min grænse går det samme sted som din, Zafir. og det er vi helt afklaret omkring, vi har haft massere tid til at snakke om den slags og veje for og imod
ingen tvivl om, at det ville være utrolig svært at sige farvel til et sygt barn, men jeg syntes ikke det er fair at jeg får et barn fordi jeg partout vil have et, hvis det barn ikke er sundt og rask, men sygt helt fra det ligger i livmoderen.
min søsters mand har fået konstateret huntingtons og de skal have lavet moderkagebiopsi af alle fremtidige graviditeter for at sikre sig, at barnet ikke lider af denne sygdom (der er ganske forfærdelig, men temmelig omstændig at forklare, så det gør jeg ikke her). De har allerede en datter og kan ikke få svar på om hun bærer sygdommen, idet man selv skal godkende en sådan test og for at kunne gøre det, skal man være 18.
Vi snakkede om det så sent som igår, og hun siger selvfølgelig, at det bliver underligt at skulle have tjekket fosteret relativt langt henne i graviditeten og måske skulle sige farvel til det der hvis det bærer sygdommen, men der er simpelthen ikke andet for.
jeg syntes det er enormt vigtigt at respektere hinandens valg og hinandens grænser når det kommer til et sygt foster. blot fordi man selv føler sig i stand til at tage sig af et sygt barn, er det ikke sikkert at andre har det på samme måde. det gør os hverken til bedre eller dårligere mennesker, men det handler om et barns tarv og der forsøger vi alle at tage den rigtige beslutning for vores børn 
Anmeld