Prævention uden hormoner??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.650 visninger
26 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hej de damer :-)

Jeg står i den uheldige situation, at jeg ikke kan tåle hormonholdig prævention, og at min livmoder simpelthen forsøger at udstøde spiraler....

I et fast forhold kunne det være rart med et alternativ til kondomer, da de næsten skader mere end de gavner i vores forhold...

Vi er 20 og 22 år og universitetsstuderende, så et barn må gerne lige vente et par år med at melde sin ankomst :-)

Krydser fingre for gode råd!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2016

pb2017

Anonym skriver:

Jeg står i den uheldige situation, at jeg ikke kan tåle hormonholdig prævention, og at min livmoder simpelthen forsøger at udstøde spiraler....

I et fast forhold kunne det være rart med et alternativ til kondomer, da de næsten skader mere end de gavner i vores forhold...

Vi er 20 og 22 år og universitetsstuderende, så et barn må gerne lige vente et par år med at melde sin ankomst :-)

Hvad med pessar? Har ikke selv nogen erfaring med det, men der er vel ikke hormoner i 

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Anonym trådstarter

pb2016 skriver:

Hvad med pessar? Har ikke selv nogen erfaring med det, men der er vel ikke hormoner i 

Nej, det er rigtigt  min læge sagde dog, at pessar ikke var noget man gjorde i længere, og hun havde ikke taget mål til det i mere end 20 år. Men det er da selvfølgelig værd at spørge om igen. Er det ligeså besværligt som kondom?

Anmeld Citér

16. oktober 2016

pb2017

Anonym skriver:

Nej, det er rigtigt  min læge sagde dog, at pessar ikke var noget man gjorde i længere, og hun havde ikke taget mål til det i mere end 20 år. Men det er da selvfølgelig værd at spørge om igen. Er det ligeså besværligt som kondom?

Men det er vel en mulighed  Man kan købe nogle på nettet. Jamen mener bare du skal sætte den op, og den kan blive siddende i længere tid - hvor længe ved jeg dog ikke 

Anmeld Citér

16. oktober 2016

"Anarkisten"

Anonym skriver:

Hvilken type spiral har du prøvet? 

Anmeld Citér

16. oktober 2016

vitapigen

Hvad med kobberspiral? 

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Anonym trådstarter

"Anarkisten" skriver:

Hvilken type spiral har du prøvet? 

Mirena, en kobberspiral og en mini-hormonspiral 

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Anonym trådstarter

vitapigen skriver:

Hvad med kobberspiral? 

Har jeg prøvet. Fungerer desværre ikke 

Anmeld Citér

16. oktober 2016

komodo

hvis i har prøvet med spiral må man gå ud fra at du kan tåle hormoner hvis de kun er lokalt, hvad sker der hvis du bruger eksempelvis en p-ring?

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Anonym trådstarter

komodo skriver:

hvis i har prøvet med spiral må man gå ud fra at du kan tåle hormoner hvis de kun er lokalt, hvad sker der hvis du bruger eksempelvis en p-ring?

Vi har prøvet det, men jeg kan ikke tåle det. En p-ring indeholder både østrogen og gestagen, og det bliver jeg syg af, og får rigtig meget væske i kroppen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.