CC79 skriver:
Ja synes bestemt også du skal tage imod smetelindring hvis det er det der er godt for dig. Jeg har en høj smertetærskel og har nemt ved at føde og derfor er det nemt nok for mig at sige nej tak til. Derudover er jeg nok lidt stædig, men ikke mere end jeg altid har tænkt jeg vil tage imod smertelindring hvis det overskygger alting at have smerter. Men som sagt har jeg endnu ikke oplevet det og ja glæden ved at vide man snart har sit barn i armene er så overvældende at jeg synes det i sig selv dulmer smerterne.
Det er i hvert fald en super vej at dreje sin fokus samt at tænke på hvor tryg man egentlig er i DK. Nogle kvinder i andre lande aner ikke om de overlever ved den mindste komplikation og føler man sig tryg og rolig ved sine omgivelser kan man bare helt fokusere på sin fødsel, velvidende der er nogen klar hvis noget ikke går efter bogen. Alt i alt mange faktorer der kan give en et positvt fokus samt at blive lidt af en urkvinde og tænke selvfølgelig kan jeg bare det her. Det har kvinder altid kunnet og hvorfor skulle man selv være så meget anderledes?
Men ja selvfølgelig er en fødsel overvældende på mange måder og mon ikke vi alle oplever en snert af frygt som fødslen rykker tættere på. Det er nok meget naturligt og måske meget smart så vi lige er lidt ekstra kampberedte og giver de ekstra kræfter et sådant forløb kræver af os. Men selv har jeg oplevet at tankerne om fødslerne var langt værre end den virkelighed jeg oplevede under fødslerne. Tanker kan virkelig spille en et puds. Knus 

Jeg vil i hvert fald gerne først forsøge med vand, da det også hjalp da jeg havde galdestensanfald
også akupunktur, varmepude og massage - vil helst gerne undgå de der bistik, dem har jeg ikke hørt godt om
og som du selv siger, så må tanken om det lille barn også være en god faktor for at man nok skal klare den 
Kender også flere kvinder der fortæller, at det er så sindssygt vigtigt at man husker på, at kvinder jo har gjort dette i flere tusinde år - også uden smertelindring eller hjælp
og det er så smadder vigtigt at stole på sin krop, og at den instinktivt ved hvad den skal gøre 
Og ja - man skal nok passe på med at 'gejle' sig selv for meget op før fødslen, med en masse bekymrende tanker
det har i hvert fald hjulpet at snakke med andre omkring mine tanker og forventninger, så det er skønt 

Anmeld
Citér