Inviteret til fest uden børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2016

Troldemommi

A-1995 skriver:

Jeg synes det er helt fint.

vi prøvede dog sidste år at mile børns farmor holdet 70 års fødselsdag. Vores børn var ikke inviteret, men hendes andre børnebørn var. Det synes jeg til gengæld ikke er ok. Så jeg deltog ikke.

Det er da langt ude, hvorfor? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2016

Troldemommi

Mor og meget mere skriver:

Det kan jeg simpelthen ikke forstå, du ikke kan se bort fra for en enkelt søndags skyld. I har vel fredag eftermiddag og hele lørdag sammen. Er I voksne aldrig nogensinde væk hjemmefra en weekend-eftermiddag? 

Ikke os begge to, vi vil gerne tilbringe vores weekender sammen, os alle 4, men her gør vi en undtagelse 

Anmeld Citér

18. oktober 2016

slandramus

Jeg ville elske det - men jeg trænger også virkelig til at spise et måltid andre steder end på arbejde, hvor jeg ikke skal samle ting op fra gulvet og sige "nej, den skal ikke på gulvet men ned i maven" 50 gange og forholde mig til en vred tumling der ikke forstår hvorfor mors rødvin er no-go!

Selvfølgelig er det da super lækkert at være sammen med sine børn i weekenden - man har dem jo ikke for at blive fri for dem. Men en gang i mellem kan jeg ikke se noget fordækt i det. Hvis de skulle passes af bedsteforældre hele weekenden hver uge fordi I skulle til alt muligt, så var det noget andet. Men mon ikke børnene og farmor får en top hyggelig eftermiddag?

Anmeld Citér

18. oktober 2016

Troldemommi

slandramus skriver:

Jeg ville elske det - men jeg trænger også virkelig til at spise et måltid andre steder end på arbejde, hvor jeg ikke skal samle ting op fra gulvet og sige "nej, den skal ikke på gulvet men ned i maven" 50 gange og forholde mig til en vred tumling der ikke forstår hvorfor mors rødvin er no-go!

Selvfølgelig er det da super lækkert at være sammen med sine børn i weekenden - man har dem jo ikke for at blive fri for dem. Men en gang i mellem kan jeg ikke se noget fordækt i det. Hvis de skulle passes af bedsteforældre hele weekenden hver uge fordi I skulle til alt muligt, så var det noget andet. Men mon ikke børnene og farmor får en top hyggelig eftermiddag?

Jo, det håber jeg da de får, vi tager også med 

Anmeld Citér

18. oktober 2016

Sijac

Troldemommi skriver:

Hvordan har i det med at være blevet inviteret til fest uden jeres børn?

Festen er en søndag kl. 12 til ca. 18, festen er en 60 års fødselsdag og fødselarens egne børnebørn skal med til festen, men andres børn skal ikke.

Jeg er lidt i vildrede, har egentlig ikke lyst til at tage med, men det bliver forventet fra min familie at vi kommer.

Helt ærligt, så var jeg ikke taget afsted.

mine børn er endnu ikke så gamle - ved ikke hvor gamle dine er - men jeg lader ikke den lille blive passer endnu, så her ville der være helt udelukket at jeg deltog.

Hvis man har børn der sagtens kan passes, som ikke skal bruge tid på at 'komme' sig bagefter, så syntes jeg sagtens man kan deltage. Ellers ville jeg bestemt ikke gøre det på en søndag. Og at familien forventede at man deltog, ville bestemt ikke påvirke mig - jeg tager min egen familiens betragtning først!

Anmeld Citér

18. oktober 2016

Troldemommi

Sijac skriver:

mine børn er endnu ikke så gamle - ved ikke hvor gamle dine er - men jeg lader ikke den lille blive passer endnu, så her ville der være helt udelukket at jeg deltog.

Hvis man har børn der sagtens kan passes, som ikke skal bruge tid på at 'komme' sig bagefter, så syntes jeg sagtens man kan deltage. Ellers ville jeg bestemt ikke gøre det på en søndag. Og at familien forventede at man deltog, ville bestemt ikke påvirke mig - jeg tager min egen familiens betragtning først!

Vores rollinger er 3 og 5 år, så de et store nok til at blive passet af farmor, grunden til at familien forventer vi  kommer er at det har jeg sagt vi gør, dengang troede jeg bare det var til om aftenen, og det ville have passet bedre, men min mening er åbenbart ikke vigtig når min onkel bliver 60 

Anmeld Citér

18. oktober 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Sijac skriver:

Hvad mener du med at børnene skal "komme" sig bagefter ?

Anmeld Citér

18. oktober 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Hck skriver:

Hvad mener du med at børnene skal "komme" sig bagefter ?

Det undrede også mig?

JA mine børn "reagerer" når de har været hos bedsterne, hvor de har storhygget og opført sig eksemplarisk er blevet møghamrende dejligt forkælede mv, MEN det er dælme en meget lille   "pris at betale" for at give sine børn en af de største glæder i verden nemlig at opleve den ubetingede kærlighed fra en bedsteforælder.

Anmeld Citér

18. oktober 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Troldemommi skriver:

Vores rollinger er 3 og 5 år, så de et store nok til at blive passet af farmor, grunden til at familien forventer vi  kommer er at det har jeg sagt vi gør, dengang troede jeg bare det var til om aftenen, og det ville have passet bedre, men min mening er åbenbart ikke vigtig når min onkel bliver 60 

Din sidste sætning skærer lidt i øjnene - synes du, din mening burde være vigtig, når din onkel fylder rundt? Jeg kunne forstå, hvis du havde en lille baby, at du måske kunne have spurgt, om han/hun måtte komme med, men jeg ville da aldrig forvente, at familiemedlemmer valgte at afholde deres fødselsdag ud fra hensyn til forældre, hvis børn var store nok til at blive passet. Og så endda bare en weekendeftermiddag. Jeg ville tilsvarende opfatte det som sårende og lidt egocentrisk, hvis jeg fik afbud med den begrundelse, at en søndag eftermiddag var så vigtig at bruge på ungerne. 

I slipper for at skulle have overnattende barnepiger, I kommer hjem og kan få jeres nattesøvn til mandag - jeg kan se mange værre tidspunkter at være i byen på. På et tidspunkt må man altså leve med, at man ikke er i "særlig skånezone" som børnefamilie, og med børn på 3 og 5 er det i mine øjne forlængst nået dertil. Jeg afleverede en syv mdr. gammel baby til pasning hos min søster, da min onkel fyldte rundt og holdt det en lørdag aften og nat. Det ville aldrig være faldet mig ind, at han skulle tilrettelægge sin store fest efter mit ønske. 

Anmeld Citér

18. oktober 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sijac skriver:

Det er en søndag eftermiddag - der er to weekenddage at tage af, når man skal holde fest/fejring, og i mine øjne er søndag da at foretrække frem for en våd lørdags-nattefest. Har man en lillebitte ammebaby, ville jeg synes, det var ok at tage bede om at tage ham/hende med, men ellers finder jeg det helt naturligt og forventeligt, at folk arrangerer sig med pasning af deres børn. Nu er dit barn formentlig en meget lille én, men ellers. 

Det er ikke en historisk undtagelse, at niece X og fætter Y har små børn, som skal passes lejlighedsvis ved store begivenheder i familien. ALLE (næsten) har haft rollinger, der nødvendigvis måtte "afsættes" i kærlige hænder af og til. Det er ikke farligt eller ødelæggende. Man skal også passe på ikke at gøre dét at have børn til noget så særligt og hensynskrævende, så man prioriterer alle andre fra - og ikke mindst sårer onkler osv., som har inviteret, fordi de rent faktisk har et stort ønske om at se én. Forventning kan i denne sammenhæng bedst oversættes til lyst. Det er jo ikke et grumt overgreb, men en glædelig begivenhed, man ønsker at dele med dem, man holder af.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.