Mor og meget mere skriver:
Din sidste sætning skærer lidt i øjnene - synes du, din mening burde være vigtig, når din onkel fylder rundt? Jeg kunne forstå, hvis du havde en lille baby, at du måske kunne have spurgt, om han/hun måtte komme med, men jeg ville da aldrig forvente, at familiemedlemmer valgte at afholde deres fødselsdag ud fra hensyn til forældre, hvis børn var store nok til at blive passet. Og så endda bare en weekendeftermiddag. Jeg ville tilsvarende opfatte det som sårende og lidt egocentrisk, hvis jeg fik afbud med den begrundelse, at en søndag eftermiddag var så vigtig at bruge på ungerne.
I slipper for at skulle have overnattende barnepiger, I kommer hjem og kan få jeres nattesøvn til mandag - jeg kan se mange værre tidspunkter at være i byen på. På et tidspunkt må man altså leve med, at man ikke er i "særlig skånezone" som børnefamilie, og med børn på 3 og 5 er det i mine øjne forlængst nået dertil. Jeg afleverede en syv mdr. gammel baby til pasning hos min søster, da min onkel fyldte rundt og holdt det en lørdag aften og nat. Det ville aldrig være faldet mig ind, at han skulle tilrettelægge sin store fest efter mit ønske.
Rolig nu, den sidste sætning er skrevet ironisk, jeg havde bare glemt smileyen 
Anmeld
Citér