Jeg har set det program i tv. Jeg har også selv agumenteret med mange, der mener at det var unaturligt at Idun fik en tår i ny og næ, til hun var 3.5 år.
MEN - alle har en grænse og jeg har også en grænse. Fx. har jeg en grænse for at jeg ikke villle amme Idun på alle mulige tidspunkter, da hun var 3 år gammel. Det stoppede da hun var halvandet. De sidste 2 år, var aftenhygge- når det passede

Hun har også været på ferie i 5 dage uden mig, hvor jeg tænkte at det sluttede, da hun var 2.5 år... men det fortsatte, da vi sås igen.
Jeg er så absolut FOR langtidsamning, men jeg håber at man stopper, der hvor det ikke er naturlig for barnet at få det mere...
Med Idun gav jeg hende valget. Over et halvt år, sagde jeg: BAB eller Nathistorie? Og oftere og oftere valge hun nathistorien. Det må jo betyde, at når du ikke tilbyder det og giver et alternativ, vælger barnet det naturligt fra på et tidspunkt. Hvis du bliver ved med at tilbyde babs på alle mulige tidspunkter af døgnet, vil barnet jo også gerne have det, fordi barnet måske føler at der ikke er noget rart alternativ.
Så FOR langtidsamning, men der må være en grænse
Anmeld