Anonym skriver:
Kender i det at piske sig selv og barnet op og tage hele vejen i alt slags vejr til svømmehallen en søndag morgen hvor man ellers kunne have ligget og sovet sødt og sparet sig besværet, hvor hverdagene ellers er hårde nok. Men man gør det, fordi man ved, at det er en fantastisk ting for barnet at gå til svømning.
Eller at man aften efter aften trofast læser op til tre godnathistorier for hvert barn, fordi man ved, at det virkelig betyder noget for barnet og giver dem en god start i skolen.
Eller at man kører et helt bundt ivrige drenge fra nord til syd hver weekend fordi man ved, at ens dreng lever og ånder fodbold.
Eller at man tager til ridning og strigler og sadler og løber ved siden af hesten fordi man ved, at barnets øjne stråler som små stjerner bare ved tanken.
Eller at man tager en fridag for at gå ned af strøget med sin datter, så hun kan få en helt særlig dag og alenetid med sin mor.
Og al det betyder mindre tid til mor, men man håber, at de små frø man sætter i barnet, giver afkast senere.
Kender i det? og hvad gør i?
Det er meget vigtigt for mig også at have alenetid og socialt samvær med mine venner. Jeg er meget mere end bare mor. Heldigvis er det sjældent at min mand får fri senere end 16, så nogle gange deler vi eftermiddagene op. Jeg går feks til aktivitet med min søn hver mandag og manden gør det hver tirsdag. Desuden har vi ikke aktiviteter som ligger længere væk end 10 minutter på cykel (men det kan jo komme på et tidspunkt alt afhængigt af barnets interesser). Derudover har vi kun et barn og det giver selvfølgelig luft i kalenderen.