Hos jer. Nu ser jeg jo en heftig debat, omkring downs, for og imod og folk der ikke kan eller vil tage stilling.
Men hvorfor så tage imod NF og MD scanning? hvis det ikke er for at sige: dejligt mit barn er sundt, eller fuck noget pis lort i hele verdenen - vi skal igennem en stor sorg og sige farvel?
Hvor går jeres grænse?
Personligt har jeg min, der hvor mit barn vi skulle have en væsentlig anderledes liv end dets søskende. For mig, vil det fx være med downs.
Men går jeres grænse ved hul i hjertet? Så den skal igennem masser af operationer og tramatiske hospitalsophold som spæd? Der går min grænse nemlig også!!!
Eller er det der, hvor den ingen hjerne har og kun lever i kraft af morens navlestreng? Ville I føde en fuldboren, eller tage imod en sen abort?
Sen abort, er TRODS alt et mere skånsomt forløb, end at sige farvel til en fuldboren, der måske lever få dage... eller måneder, eller et par år med hospitaler osv...
Jeg ved godt at den er svær, men jeg syntes faktisk det er værd at tænke over.
Hvorfor tager vi imod de scanninger? Er det kun for at se den vinke? Er det ren hygge? Har I overvejet, hvis det er jer der står med valget på et tidspunkt...
Jeg havde... ikke at jeg regnede med at jeg ville få brug for det, men jeg havde taget stilling, sammen med Tom - allerede da vi var gravide med Idun, selvom vi desværre kun blev scannet i uge 17 dengang. Midt imellem nf og md faktisk.
Hvad tænker I?
Anmeld