Lucinde skriver:
Et barn på 9 mdr. er slet ikke manipulerende på den måde. Der er desværre mange SP'er, der mildest talt ikke rådgiver fyldestgørende.
Min datter tog i øvrigt heller ikke på mod de 1 år. Hun vejede 9,7 kg. ved 1års-undersøgelsen, og det var fint. Følger han sin kurve? Hvis han gør, så synes jeg ærligt talt, du skal give dig selv lov til at slappe HELT af omkring madindtag de næste måneder og se om ikke det kommer af sig selv. Så kan du altid blive bekymret senere - lige nu ødelægger det bare jeres begges spiseglæde.
Din dagsrytme ser fin ud. Tilbyd lidt snacks indimellem måltider også. Fx ovnbagt sød kartoffel i stænger, når han leger på gulv. Gerne med lidt krydderi på og olie på.
Har han altid fået flaske? Du behøver ikke tænke så meget over ml. Jeg har fx ammet og aner jo derfor ikke, hvor meget væske hun har fået. Gå efter våde bleer, vågenhed og udvikling. Hvis han virker tilfreds, så får han det, han skal have.
Om han så spiser 5-10 hapser til frokost, så er det fint! Put evt. olie på brødet, hvis du vil give ham ekstra kalorier.
Tak for dit svar. Mine tanker er også præcis, at så lille et barn ikke kan være så manipulerende. Jeg tror simpelthen ikke på det!
Han blev ammet fuldt i 3 måneder og delvist til 4 måneder. Han røg to kurver ned den første måned (ligger nu på gennemsnittet). Han har været fint på kurven siden, og vejede 9,2 kg til 8 mdrs besøg. Nu har han så ikke taget på fra 8 til 9 mdr. Han har aldrig rigtig selv meldt sig "nok". Der gik som sagt for mange timer imellem, og jeg har derfor altid tilbudt på nogenlunde tidspunkter, hvor han burde være sulten.
Så der har altid været fokus på mad og vækst her i huset. Derfor stresser det også, at han ikke gider spiser. Han kan jo for filans da ikke leve og vokse af 6-800 ml mælk alene...?! Når nu han nærmest ingen mad spiser, så burde han vel drikke mere mælk.
Jeg vil ham jo så gerne det bedste, men ved ærlig talt ikke præcis, hvorfor jeg er så fokuseret på hans vægt. Altså, jeg ved godt det stammer helt tilbage fra hans først levemåned, men jeg ved ikke helt, hvad jeg tror, der ville ske, hvis han ikke lige voksede nok..