Hvad mener du om det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg er ret sikker på at min selvtillid havde taget voldsom skade hvis jeg vidste med mig selv at jeg blev ammet til jeg var 8 år gammel... Det er muligt det er sundt som de siger i videoen, men det er der mange ting der er som er mindre tabuiserede og pinagtige for barnet at leve med resten af sit liv...

I tiden er det IKKE anerkendt at blive ammet så sent og ved at moderen ikke går ind og påtager sig sit ansvar som forælder ved at sætte en grænse så synes jeg det er et svigt. Konsekvensen af at lade sit barn opføre sig som et spædbarn og tilmed blive anerkendt for det af forældrene tror jeg har sin pris senere i livet...

Jeg kan ikke lade være med at sammenligne det emd at det OGSÅ er forældrenes ansvar at sørge for at barnet bliver vænnet fra bleen og sutten - SELVOM det måske kunne føles utrygt og fremmed for barnet i starten. Moren i videoen forklarer sig med at barnet er tilknyttet til amme-adfærden og det er da klart når hun aldrig er blevet vænnet fra!!!

Et 3, 4, 5, 6, 7, eller 8 årigt barn har ikke BRUG for at blive ammet som et spædbarn - hvis det har er der i min verden tale om en tilknytningsforstyrrelse hvor barnet aldrig har løsrevet sig fra en infantil moderbinding...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2009

Honningblomst

Jeg synes man skal gøre som man har lyst til....men jeg er glad for at mine børn selv sagde fra og at jeg valgte at se deres signal og lod dem stoppe...de var 9 mdr, 5 mdr og 6 mdr. Det var deres behov...
Knus Eva

Anmeld

1. oktober 2009

Mira0911

Hvis jeg nogensinde måtte amme, vil jeg amme så længe jeg kunne og max til barnet er 1 år...

Jeg synes bare ikke det hænger sammen, at amme så stort et barn...
Hvad så når det flytter hjemmefra?

"Jeg skal lige hjem til mor og have bryst"

Anmeld

1. oktober 2009

LotteGabriella

karina22 skriver:

jeg ammede nichlas til han var 7½ mdr, så syntes jeg han var stor nok til at stoppe... den næste bliver heller ikke ammet længere..

Jeg ammede kun til hun var 2 mdr., men det var dog kun fordi jeg ikke havde mere mælk Ville personligt selv gerne ha' ammet til omkring de 6 måneder, men alt går ikke altid som planlagt

Anmeld

1. oktober 2009

mortil(nichlasogmathias)

LotteGabriella skriver:

Jeg ammede kun til hun var 2 mdr., men det var dog kun fordi jeg ikke havde mere mælk Ville personligt selv gerne ha' ammet til omkring de 6 måneder, men alt går ikke altid som planlagt

nej desværre... jeg havde for meget mælk, så ville godt ku ha blevet ved, men syntes ikke det er passende når de er så store..

Anmeld

1. oktober 2009

qp

... Jeg er totalt rystet over den familie!!!
Jeg synes sgu nærmest man kan beskrive det som "ubevidst incest"...

Anmeld

1. oktober 2009

Iliasmor

ok 8år er lige lovligt for meget ville jeg også sige men ja ale har forskellige meninger..
jeg vil sige 2år er grænsen.. da det sundest at amme indtil da, men self. ka man ik selv vælge mange børn siger selv fra før...

Anmeld

1. oktober 2009

LotteGabriella

Dutte84 skriver:

Hvis jeg nogensinde måtte amme, vil jeg amme så længe jeg kunne og max til barnet er 1 år...

Jeg synes bare ikke det hænger sammen, at amme så stort et barn...
Hvad så når det flytter hjemmefra?

"Jeg skal lige hjem til mor og have bryst"

LOL, den var sgu go'

Anmeld

1. oktober 2009

anna-jonas

Synes det virkede usundt, den måde morens bryster var genstand for så meget opmærksomhed......................
Stakkels pige.............hun kommer til at lide under det.

Min niece er blevet ammet til for ganske nyligt..................hun er knap 3 år. Hun er blevet ammet om aftenen og natten. Hendes mor er fra sydamerika, hvor det er normalt at amme så længe. Jeg blander mig ikke i det, og synes de selv må bestemme det. Men ville nok kommentere det, hvis Karla blev ammet i fuld offentlighed som 8 årig.*G*
Ammede selv Jonas til han var 9 mdr.
Anna til hun var 1 år.
Ida kommer jeg nok til at amme endnu længere, men ikke for min skyld.................der er nogle specielle omstændigheder, der gør det.

Anmeld

1. oktober 2009

Tina2

Synes det er voldsomt når de er så store... Frastødende.....

Jeg ved ikke om der er en grænse, jeg ville nok sige omkring 1½ år.

Filuca ammede jeg til hun var 3½ mdr. Var nok min bekymring omkring om der var nok osv der stoppede det :-(

Milas ammede jeg til han selv sagde stop da han var 8½ mdr.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.