Hvordan investerer du i dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Nej kan sagtens følge dig og tænker også I har gjort en stor indsats for at få puslespillet til at gå op. Her hvor vi bor er der sket store forandringer over de sidste 11 år og den offentlige transport forringes hele tiden her og arbejdspladserne er svundet ind. Så nogen gange havner man i en fastlåst situation hvor man ik har råd til at flytte og er nødt til at ha to biler for begge kan ha et arbejde og det kan jeg jo ik ha som ledig og har end ik et kørekort. Men ja for mig handler det om at jeg har overskud til mine børn når jeg er sammen med dem og det er det vigtigste nu. Så må det andet løses gradvist. Og sådan må alle familier jo prioritere hvad de "investerer" i. Men ka huske i mine mødregrupper at flere børn kom i institution da de var 6 mdr fordi mødrene gik fra fuld løn til barselsdagpenge der og det havde de ik råd til og at nøjes med. Så ja der skal træffes mange valg og fravalg når man får børn og det var jo hele pointen med tråden. Men forstod godt din fremstilling af det og ved godt det ik var dårligt ment. Jeg fik nok lagt det frem så du mistolkede budskabet. Fordi man arbejder kan man jo sagtnes prioritere tid med sine børn. Det har bare ik i vores situation være muligt og derfor har vi måtte vælge anderledes så man ikke bare er en komplet fraværende forældre der ikke formår nærvær pga ens dage på ingen måder hænger sammen.

Bare rolig jeg tog det heller ikke ilde op. Tror vi er ret enige i vores holdning

ja desværre er man ikke herrer over alt ting men som i har gjort kan man tilpasse sig. 

Jeg er enig med dig i at det meste handler om prioriteringer og jeg gider heller ikke høre brok for folk der har råd til rejser mv men ikke mener de har råd til deltid. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2016

Anonym

SH-Baby skriver:

Hvis jeg må komme med et lidt udfordrende spørgsmål ift. at dedikere hele din weekend til din datter  Omend det lyder super hyggeligt og dejligt, hvordan/hvornår vil du så nå at handle, lave mad, støvsuge, gøre rent, ordne vasketøj og samtidig nå 117 familie-tamtam-arrangementer og også nå at ligge lidt på sofaen og lade op til den kommende uge?

Personligt ville jeg ønske, at jeg havde lidt mere af din tilgang til det.  At jeg var bedre til at sidde på gulvet og lege, eller hvad de nu finder på. Men jeg vil bare også gerne nå de andre ting, og et pænt hus betyder meget for mig, så jeg har svært ved at sige 'det gør vi i morgen'. Og det er umuligt at nå det hele efter ungerne er lagt i seng. 

Så til TS: Ja det kender jeg, og vi tager gerne fx i zoo og til gymnatisk i hallen. Men der er også weekender, hvor vi laver ingenting, eller der bliver gjort rent og lavet praktiske ting. For de skal også lære, at tingene ikke bare sker af sig selv. 

Hej og undskyld det sene svar  Og tak for spørgsmålet, vil hellere end gerne svare  Herhjemme er jeg så priviligeret at jeg arbejder en del modsat min mand, men trækker så også det største læs ift. økonomien, imens min mand er god til alt det huslige, mad, rengøring m.v. og derfor er jeg så heldig, at jeg i de fleste weekender bare kan råhygge med hende men selvfølgelig er der også de daglige gøremål, som min mand primært tager sig af og ellers hjælpes vi selvfølgelig ad  Det er en løsning som fungerer rigtig godt for os alle tre 

Jeg synes dog at man skal gøre lige præcis det, som føles rigtigt for en selv og ens familie. Jeres lyder fx også som nogle rigtig skønne weekender og er meget enig - et pænt hus er også vigtigt her og man kan selvfølgelig ikke kun sidde på gulvet og lege hele weekenden 

Tror også det skal siges at vi selvfølgelig har den opdeling herhjemme som vi har men også at vi endnu kun har 1 barn og barnet er under 1 år gammelt, så vi skal nok nå at få vores sag for på et tidspunkt 

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Kildebakken

Den tid jeg bruger med ungerne er en gave og ikke en investering, jeg forventer intet til gengæld og tager ikke renter:-) Og den tankegang omkring relationer håber jeg så at de tager med sig på vejen:-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.