Hvordan investerer du i dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2016

Anonym

Smølfine123 skriver:

Det er fint at du er der for dine børn.. men et godt råd: hvis du ikke også laver ting for dig selv får du det rigtig svært når de bliver større og bliver mere selvstændige. Jeg ville godt nok som veninde synes det var mærkeligt aldrig at kunne se dig. Du ender da med at vågne op med børn der er 10+ år som heller vil være med deres venner og veninder der er forduftet. 

Det er også svært at blive selvstændig og gå egne veje hvis mor er for omklamrende. Jeg forstår godt dit udgangspunkt .. men tænk på også at gøre noget for dig selv. Du er mor, veninde, partner, søster og mange andre roller.

Jeg opfatter mig ikke omklamrende og jeg har da interesser- som jeg bare deler med børnene og mand. Dvs. Fitness med baby, børn, jagt, ridning. Jeg har intet behov for en weekend eller ferie uden mine børn. De har på skift weekend uden mig med bedsteforældre men jeg tager aldrig fri fra alle dem for at være alene. 10 år+ har jeg også allerede

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2016

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg opfatter mig ikke omklamrende og jeg har da interesser- som jeg bare deler med børnene og mand. Dvs. Fitness med baby, børn, jagt, ridning. Jeg har intet behov for en weekend eller ferie uden mine børn. De har på skift weekend uden mig med bedsteforældre men jeg tager aldrig fri fra alle dem for at være alene. 10 år+ har jeg også allerede

Ok.. bare af nysgerrighed. Føler du dig virkelig stimuleret nok af børn og så din mand..? Keg tror jeg ville gå død i det uden inspiration udefra. 

savner dine veninder dig ikke. Og hvorfor tager du ikke noget tid til dig selv en gang imellem..? Børnene tager da ikke skade af en mor der er på cafe med en god veninde to timer og kommer tilbage med nye input. 

Det er ikke kritik ... blot en stor undren. 

Anmeld Citér

17. oktober 2016

Sujan

Jeg (og mine børn) har knoklet i halvandet år med en meget stram hverdag, meget få aktiviteter både hverdag og weekend, fordi hverdagene var lange og hårde. Jeg tog en uddannelse langt væk for at være præcis der hvor jeg er nu!!! 32 timers arbejde tæt på. Godt nok skiftende vagter, men har tilgengæld 2-3 hverdagsfri om ugen. Der kan ungerne have korte dage, jeg kan have lidt alene tid og få ordnet daglige gøremål eller vi kan tage en fridag sammen. Det har været hårdt at nå hertil, 'en nøj hvor vi nyder det nu. 

Anmeld Citér

17. oktober 2016

CC79

Den vigtigste investering for mig er at jeg har tid med børnene til at være sammen. Jeg er pt hjemmegående og på den måde kan jeg give børnene rolige morgner inden de skal i børnehave og aflevere dem mellem 8-9 og afhente mellem 15-15.30. Kan ordne alt det praktiske i hjemmet mens de er i børnehave og manden på arbejde og når jeg henter dem kan vi ta på bibloteket og legepladser eller hjem og spille spil, ligge puslespil mv og ja være nærværende dagligt. De er alle tre kommet i institution da de var halvandet år så de ikke allerede skulle afsted inden de var 1 år. Så masser af tid, samvær og nærvær samt en rolig harmonisk hverdag er vigtigt for os at give vores børn.

Anmeld Citér

17. oktober 2016

Anonym

Anonym skriver:

Kender i det at piske sig selv og barnet op og tage hele vejen i alt slags vejr til svømmehallen en søndag morgen hvor man ellers kunne have ligget og sovet sødt og sparet sig besværet, hvor hverdagene ellers er hårde nok. Men man gør det, fordi man ved, at det er en fantastisk ting for barnet at gå til svømning.

Eller at man aften efter aften trofast læser op til tre godnathistorier for hvert barn, fordi man ved, at det virkelig betyder noget for barnet og giver dem en god start i skolen.

Eller at man kører et helt bundt ivrige drenge fra nord til syd hver weekend fordi man ved, at ens dreng lever og ånder fodbold.

Eller at man tager til ridning og strigler og sadler og løber ved siden af hesten fordi man ved, at barnets øjne stråler som små stjerner bare ved tanken.

Eller at man tager en fridag for at gå ned af strøget med sin datter, så hun kan få en helt særlig dag og alenetid med sin mor.

Og al det betyder mindre tid til mor, men man håber, at de små frø man sætter i barnet, giver afkast senere.

Kender i det?  og hvad gør i?

Altså vi farer ikke en masse rundt med vores børn. Men tænker på at være nærværende. Investere lyder forkert i mine øre. Jeg elsker at være sammen med mine børn. Men vi vil hellere på legepladsen eller lave tegninger end fare rundt til alt muligt..

Anmeld Citér

17. oktober 2016

Anonym

Smølfine123 skriver:

Ok.. bare af nysgerrighed. Føler du dig virkelig stimuleret nok af børn og så din mand..? Keg tror jeg ville gå død i det uden inspiration udefra. 

savner dine veninder dig ikke. Og hvorfor tager du ikke noget tid til dig selv en gang imellem..? Børnene tager da ikke skade af en mor der er på cafe med en god veninde to timer og kommer tilbage med nye input. 

Det er ikke kritik ... blot en stor undren. 

Jeg tror bare jeg er så træt af bar, cafe, veninder der ikke har børn, byture og mænd:-) Jeg lever i en storby og gik førhen ud flere dage i ugen. Jeg har i mange år ønsket og savnet familieliv, så det betyder alt for mig og føler (endnu ikke) at der mangler noget. Min mand arbejder meget og er meget væk på rejser, men når han er hjemme har han heller intet behov for at komme ud.. han bryder sig heller ikke sende børnene i pasning for at komme ud på egen hånd, vil hellere hygge sig derhjemme og evt have venner på besøg her:-) 

Anmeld Citér

17. oktober 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Jeg tror bare jeg er så træt af bar, cafe, veninder der ikke har børn, byture og mænd:-) Jeg lever i en storby og gik førhen ud flere dage i ugen. Jeg har i mange år ønsket og savnet familieliv, så det betyder alt for mig og føler (endnu ikke) at der mangler noget. Min mand arbejder meget og er meget væk på rejser, men når han er hjemme har han heller intet behov for at komme ud.. han bryder sig heller ikke sende børnene i pasning for at komme ud på egen hånd, vil hellere hygge sig derhjemme og evt have venner på besøg her:-) 

Men... Der findes jo mange andre måder i verden, at give livet lidt flere dimensioner ud over "kun" at være mor? Og som måske endda er med til at gøre en til en bedre mor, mere spændende partner,  et mere helt menneske... Også uden at det behøver at handle om byture, mænd eller natteliv.

Man kunne være frivillig i en forening, dyrke en holdsport, skrive en bog, melde sig ind i politik - ja, hvad pokker ved jeg Og at hænge ud med mennesker der er andre steder i livet end en selv - fx veninder uden børn - er da en oplagt måde at få lidt frisk luft og nye perspektiver på?

Bare lidt tanker...

Anmeld Citér

17. oktober 2016

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Jeg kan se, at mit skrevne ord blev taget imod på en lidt anden måde, end jeg havde forestillet mig.

Jeg er ikke ked af at gøre alle disse ting, jeg elsker at gøre dem glade. Min mand er selvfølgelig også på og jeg foretager mig også andre ting. Jeg sad egentlig bare og tænkte på, hvorfor det er så vigtigt for mig at gøre lige præcis disse ting og iøvrigt mange andre og hvad andre gør.

Jeg ønskede at blive inspireret og ikke dømme dem, der vælger anderledes. Ordet investere er brugt symbolsk, synes der er flere, der opfatter det ret negativt.

Anmeld Citér

17. oktober 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
CC79 skriver:

Den vigtigste investering for mig er at jeg har tid med børnene til at være sammen. Jeg er pt hjemmegående og på den måde kan jeg give børnene rolige morgner inden de skal i børnehave og aflevere dem mellem 8-9 og afhente mellem 15-15.30. Kan ordne alt det praktiske i hjemmet mens de er i børnehave og manden på arbejde og når jeg henter dem kan vi ta på bibloteket og legepladser eller hjem og spille spil, ligge puslespil mv og ja være nærværende dagligt. De er alle tre kommet i institution da de var halvandet år så de ikke allerede skulle afsted inden de var 1 år. Så masser af tid, samvær og nærvær samt en rolig harmonisk hverdag er vigtigt for os at give vores børn.

Det er ikke en kritik men må alligevel smile lidt. Da vi begge arbejde fuldtid plus en del ekstra timer var vores barn altså også i instution 8:30-15:30 senest inkl en ugentlig fridag så synes egentlig det er ret lange dage når du går hjemme. 

Er sikker på den hverdag fungere for jer og det er perfekt men bare fordi man arbejder kan man sagtebs have lige så meget tid med sine børn. 

Anmeld Citér

18. oktober 2016

Anonym

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Men... Der findes jo mange andre måder i verden, at give livet lidt flere dimensioner ud over "kun" at være mor? Og som måske endda er med til at gøre en til en bedre mor, mere spændende partner,  et mere helt menneske... Også uden at det behøver at handle om byture, mænd eller natteliv.

Man kunne være frivillig i en forening, dyrke en holdsport, skrive en bog, melde sig ind i politik - ja, hvad pokker ved jeg Og at hænge ud med mennesker der er andre steder i livet end en selv - fx veninder uden børn - er da en oplagt måde at få lidt frisk luft og nye perspektiver på?

Bare lidt tanker...

Ja, der findes da så meget andet end børn, men det kan jeg gå igang med igen, når de er større fx om 10 år.. Jeg har virkelig ikke lyst til at få en au pair eller babysitter, for at jeg kan komme ud for mig selv. Det er fx. afprøvet med au pair og jeg dur ikke til det. Jeg vil helst stå for alt selv i hjemmet, så det føltes ikke som hjælp eller aflastning.

Jeg arbejder ikke, fordi det ikke kan hænge sammen for os som familie, fordi min mand er væk 1/4 af året via sit arbejde. Så dét at få vores familieliv til at hænge sammen, det er mit arbejde 24/7.

Jeg synes ikke det er spor synd for børn som bliver passet af babysitter osv.. Jeg synes heller ikke det er synd at tage på weekendtur eller en uge uden børn. Jeg har bare selv slet ikke lyst. Jeg elsker at have dem med på ferier og opleve noget sammen med dem.

Jeg føler mig godt up to date med hvad der sker i verden og føler min mand og jeg har rigeligt at snakke om, på trods af min hverdag er som den er. Nu nævner du fx politisk parti- det har jeg været medlem af i 15 år- selvom jeg ikke engang har stemmeret i det land jeg bor i. Jeg var et meget aktivt medlem. Jeg deltager bare ikke aktivt nu fordi børnene interesserer mig mere. Så jeg har skam tidskrævende "voksen" hobbies, de er bare sat i bero indtil den mindste er stor nok til at jeg vil kunne bruge dagtimerne, hvor de alle er i skole på det. Min største interesse er bare børn, madlaving (til børn) og børns udvikling.. 

Når de er i skolealderen vil jeg faktisk vildt gerne tage en endnu en bachelorudd. "børns uddannelse og opdragelse i barndommen"..(Bor ikke i dk).

Jeg kan se at det at det lader til at være meget atypisk bare at ville være mor og næsten ikke have fridage fra familien. Vi trives alle godt med det og det er jo det vigtigste..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.