Sijac skriver:
Helt ærligt, så var jeg ikke taget afsted.
mine børn er endnu ikke så gamle - ved ikke hvor gamle dine er - men jeg lader ikke den lille blive passer endnu, så her ville der være helt udelukket at jeg deltog.
Hvis man har børn der sagtens kan passes, som ikke skal bruge tid på at 'komme' sig bagefter, så syntes jeg sagtens man kan deltage. Ellers ville jeg bestemt ikke gøre det på en søndag. Og at familien forventede at man deltog, ville bestemt ikke påvirke mig - jeg tager min egen familiens betragtning først!
Det er en søndag eftermiddag - der er to weekenddage at tage af, når man skal holde fest/fejring, og i mine øjne er søndag da at foretrække frem for en våd lørdags-nattefest. Har man en lillebitte ammebaby, ville jeg synes, det var ok at tage bede om at tage ham/hende med, men ellers finder jeg det helt naturligt og forventeligt, at folk arrangerer sig med pasning af deres børn. Nu er dit barn formentlig en meget lille én, men ellers.
Det er ikke en historisk undtagelse, at niece X og fætter Y har små børn, som skal passes lejlighedsvis ved store begivenheder i familien. ALLE (næsten) har haft rollinger, der nødvendigvis måtte "afsættes" i kærlige hænder af og til. Det er ikke farligt eller ødelæggende. Man skal også passe på ikke at gøre dét at have børn til noget så særligt og hensynskrævende, så man prioriterer alle andre fra - og ikke mindst sårer onkler osv., som har inviteret, fordi de rent faktisk har et stort ønske om at se én. Forventning kan i denne sammenhæng bedst oversættes til lyst. Det er jo ikke et grumt overgreb, men en glædelig begivenhed, man ønsker at dele med dem, man holder af.
Anmeld
Citér