Hvad hedder dine børn og hvorfor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
T10 skriver:

Jeg synes det kunne være hyggeligt med en lille navnetråd. 

Så hvad hedder dine børn og hvorfor? 

God søndag 

Min søn hedder Theis Tage Brandt Nielsen.

Tage er efter min morfar jeg aldrig har mødt. (Han døde før jeg blev født)

Theis kom fordi vi ville have det skulle være T T. Og så har det er navn som ikke ret mange jeg den gang.

Brandt er et slægts navn på fars side.

Nielsen er efter far da jeg fik lov at opkalde efter min morfar.

Vores anden søn hedder Theo Tage Brandt Nielsen.

theo er storbror som var med til at vælge han ville have at han skulle hedde thor. Men vi valgte Theo da det var tæt på hvad han sagde.

Vores datter hedder Vilje Vivia Brandt Nielsen

Vivia er efter min mormor som døde da jeg var 9 år gammel. 

Vilje er fordi går til din vilje. Han har hele tiden ønsket sig en pige så da vi så en pige på scanningen sagde han: endelig fik jeg min vilje. Og vi fandt så ud af at det var et godkendt pigenavn. Og så passede det jo med V V.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2016

lineog4

Vores første datter hedder Dina. I min mands familie er der en tradition for den første fødte dreng heder Dino eller Gino, og så tænkte jeg det kunne være sjovt at rykke lidt på kønsrollerne og ja så kan jeg lide navnet selvom hun vist mere er en Diva 

Vores næste datter hedder Lia, jeg ønskede Lia og min mand ønskede India - begge navne handler kun om kunne lide, men det er nu meget sjovt at Lia (Lea på dansk) er Dinas mor i biblen. 

Næste i rækken hedder Liam og kunne ikke hedde andet efter vi mistede Lia, for I hans navn er hun med og det var så vigtigt for mig.

Den absolut sidste hedder Linus og det var faktisk svært at bestemme navn til ham. Jeg havde foreslået Linus, men trak i land. Men da begge børn syntes det skulle være det så blev det det. Linus er forresten ham med suttekluden i radiserne på italiensk så endnu en grund til det ikke skulle have været Linus. Jeg ønskede han skulle hedde Sejr til mellemnavn for han var min sejr efter Lia, han var den der gjorde jeg blev sådan rigtig lykkelig igen, men det ville manden min ikke have. 

Og så hedder de alle min mands efternavn (som nu også er mit). Begrundelsen er, at vi begge var ligeglade så vi valgte efter hvem i vores familie der ville blive glade for vi valgte et bestemt efternavn. I min familie er der ingen tilbage der hedder mit pigenavn, mens der i min mands er en bror der går meget op i det - han tror nu vores største datter er opkaldt efter ham 

Anmeld Citér

25. september 2016

Loa

Vores den store hedder Isabella, det valgte min mand primært, og det kunne vi begge lide.

Den lille skal hedde Ida, det har storesøster valgt og både mig og min mand kan lide det

Anmeld Citér

25. september 2016

Marts<3

Storm... 

Fordi han kom så uventet og stormfuldt... Efter stormen kommer solen. Han har beriget os. 

Også passer det perfekt. Der er gang i ham:-)

Anmeld Citér

25. september 2016

Skouboe

Vores ældste hedder Freja Marie og så mit (tidligere) efternavn og så sin fars efternavn. Jeg har siden jeg var teenager sagt at min første datter skulle hedde Freja, og det passede fint ind i min svigerfamilie, der havde en tradition for nordiske navne. Marie er efter min pap-bedstemor, Frejas oldemor, fordi hun bare var det mest vidunderlige menneske.

Lillesøster hedder Silja Emilie. Hendes navn er resultatet af en laaang række kompromiser mellem min mand og jeg. Vi var igennem en hel masse navne, der af forskellige årsager ikke fungerede, indtil jeg faldt over Silja (den norske variant af cecilia). Emilie var også et kompromis, efter at alle oldemødres navne havde været oppe at vende og blevet forkastet. Jeg faldt egentligt over Emilia, men endte med Emilie, fordi det så havde en endelse som Marie.

Anmeld Citér

25. september 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter hedder Lenora Rae.

Hun skulle egentlig havde heddet Lenore, men vi blev enige om at det kunne være svært at udtale når man så det på skrift og svært at stave når man bare hørte det. Så det blev Lenora i stedet. Hovedsageligt fordi det var det eneste navn vi begge to kunne lide.

Rae fordi vi begge synes det var sødt. Jeg ville gerne at hun skulle have et kort mellem navn, og far ville helst at hun havde engelsk navn. Så vi fik begge vores ønsker opfyldt.

Anmeld Citér

25. september 2016

FrkLarsen

Super hyggelig tråd 

Her har vi; 

Emilie Boye Larsen, Navnet Emilie er navnet hendes far og jeg kunne blive enige om, Boye er fars mellemnavn og Larsen er mit efternavn 

Vores kommende søn som vi forventer ankommer i December 16 skal hedde

Valdemar Anders Bach Larsen, Valdemar er fra hans tipoldefar (fars side), Anders var min afdøde fars navn, Bach er hans fars mellemnavn (fulgt fra fars mors side) og Larsen som igen er Mit efternavn 

Ungerne har forskellige fædre.

Anmeld Citér

25. september 2016

alenemor42

Min ældste hedder Lukas ... han var bare en lukas da han kom ud. Lys og mild.

Min datter hedder Nicola.. hun havde den mest fantastiske rød/orange hårfarve da hun blev født og var bare anderledes derfor skulle hun have et specielt navn. Hårfarven er uændret og hun er helt sin egen.

Efternøleren hedder Jamie... har altid elsket det navn. Så det fik han.

Alle 3 har engelske navne da deres morfar er waliser og vi har engelsk efternavn og stor familie i England. Og  vi alle er mere eller mindre 2 sprogede af samme årsag.

Anmeld Citér

25. september 2016

Zelinasmor

Min datter hedder Zelina fordi der i 2011 var meget få med det navn og det passer til hendes mørke hår og brune øjne.

Kommende datter skal hedde Mollie. Det er der heller ikke mange der hedder og da mor og far begge var blonde som børn og har blå øjne så synes vi navnet passer 

Anmeld Citér

25. september 2016

Fine_007

Vores 3 årige søn hedder Simon. Det er super svært at forklare, hvorfor det lige blev det.. jeg havde et ønske om, at navnet skulle være mere eller mindre internationalt, og min mand proklamerede stålfast, at han var til "almindelige" navne. Efterfølgende er vi dog blevet drillet lidt af venner og familie, som synes at navnet er for kedeligt til vores tid. Oh well 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.