Prævention uden hormoner??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2016

komodo

Anonym skriver:

Vi har prøvet det, men jeg kan ikke tåle det. En p-ring indeholder både østrogen og gestagen, og det bliver jeg syg af, og får rigtig meget væske i kroppen 

så begynder det at blive svært synes jeg, så ender i nok med kondomet, der er jo ikke så meget andet at gøre, dit helbred kommer jo først ...

Men man kan altså godt vænne sig til at bruge gummi så det ikke ødelægger stemningen, det bliver vane som så meget andet ..

-Og så må vi håbe de snart får udviklet p-piller til mænd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2016

Muffinmus

komodo skriver:

så begynder det at blive svært synes jeg, så ender i nok med kondomet, der er jo ikke så meget andet at gøre, dit helbred kommer jo først ...

Men man kan altså godt vænne sig til at bruge gummi så det ikke ødelægger stemningen, det bliver vane som så meget andet ..

-Og så må vi håbe de snart får udviklet p-piller til mænd

alle kondomer niver den ene side hvis vi bruger det, sådan har det været efter fødslerne. Så her dur det ikke trods div mærker, glidecreme mm. Men ja, hvis det kun er det at få det på, har du nok ret.

Anmeld Citér

16. oktober 2016

komodo

Viwisa skriver:

alle kondomer niver den ene side hvis vi bruger det, sådan har det været efter fødslerne. Så her dur det ikke trods div mærker, glidecreme mm. Men ja, hvis det kun er det at få det på, har du nok ret.

det skal du da få tjekket op på hvorfor de gør det... håber i finder en løsning

Anmeld Citér

17. oktober 2016

modesty

Nej, det er rigtigt  min læge sagde dog, at pessar ikke var noget man gjorde i længere, og hun havde ikke taget mål til det i mere end 20 år. Men det er da selvfølgelig værd at spørge om igen. Er det ligeså besværligt som kondom?

Din læge tager fejl.  Det er nemlig lige præcis en god løsning hvis man ikke kan tåle hormonprævention og ikke har lyst til/kan bruge spiral. Du kan få en henvisning til en gynækolog som tager mål til pessaret.

Jeg har ikke selv prøvet pessar men har flere veninder som har. Ja, det er nogenlunde lige så "besværligt" som kondom, men fordelen er jo at der ikke er gummi imellem dig og manden så I mærker lige så meget som hvis I ikke brugte kondom.

Jeg HADER personligt kondomer, på grund af den manglende følelse, og vil ikke fylde min krop med hormoner, så hvis jeg skulle bruge prævention (har kun én - defekt - æggeleder) ville valget bestemt falde på pessar.

Anmeld Citér

17. oktober 2016

"Anarkisten"

Anonym skriver:

Mirena, en kobberspiral og en mini-hormonspiral 

Hmm...ja så er det godt nok op ad bakke. Hvis du har prøvet Mirena, så er der ikke nogen fidus i af prøve minipille eller p-sprøjte 

Gummi....det må være løsningen. 

Mht. Pessar så kan du sagtens få taget mål og få dig sådan et. Problemet med pessar er sikkerheden, den er nemlig ikke super god 

Anmeld Citér

17. oktober 2016

Anonym trådstarter

"Anarkisten" skriver:

Hmm...ja så er det godt nok op ad bakke. Hvis du har prøvet Mirena, så er der ikke nogen fidus i af prøve minipille eller p-sprøjte 

Gummi....det må være løsningen. 

Mht. Pessar så kan du sagtens få taget mål og få dig sådan et. Problemet med pessar er sikkerheden, den er nemlig ikke super god 

Ved du hvor sikkert sådan et er? Mange sider på nettet siger noget vidt forskelligt nemlig 

Anmeld Citér

17. oktober 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi overvejer denne løsning, hormonfri, relativ nem at bruge. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

17. oktober 2016

Anonym trådstarter

Skovrup skriver:

Og den fungerer? Nu skriver du "relativt nem at bruge"? 

Anmeld Citér

17. oktober 2016

Anonym trådstarter

Skovrup skriver:

Hov, beklager! Læste det som om I allerede brugte den 

Anmeld Citér

17. oktober 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Anonym skriver:

Hov, beklager! Læste det som om I allerede brugte den 

Helt ok 

vi overvejer den da jeg får migræne af hormon præparater, vi har forsøgt med p-piller og hormonspiral og begge giver migræne. 

Faldt over denne type som skulle være god og sikker. Fandt en del videoer på youtube også, som var ret gode

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.