Manden vil skilles ;-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2009

memuffin

wamse skriver:

Tak skal du have  Ville bare rigtig gerne have det kunne fungere, og at vi begge var lykkelige, for når vi kan finde ud af at være gode ved hinanden, så har vi det rigtig godt sammen. Vi har jo lavet det smukkeste lille væsen sammen Troede også at der endelig kunne komme lidt ro på i mit liv, så jeg kunne få lov til at blive gammel i normal hastighed efterhånden.

Ja det forstår jeg s..... godt...  men man ved aldrig hvor man skal hen i livet og måske bringer det noget godt med sig i sidste ende selvom det er svært at se lige nu....
Men så stærk som det lyder til du er skal du nk klare det her også.. det er jeg sikker på....

100000 tanker ogherfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2009

Miamaja

hahaha. ej undskyld at jeg griner men saetningen lyder helt komisk. 'jeg vil skilles fordi du har skaeldt meget ud'. Lyder som en meget daarlig undskyldning for den egentlige grund. Hmmm...

Anmeld

6. oktober 2009

Slettet

wamse skriver:

Ja så kom Martin hjem i går aftes og fortalte at han synes at vi skal gå fra hinanden, fordi jeg har gået og skældt meget ud på det sidste. Kæft jeg føler mig trådt på, for jeg har stået ved ham igennem 5 års druk fra hans side, jeg var her da han røg ind i spjældet da Lærke var 2 mdr, jeg var her gennem hans 2 indlæggelser på psyk afd, jeg var her da hans mor var modbydelig, jeg har været her gennem alle hans op og nedture. Jeg blev her selvom han ødelagde vores bryllup ved at drikke sig pisse fuld, og endte med at sidde og spille poker med en bekendt til kl 5.30, så jeg selv måtte tage 3 børn i bilen og gøre beborhuset rent.
Så står jeg her nu, hvor min far er ved at dø af kræft, og jeg forsøger at hjælpe min far alt det jeg kan selvom jeg bor 100 km fra ham. Jeg døjer med store smerter i min fod og spiser smertestillende hver dag, og så vælger han at stoppe nu  Jeg har en søn der skal konfirmeres om ½ år, og det skal jeg så selv finde pengene til nu. Kæft jeg er tosset på ham, og tror i så ikke at han er så stor en kylling at han lader mig selv om at skulle kontakte advokat, magler og det hele Han fortalte mig hans ønske 30 minutter inden jeg skulle på job i går aftes, og så gør han ikke mere ved det, Ja undskyld mig &%¤#"*^^;>#¤%& skide lort altså.

Øhmm jo det er en forfærdelig hård tid du er inde i og det er frygteligt at blive forladt MEN du lyder "rigtig dygtig" til at påpege alle hans fejl og alle grundende til at han skulle være taknemmelig over at have dig, og ud fra dit indlæg er jeg sikker på, at han har ret i at du evig og altid bitcher og skælder ud over alt og ingenting. Ligemeget hvad han har lavet af fejl så har han ikke fortjent den behandling 
NÅR DET SÅ ER SAGT så opfører du dig sådan, fordi du ikke har det godt, og ikke fordi du er et dårligt menneske, Jeg er sikker på at hvis du skriver igen om et år, så vil det lyder noget i retningen af "Pyha mit liv er blevet så meget lykkeligere! Han kunne ikke have gjort mig en større tjeneste!!"

Anmeld

6. oktober 2009

Slettet

Miamaja skriver:

hahaha. ej undskyld at jeg griner men saetningen lyder helt komisk. 'jeg vil skilles fordi du har skaeldt meget ud'. Lyder som en meget daarlig undskyldning for den egentlige grund. Hmmm...

Er slet ikke enig, Der er SÅ mange kvinder der på nakken af deres mænd KONSTANT og aldrig er til at gøre tilfredse! MANGE mænd bliver kastereret verbalt af deres koner på daglig basis og jeg synes bestemt at det er grund nok til sige forvel og tak!

Anmeld

6. oktober 2009

AstridM

Du er stærk og skal nok klare dig. Det er rigtig godt skrevet og du kan være stolt over dit mod.

Jeg har selv været gift med en alkoholikker, der også var inde en del gange på "røde papire" (tvangsindlæggelse) og et par frivillige.
Det er bare SÅ hårdt og det er klart nu hvor han er ædru så gider han dig ikke, sådan er de jo.

Det er bare en hård omgang du skaligennem, føj, men jeg sender mange gode tanker for du er en af de seje der kan klare alt når du har været alt igennem.

Anmeld

6. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Øhmm jo det er en forfærdelig hård tid du er inde i og det er frygteligt at blive forladt MEN du lyder "rigtig dygtig" til at påpege alle hans fejl og alle grundende til at han skulle være taknemmelig over at have dig, og ud fra dit indlæg er jeg sikker på, at han har ret i at du evig og altid bitcher og skælder ud over alt og ingenting. Ligemeget hvad han har lavet af fejl så har han ikke fortjent den behandling 
NÅR DET SÅ ER SAGT så opfører du dig sådan, fordi du ikke har det godt, og ikke fordi du er et dårligt menneske, Jeg er sikker på at hvis du skriver igen om et år, så vil det lyder noget i retningen af "Pyha mit liv er blevet så meget lykkeligere! Han kunne ikke have gjort mig en større tjeneste!!"

og

Er slet ikke enig, Der er SÅ mange kvinder der på nakken af deres mænd KONSTANT og aldrig er til at gøre tilfredse! MANGE mænd bliver kastereret verbalt af deres koner på daglig basis og jeg synes bestemt at det er grund nok til sige forvel og tak!

Altså... Nu er mænd jo ikke små forsvarsløse, sprogløse individer, vel?

Jeg synes det du siger, indirekte fremstiller mænd som nogle sølle skvat der kun kan finde ud af to løsninger på koner der bitcher; finde sig i det og lade sig "kastrere" som du siger med bøjet nakke eller gå deres vej fra kone og børn og bevare deres maskulinitet... Det er godt nok ansvarsfritagelse og umyndiggørelse så det basker...

Nu er der jo så også den mulighed at manden kunne sætte sine grænser tydeligt og markere dem når han føler de bliver overskredet? At han kunne formulere sine ønsker overfor sin kone og foreslå / tilbyde at samarbejde med hende inden det kommer så vidt? 

Jeg synes dine to indlæg er meget mere kønsdiskriminerende end noget andet indlæg herinde og jeg ville da nødigt at det skulle være sådan mænd skal opfattes. Ligesom du fuldstændigt i dit dine indlæg ser bort fra at der jo som regel er en GRUND til at kvinder bitcher - det er som regel ikke for sjov og spas...

Mvh
Rosa - hvis mand som regel kan finde ud af at sætte ord på sine frustrationer.

Anmeld

6. oktober 2009

Lone Jakobsen

Rosa skriver:

Altså... Nu er mænd jo ikke små forsvarsløse, sprogløse individer, vel?

Jeg synes det du siger, indirekte fremstiller mænd som nogle sølle skvat der kun kan finde ud af to løsninger på koner der bitcher; finde sig i det og lade sig "kastrere" som du siger med bøjet nakke eller gå deres vej fra kone og børn og bevare deres maskulinitet... Det er godt nok ansvarsfritagelse og umyndiggørelse så det basker...

Nu er der jo så også den mulighed at manden kunne sætte sine grænser tydeligt og markere dem når han føler de bliver overskredet? At han kunne formulere sine ønsker overfor sin kone og foreslå / tilbyde at samarbejde med hende inden det kommer så vidt? 

Jeg synes dine to indlæg er meget mere kønsdiskriminerende end noget andet indlæg herinde og jeg ville da nødigt at det skulle være sådan mænd skal opfattes. Ligesom du fuldstændigt i dit dine indlæg ser bort fra at der jo som regel er en GRUND til at kvinder bitcher - det er som regel ikke for sjov og spas...

Mvh
Rosa - hvis mand som regel kan finde ud af at sætte ord på sine frustrationer.

super godt formuleret
tænkte selv på noget af det samme.....men ku ikke ha skrevet det så godt.

Anmeld

6. oktober 2009

wamse

wamse skriver:

Vi forsøger med par-terapi. For uanset hvad skal vi kunne træffe nogle valg resten af livet omkring vores datter, og hvis vi ikke forsøger at løse nogle af vores problemer, så vil det følge med uanset skilsmisse eller ej, og også påvirke os når vi skal stå sammen om Lærke. Så uanset om resultatet af par-terapi bliver skilsmisse alliggevel, så skulle det gerne kunne hjælpe os i forhold til Lærke. Svært det bliver det, men vi vil begge forsøge dette. Vi vil også se, om vi er blevet for forskellige til at kunne bo sammen mere. Tiden vil også gøre det lettere at komme af med huset, hvis det stadig er det vi ønsker.

Hiver den lige her frem, så det kan ses at vi forsøger at arbejde på et bedre forjold, om det så bliver sammen eller for sej, må tiden vise.

Anmeld

6. oktober 2009

wamse

Swips.. skriver:

Ingen tvivl om at jeg skælder for meget ud, det har jeg givet ham ret i, og har selv sagt til ham om han ikke lige pt kunne tage lidt over med pligterne, for jeg var/er lige nu virkelig strækt der ud hvor jeg kører på de sidste resourcer. Det er min holdning at når "man" går og skælder over alt og intet, at der reelr er noget andet noget dybere i vejen, og det skal laves om på. Nu snakker vi om at jeg den sidste måned er gået og har skældt rigeligt ud, og jeg synes stadig det er en latterlig grundlag at ville stoppe, så forsøger man at fikse det, og ikke bare smide en væk, i mine øjne har vi en stor moralsk ansvar overfor hinanden. 
Han behøver såmænd heller ikke være taknemmelig over mig, men han har edderhugme at behandle mig med lige så meget omsorg, som jeg har gjort for ham i hans svære tider. Det at have valgt at blive sammen med en mand som drak, har altså eftervirkninger, og de kommer altså og banker lidt ekstra på lige pt. Jeg forsøger at gøre noget ved det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.