Hvad hedder dine børn og hvorfor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.872 visninger
37 svar
6 synes godt om
25. september 2016

MM00

Jeg synes det kunne være hyggeligt med en lille navnetråd. 

Så hvad hedder dine børn og hvorfor? 

God søndag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Han hedder Erik Peter Stryhn

Erik var navnet vi blev enige om som en af mulighederne da vi tog til hospitalet.. og da jeg holdte ham var jeg slet ikke i tvivl om han skulle hedde Erik...

Peter er familie-mellemnavn fra svigerfars side af familien til drengene så det skulle han have med...

han hedder Stryhn til efternavn for det er kærestens mormors side der har det med og til hendes minde valgte vi at tage det efternavn :)

Anmeld Citér

25. september 2016

AnoMom

Min søn hedder Tobias Viktor Skaarup Bendtsen 

tobias var det eneste navn far og jeg blev enige om (jeg ville have han skulle hedde Mads)

viktor er efter hans oldefar (på min side) 

Skaarup er hans farmors efternavn 

bendtsen er hans farfars efter navn

Anmeld Citér

25. september 2016

Carina:-)

Simon fordi det var der ikke så mange der hed i slut 80 start 90 

Og jeg var en teenager der var ret vild med Duran Duran og forsangeren der hed Simon 

Michala - først skulle hun hedde Cecilie men det syntes jeg var kedeligt så fandt jeg navnet Michala som jeg syntes var pænt og igen ikke så brugt.

Nicklas fordi det kunne vi lide der var ikke så mange tanker om det .

Laura efter mandens mormor .

Victor fordi han kom efter vi havde mistet Laura og der var tilmed gået lang tid med mange aborter så han var vores lille sejr

Liva fordi vi forbandt hende med Liv ( Man bliver så bevist om hvor heldig man er og hvor meget et mirakel et lille barn er når man har begravet et så hendes navn skulle symbolisere livet som den datter vi fik efter vi havde mistet en datter)

Villads var fordi det skulle være i samme genre som Victor og Liva 

Og det samme med Villum og self fordi vi kunne lide de navne 

Anmeld Citér

25. september 2016

Troldemommi

Min farmor hed Johanne og siden jeg var 13 pr gammel har jeg vidst at hvis jeg nogensinde fik en datter, så skulle hun hedde Johanne, det fortalte jeg min mand på vores 3 date, og det var fint med ham, hans farmor hed nemlig Johanne til mellemnavn også 

Daniel hedder Daniel, fordi det var drengenavnet vi var blevet enige om første gang, hvis Johanne havde været en dreng, og siden da var navnet bare mere og mere rigtigt til vores søn. 

Vi kan godt lide almindelige navne, det er jo ikke navnet der gør barnet til noget specielt, det er barnet selv. 

Og så passer navnene godt til både baby, barn, voksen og gammel, det syntes vi også er vigtigt

skøn tråd 

Anmeld Citér

25. september 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min datter hedder Sarah...

Hun skulle rigtigt hedde Filippa, men min mand og jeg var uenige med stavemåden.. haha, og så følte han ikke, at det var navnet...

Så bad jeg ham om at finde nogle navne kan kunne lide, og ja, han var vild med Sarah fordi det betyder prinsesse og ja, jeg synes, det er et flot navn  

Kan slet ikke forestille mig hende hedde andet.. 

Hun har min mands mellemnavn, for at føre noget videre fra deres familie, da han har taget mit efternavn, og det har min datter selvf. også

Anmeld Citér

25. september 2016

Bebsen

Min dreng hedder Xander, opkaldt efter min morfar der hed Alexander 

Anmeld Citér

25. september 2016

ung-mor-2014

Hende herhjemme hedder Bella

Vi synes hun lignede en Bella da hun kom til verden og vi skulle finde på navne, en Bella eller Isabella, men det blev Bella

Anmeld Citér

25. september 2016

MM00

T10 skriver:

Jeg synes det kunne være hyggeligt med en lille navnetråd. 

Så hvad hedder dine børn og hvorfor? 

God søndag 

Jeg har ingen børn så kan ikke selv komme med nogle. 

Men sjovt at hører hvorfor børnene hedder som de gør.

Anmeld Citér

25. september 2016

ninibadini

Vores dreng hedder Oscar Han er ikke opkaldt efter noget, men jeg kendte engang en dreng der hed det, og han var bare den sødeste og mest velopdragne dreng jeg havde mødt, og syntes at hans navn var så fint. Så da vi skulle finde på et navn til den lille, havde vi ikke rigtig nogle drengenavne at arbejde med. Jeg nævnte Oscar for min mand, og så blev det bare det Han har min farfars navn som mellemnavn og så min mands efternavn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.