Vores første datter hedder Dina. I min mands familie er der en tradition for den første fødte dreng heder Dino eller Gino, og så tænkte jeg det kunne være sjovt at rykke lidt på kønsrollerne og ja så kan jeg lide navnet selvom hun vist mere er en Diva 
Vores næste datter hedder Lia, jeg ønskede Lia og min mand ønskede India - begge navne handler kun om kunne lide, men det er nu meget sjovt at Lia (Lea på dansk) er Dinas mor i biblen.
Næste i rækken hedder Liam og kunne ikke hedde andet efter vi mistede Lia, for I hans navn er hun med og det var så vigtigt for mig.
Den absolut sidste hedder Linus og det var faktisk svært at bestemme navn til ham. Jeg havde foreslået Linus, men trak i land. Men da begge børn syntes det skulle være det så blev det det. Linus er forresten ham med suttekluden i radiserne på italiensk så endnu en grund til det ikke skulle have været Linus. Jeg ønskede han skulle hedde Sejr til mellemnavn for han var min sejr efter Lia, han var den der gjorde jeg blev sådan rigtig lykkelig igen, men det ville manden min ikke have.
Og så hedder de alle min mands efternavn (som nu også er mit). Begrundelsen er, at vi begge var ligeglade så vi valgte efter hvem i vores familie der ville blive glade for vi valgte et bestemt efternavn. I min familie er der ingen tilbage der hedder mit pigenavn, mens der i min mands er en bror der går meget op i det - han tror nu vores største datter er opkaldt efter ham 
Anmeld
Citér