Frygten begynder at melde sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2016

CC79

Roamer skriver:

Jeg vil i hvert fald gerne først forsøge med vand, da det også hjalp da jeg havde galdestensanfald  også akupunktur, varmepude og massage - vil helst gerne undgå de der bistik, dem har jeg ikke hørt godt om  og som du selv siger, så må tanken om det lille barn også være en god faktor for at man nok skal klare den 

Kender også flere kvinder der fortæller, at det er så sindssygt vigtigt at man husker på, at kvinder jo har gjort dette i flere tusinde år - også uden smertelindring eller hjælp  og det er så smadder vigtigt at stole på sin krop, og at den instinktivt ved hvad den skal gøre 

Og ja - man skal nok passe på med at 'gejle' sig selv for meget op før fødslen, med en masse bekymrende tanker  det har i hvert fald hjulpet at snakke med andre omkring mine tanker og forventninger, så det er skønt 

Er helt enig i det du skriver. Men de der bistik, hvad er det? Spør nok dumt men hvad går det ud på?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2016

Muhmi

CC79 skriver:

Er helt enig i det du skriver. Men de der bistik, hvad er det? Spør nok dumt men hvad går det ud på?

(Taget fra "Vores børn") En steriltvandspapel – også kaldet bistik – er en lille mængde sterilt vand, som jordemoren sprøjter ind under huden fire til otte steder i lænden. Stikket svier som et bistik, og ved hvert stik kommer der en lille hævelse.

Paplerne virker lindrende på stærke lændesmerter, i og med at de sætter gang i kroppens egen produktion af smertelindrende stoffer. De lindrer i en times tid og kan lægges adskillige gange under fødslen.

Anmeld Citér

14. oktober 2016

CC79

Muhmi skriver:

(Taget fra "Vores børn") En steriltvandspapel – også kaldet bistik – er en lille mængde sterilt vand, som jordemoren sprøjter ind under huden fire til otte steder i lænden. Stikket svier som et bistik, og ved hvert stik kommer der en lille hævelse.

Paplerne virker lindrende på stærke lændesmerter, i og med at de sætter gang i kroppens egen produktion af smertelindrende stoffer. De lindrer i en times tid og kan lægges adskillige gange under fødslen.

Tak for det meget oplysende svar.

Anmeld Citér

14. oktober 2016

Muhmi

CC79 skriver:

Tak for det meget oplysende svar.

Velbekomme...
Har prøvet at få bistik og nåede kun at få 3 hvorefter jeg blev nødt til at stoppe, de gør simpelthen mega nas! 

Anmeld Citér

14. oktober 2016

Roamer

CC79 skriver:

Det er de der saltvandspapler, som man lægger under huden; det de skulle gøre (i følge min jordemoder ), er at få kroppen til at sende ekstra 'hjælp' til smertelindring i de områder hvor de bliver lagt ind, så man snyder kroppen til at lindre lidt ekstra, f.eks. lænd eller over skambenet  Men fordi det er noget 'fremmedlegeme' man lægger ind under huden (det er på ingen måder farligt ), så gør det ondt og svier ligesom bistik - det er vist heller ikke alle det hjælper på, men dem de hjælper på siger at det er fantastisk 

Anmeld Citér

14. oktober 2016

Roamer

Muhmi skriver:

Du var lige hurtigere end mig 

Anmeld Citér

15. oktober 2016

CC79

Roamer skriver:

Det er de der saltvandspapler, som man lægger under huden; det de skulle gøre (i følge min jordemoder ), er at få kroppen til at sende ekstra 'hjælp' til smertelindring i de områder hvor de bliver lagt ind, så man snyder kroppen til at lindre lidt ekstra, f.eks. lænd eller over skambenet  Men fordi det er noget 'fremmedlegeme' man lægger ind under huden (det er på ingen måder farligt ), så gør det ondt og svier ligesom bistik - det er vist heller ikke alle det hjælper på, men dem de hjælper på siger at det er fantastisk 

Ok så det er man jo nødt til at prøve det for af vide det lyder det til. Men absolut ikke smart hvis det gør ondt værre jo. Det ville jeg nok heller ikke turde medmindre jeg var helt desparat men det ka jo også ske man blir det. Men havde aldrig hørt om det før. De fleste taler somregel om epiduralblokaden og lattergas. Men vil nok også sige vand og massage lyder mere tiltalende og naturligt at forsøge sig med først.

Anmeld Citér

15. oktober 2016

CC79

Velbekomme...
Har prøvet at få bistik og nåede kun at få 3 hvorefter jeg blev nødt til at stoppe, de gør simpelthen mega nas! 

Uha ubehageligt at få de smerter oveni alt det andet. De lyder bestemt ikke tillokkende. Men ja det ved man jo ikke førend man har prøvet det. Fik du så anden smertelindring?

Anmeld Citér

15. oktober 2016

Roamer

CC79 skriver:

Ok så det er man jo nødt til at prøve det for af vide det lyder det til. Men absolut ikke smart hvis det gør ondt værre jo. Det ville jeg nok heller ikke turde medmindre jeg var helt desparat men det ka jo også ske man blir det. Men havde aldrig hørt om det før. De fleste taler somregel om epiduralblokaden og lattergas. Men vil nok også sige vand og massage lyder mere tiltalende og naturligt at forsøge sig med først.

Det er vist begrænset hvor de tilbyder lattergas i Danmark efterhånden - selv tandlæger her i området stoppede med at bruge det for omkring 1 års tid siden  ville ellers vildt gerne have lattergas, men fordi der bliver brugt masker i DK, så er der risiko for at det ryger ud i rummet, har jeg fået fortalt - Viborg bruger det i hvert fald ikke mere, men ved at Skejby gør  Men vil så gerne undgå den der nål i ryggen med epiduralblokaden, haha 

Anmeld Citér

15. oktober 2016

CC79

Det er vist begrænset hvor de tilbyder lattergas i Danmark efterhånden - selv tandlæger her i området stoppede med at bruge det for omkring 1 års tid siden  ville ellers vildt gerne have lattergas, men fordi der bliver brugt masker i DK, så er der risiko for at det ryger ud i rummet, har jeg fået fortalt - Viborg bruger det i hvert fald ikke mere, men ved at Skejby gør  Men vil så gerne undgå den der nål i ryggen med epiduralblokaden, haha 

Ja syns også jeg havde hørt lattergassen var dømt lidt ude. Men fik en brochure ved min jordemoder sidst om smertelindring og der blev den nævnt som en mulighed så her må man åbenbart også bruge det endnu. Skal føde på Holbæk hospital. Ved min søster har holdt meget af lattergassen mens jeg bare har tænkt det lyder som man bliver underlig. Og ja ka slet ik li den der nål i ryggen. Alt i alt tror jeg personligt jeg heller vil opleve smerterne end de der "skræmmende" smerterlindrindrer. Smiler... Er vist en kylling hvad angår smertelindring, ka bedre håndtere smerterne. Til gengæld elskede jeg vedroppet fordi jeg så bare kunne koncentrere mig om at føde og ikke også skulle holde fødslen igang og fare rundt på stuen. Hver gang jeg sad eller lå gik veerene nemlig i stå. Så kom virkelig til at elske følelsen af veer fordi så skete der jo noget og jeg kom tættere på at se baby.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.