ErDuHerIkkeSnart skriver:
Men... Der findes jo mange andre måder i verden, at give livet lidt flere dimensioner ud over "kun" at være mor? Og som måske endda er med til at gøre en til en bedre mor, mere spændende partner, et mere helt menneske... Også uden at det behøver at handle om byture, mænd eller natteliv.
Man kunne være frivillig i en forening, dyrke en holdsport, skrive en bog, melde sig ind i politik - ja, hvad pokker ved jeg
Og at hænge ud med mennesker der er andre steder i livet end en selv - fx veninder uden børn - er da en oplagt måde at få lidt frisk luft og nye perspektiver på?
Bare lidt tanker...
Ja, der findes da så meget andet end børn, men det kan jeg gå igang med igen, når de er større fx om 10 år.. Jeg har virkelig ikke lyst til at få en au pair eller babysitter, for at jeg kan komme ud for mig selv. Det er fx. afprøvet med au pair og jeg dur ikke til det. Jeg vil helst stå for alt selv i hjemmet, så det føltes ikke som hjælp eller aflastning.
Jeg arbejder ikke, fordi det ikke kan hænge sammen for os som familie, fordi min mand er væk 1/4 af året via sit arbejde. Så dét at få vores familieliv til at hænge sammen, det er mit arbejde 24/7.
Jeg synes ikke det er spor synd for børn som bliver passet af babysitter osv.. Jeg synes heller ikke det er synd at tage på weekendtur eller en uge uden børn. Jeg har bare selv slet ikke lyst. Jeg elsker at have dem med på ferier og opleve noget sammen med dem.
Jeg føler mig godt up to date med hvad der sker i verden og føler min mand og jeg har rigeligt at snakke om, på trods af min hverdag er som den er. Nu nævner du fx politisk parti- det har jeg været medlem af i 15 år- selvom jeg ikke engang har stemmeret i det land jeg bor i. Jeg var et meget aktivt medlem. Jeg deltager bare ikke aktivt nu fordi børnene interesserer mig mere. Så jeg har skam tidskrævende "voksen" hobbies, de er bare sat i bero indtil den mindste er stor nok til at jeg vil kunne bruge dagtimerne, hvor de alle er i skole på det. Min største interesse er bare børn, madlaving (til børn) og børns udvikling
..
Når de er i skolealderen vil jeg faktisk vildt gerne tage en endnu en bachelorudd. "børns uddannelse og opdragelse i barndommen"..(Bor ikke i dk).
Jeg kan se at det at det lader til at være meget atypisk bare at ville være mor og næsten ikke have fridage fra familien. Vi trives alle godt med det og det er jo det vigtigste..