Øv hvor er jeg træt af det hele (økonomi)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.396 visninger
26 svar
0 synes godt om
1. oktober 2009

Anonym trådstarter

Ja for at være helt ærlig, så har jeg måtte kaste håndklædet i ringen og sige stop, eller rettere banken tog beslutningen jeg skulle bare selv vælge hvilke regninger der ikke skulle betales.

Sagen er den at vi ikke har ret mange penge at leve for 4000 kr pr mrd. 4 personer det dækker også bleer.

Og da jeg så lige er gået fra barseldagpenge til løn fik jeg mærkelig nok, den sidste slat dagpenge allerede d. 17. sep. kloge mig satte jo pengene ind på en konto ind til de skulle bruges til budget til d. 1 okt. men men men så trængte manden lige til et par nye sko (de gamle var nedslidte) børnene til nye vinterjakker, og ja 1 2 3 så var pengene væk. Dumt det ved jeg nu.

Men ikke noget problem tænker jeg banken strækker sig og giver et beviliget overtæk (som de plejer). Men jeg blev klogere, det kunne ikke beviliges, da manden fra gamle Dage har et ubetalt lån. 

De kunne lige strække til at skubbe betalingen på mit lån 1 mdr, vel og mærke på betingelse af at de får dobbelt næste gang.

Har måtte afvise regninger for 6000 kr (det meste gæld) jeg prioriterede at husleje børnepasning osv skulle betales.

Jeg orker ikke mere. synes det er så hårdt.

Tak fordi i ville læse med så langt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2009

Rasmine

ÆV, det er fanme ikke sjovt når det kører sådan.
Godt der snart kommer børnepenge.

Aner ikke hvad jeg skal sige...men føler med dig!

Anmeld

1. oktober 2009

Anja

Lyder hårdt, rigtig øv for jer

Anmeld

2. oktober 2009

Louise mortil4

hvor jeg bare føler med dig. Vi har lige pt 4500 om måneden til at købe mad bleer, mme, tøj og alt det andet for, det er sgu ikke meget til 6 mennesker hvor afder er 3 ble børn, men sådan er det så lige nu og jeg bekalger mig ikke for vi har selv bragt os i denne situation, men super trals er det da.  End videre er der lige kommet ny chef nede på mandens arbejde, den samme som har været på de fleste andre slagterier der er lukket ned, så tanken ligger lige om hjørnet at esbjerg nok er næste slagteri der lukker og uden mandens høje løn, så har vi INTET at leve for når alt er betalt.

Ejj det skulle jo ikke handle om mig, jeg vil bare fårtælle at jeg ved hva du går i gennem og så lige sende et stort  tildig. Hvis du har lyst til at lette hjertet, så kan du bare sende en pm til mig.

Louise- som håber det hele ordner sig for jer.

Anmeld

2. oktober 2009

Mie A

Det lyder bestemt ikke sjovt! Hvad med børnepengene er de med i budgetten??

Du får lige en krammer

Er nummer 3, så sat i bero??

Anmeld

2. oktober 2009

Anonym trådstarter

Mie A skriver:

Det lyder bestemt ikke sjovt! Hvad med børnepengene er de med i budgetten??

Du får lige en krammer

Er nummer 3, så sat i bero??

Umiddelbart ikke nej, for mit lån er heldigvis færdig om 1 år. vores Beslutning om ikke at betale på alt gæld har sandsynligvis nok gjort at jeg ryger i Ribers, men det giver os ca 2000 kr mere om måneden, regner med/håber på at vi om et år når lånet er væk begynder at betale på de gældsposter der bliver stoppet nu.

Men det er ærligt ikke tænkt igennem hvilke konsekvenser det har på længere sigt.

Anmeld

2. oktober 2009

Louise mortil4

Anonym skriver:

Umiddelbart ikke nej, for mit lån er heldigvis færdig om 1 år. vores Beslutning om ikke at betale på alt gæld har sandsynligvis nok gjort at jeg ryger i Ribers, men det giver os ca 2000 kr mere om måneden, regner med/håber på at vi om et år når lånet er væk begynder at betale på de gældsposter der bliver stoppet nu.

Men det er ærligt ikke tænkt igennem hvilke konsekvenser det har på længere sigt.

En af de konsekvenser det giver er at det i vælger at du kommer i ribers er at gælden vokser med mellem 600 og 1000 kr for hver ting der går videre til advokat. Ikan ikke få lavet så det kun er denne månede i ikke betaler?? Hvis i ringer til dem er de nok venlige og vil nok gi jer den her månede betalingsfri, den kommer jo så bare i sidste ende i stedet. Det er en rigtig dårlig ide at bare lade være med at betale, de er næsten altid venlige og forstående hvis man bare ringer til dem. Det kan også være de kan gi jer flere måneder til at komme oven på igen. Vi har selv næsen lige været der hvor i er nu og havde jeg vist hva jeg ved nu inden vi planlagde nanna så havde vi sgu nok ventet lidt med at få hende. Ville i kunne leve for 4000 med 3 små børn?? Der er vi nemlig nu bare med 4 små børn og det er bestemt ikke sjovt, men det er nemt at være bagklog når man sidder i det. Vi køber bla vinter tøj til ungerne ud af vores feriepenge, og holder max 2 ugers ferie om året for at ha det ekstra til tøj og jul bla. Heldigvis kan vi se frem til at om ca 2 år kommer der lidt mere luft og om 4-5 år ser det endnu bedre ud, men der er altså lang tid til.

Mit råd er helt klart at vente med nr 3 og få styr på økonomien inden, du går jo også ned i løn når du kommer på barsel ikke også er der endnu mindre. Jeg kan kun råde dig, hva i vælger at gøre er helt jeres sag.

Knus og en masse tanket til jer.

Anmeld

2. oktober 2009

Tynen

Øv, hvor føler jeg bare med dig/jer!
Hvis der er noget der kan tære på forholdet og humøret så er det da økonomien.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive til dig!
Jeg ville bare sige at jeg havde læst dit indlæg og sender dig en masse tanker.
Jeg håber at I snart finder en løsning på problemet.

Anmeld

2. oktober 2009

Anonym trådstarter

mortil4 skriver:

En af de konsekvenser det giver er at det i vælger at du kommer i ribers er at gælden vokser med mellem 600 og 1000 kr for hver ting der går videre til advokat. Ikan ikke få lavet så det kun er denne månede i ikke betaler?? Hvis i ringer til dem er de nok venlige og vil nok gi jer den her månede betalingsfri, den kommer jo så bare i sidste ende i stedet. Det er en rigtig dårlig ide at bare lade være med at betale, de er næsten altid venlige og forstående hvis man bare ringer til dem. Det kan også være de kan gi jer flere måneder til at komme oven på igen. Vi har selv næsen lige været der hvor i er nu og havde jeg vist hva jeg ved nu inden vi planlagde nanna så havde vi sgu nok ventet lidt med at få hende. Ville i kunne leve for 4000 med 3 små børn?? Der er vi nemlig nu bare med 4 små børn og det er bestemt ikke sjovt, men det er nemt at være bagklog når man sidder i det. Vi køber bla vinter tøj til ungerne ud af vores feriepenge, og holder max 2 ugers ferie om året for at ha det ekstra til tøj og jul bla. Heldigvis kan vi se frem til at om ca 2 år kommer der lidt mere luft og om 4-5 år ser det endnu bedre ud, men der er altså lang tid til.

Mit råd er helt klart at vente med nr 3 og få styr på økonomien inden, du går jo også ned i løn når du kommer på barsel ikke også er der endnu mindre. Jeg kan kun råde dig, hva i vælger at gøre er helt jeres sag.

Knus og en masse tanket til jer.

Ja det ved jeg godt at beløbene stiger meget voldsomt, men hvad nytter det når jeg allerede nu kan se at jeg ikke kan betale igen om 3 mdr. Så jeg tvivler på at de er villige til at hjælpe.

Hvis vi skal vente til vi har styr på økonomien skulle vi aldrig have haft nogen af de 2 store. Min kære gemal skylder min bank alene ca 240000  kr, incl flere års renter. Der til kommer alt andet sammenlagt beløber det sig incl min gæld til lidt over 400000.

Vi ved godt det bliver hårdt det var sådan set også derfor vi valgte at når vi alligevel skulle tage hårde midler i brug kan vi ligeså godt sluse pengene ind i husholdningen og så tage lånene en af gangen når vi har betalt mit bank lån.

Ferie har jeg med løn, så det kan jeg ikke bare få udbetalt, men får til gengæld udbetalt 1 % af ferie pengene til første Juni og er garanteret en bonus på 3500 en gang om året .

Men vi har købt flyverdragter osv for vores børnepenge og det gør vi også alm. tøj, fødselsdagsgaver og julegaver.

Anmeld

2. oktober 2009

Louise mortil4

Ja det ved jeg godt at beløbene stiger meget voldsomt, men hvad nytter det når jeg allerede nu kan se at jeg ikke kan betale igen om 3 mdr. Så jeg tvivler på at de er villige til at hjælpe.

Hvis vi skal vente til vi har styr på økonomien skulle vi aldrig have haft nogen af de 2 store. Min kære gemal skylder min bank alene ca 240000  kr, incl flere års renter. Der til kommer alt andet sammenlagt beløber det sig incl min gæld til lidt over 400000.

Vi ved godt det bliver hårdt det var sådan set også derfor vi valgte at når vi alligevel skulle tage hårde midler i brug kan vi ligeså godt sluse pengene ind i husholdningen og så tage lånene en af gangen når vi har betalt mit bank lån.

Ferie har jeg med løn, så det kan jeg ikke bare få udbetalt, men får til gengæld udbetalt 1 % af ferie pengene til første Juni og er garanteret en bonus på 3500 en gang om året .

Men vi har købt flyverdragter osv for vores børnepenge og det gør vi også alm. tøj, fødselsdagsgaver og julegaver.

i kan ikke snakke med dem om at få beløbene i betaler om måneden sat ned så?? Hvis beløbene (iskylder i det hele) er store nok kan de få jer i fogedretten og har i ikke mulighed for at betale, så kommer de altså efter jeres ting, det eneste de ikke tager er børnenes ting, men alt andet kan de tage incl bil.

Hvis i vælger at få nr 3 så er i da heldigvis så heldige at ha udstyr fra de 2 andre til at bruge, vi genbruger pt alt det tøj vi har fra de andre tøser af til Nanna og sparer en hel del der og andet tøj køber i over qxl, dba, eller jeg syr det selv. De får nyt en gang i mellem, men mest i gave eller hvis det er super billigt.

Det kan godt være i aldrig skulle ha haft de 2 i har i forvejen hvis det kommer an på pengene, men de er der jo, det eneste i kan lave om der er hva i gør i fremtiden.

mange knus her fra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.