Hvilken hund:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2016

tarkoflen

Vi havde en cocker spaniel da jeg var barn og den var perfekt <3 virkelig en god familiehund og jeg synes de er så nuttede  

god fornøjelse med hunde kiggeriet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2016

Sprit25

tarkoflen skriver:

Vi havde en cocker spaniel da jeg var barn og den var perfekt <3 virkelig en god familiehund og jeg synes de er så nuttede  

god fornøjelse med hunde kiggeriet

Åh de er også så fine. Mange tak! Kan mærke det er en virkelig stor beslutning

Anmeld Citér

10. september 2016

tarkoflen

Sprit25 skriver:

Åh de er også så fine. Mange tak! Kan mærke det er en virkelig stor beslutning

De er så søde og kærlige og så synes jeg de lange bløde ører er alt for nuttede <3 

men ja det er en kæmpe beslutning, måske l skal tage på tur rundt til opdrættere eller på et dyreinternat og snakke med dem om hvad der ville passe til jeres familie

Anmeld Citér

10. september 2016

Sprit25

tarkoflen skriver:

De er så søde og kærlige og så synes jeg de lange bløde ører er alt for nuttede <3 

men ja det er en kæmpe beslutning, måske l skal tage på tur rundt til opdrættere eller på et dyreinternat og snakke med dem om hvad der ville passe til jeres familie

Det er også tanken men ville bare høre om andres erfaringer

Anmeld Citér

10. september 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Sprit25 skriver:

Vi går og leger lidt med tanken om at få en hund vi har lidt forelsket os i en corgi, nogle der kender noget til racen og kan fortælle os om den

Vi har en corgi pembroke. Det er en rigtig dejlig hund. 

Det er bare vigtigt at man har rigtig god tid til at træne med den. 

Vores er en rigtig stille og rolig lille dame. Men ellers skal man være opmærksom på at de godt kan "advare" meget i løbet af en dag. 

Det er jo også en hyrdehund, så der skal man også lige være lidt opmærksom i forhold til hvis den napper o.l. 

Ellers bare spørg

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

10. september 2016

Sprit25

SDD skriver:

Vi har en corgi pembroke. Det er en rigtig dejlig hund. 

Det er bare vigtigt at man har rigtig god tid til at træne med den. 

Vores er en rigtig stille og rolig lille dame. Men ellers skal man være opmærksom på at de godt kan "advare" meget i løbet af en dag. 

Det er jo også en hyrdehund, så der skal man også lige være lidt opmærksom i forhold til hvis den napper o.l. 

Ellers bare spørg

Åhhhhhh hvor er hun fin!!! 

Kan godt være jeg tager dig op på det en dag i gennemsnit vil den ikke være meget alene da min mand ofte først møder12 eller 14. Længste dage alene bliver fra 8-16.30. Og det er maks. Ville den kunne klare det

Anmeld Citér

11. september 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Åhhhhhh hvor er hun fin!!! 

Kan godt være jeg tager dig op på det en dag i gennemsnit vil den ikke være meget alene da min mand ofte først møder12 eller 14. Længste dage alene bliver fra 8-16.30. Og det er maks. Ville den kunne klare det

Altså det tror jeg godt at de kan. Men ved det ikke. Vores er ikke så meget alene. Arbejder aften og kun ca halvdelen af aftnerne. 

Så reelt er vores kun alene mellem 14,40-16 2-3 dage om ugen. Eller når vi handler. 

I den tid har hun præsteret at ødelægge mange bøger, toiletruller, sko, gulvtæppe, legetøj(vores datters), tøj inkl. Dyre bh'er og meget mere

så den skal i hvert fald have en masse udfordrende legetøj herunder tyggeting(oskeben mv) 

Det skal medregnes at de er kloge. De regner hurtigt ud hvad de skal gøre for at der sker noget. Vores har fx selv fundet ud af at når hun skubber stolen ud kan hun hoppe op og komme op på bordet og snuse rundt. Hun tager også selv bøgerne fra hylderne. Toiletrullerne ned fra væggen uden at de er udrullede. 

Men jo, de er bare dejlige 

Anmeld Citér

11. september 2016

Sprit25

SDD skriver:

Altså det tror jeg godt at de kan. Men ved det ikke. Vores er ikke så meget alene. Arbejder aften og kun ca halvdelen af aftnerne. 

Så reelt er vores kun alene mellem 14,40-16 2-3 dage om ugen. Eller når vi handler. 

I den tid har hun præsteret at ødelægge mange bøger, toiletruller, sko, gulvtæppe, legetøj(vores datters), tøj inkl. Dyre bh'er og meget mere

så den skal i hvert fald have en masse udfordrende legetøj herunder tyggeting(oskeben mv) 

Det skal medregnes at de er kloge. De regner hurtigt ud hvad de skal gøre for at der sker noget. Vores har fx selv fundet ud af at når hun skubber stolen ud kan hun hoppe op og komme op på bordet og snuse rundt. Hun tager også selv bøgerne fra hylderne. Toiletrullerne ned fra væggen uden at de er udrullede. 

Men jo, de er bare dejlige 

Ej hvor sjovt. Jeg har en veninde der har en også og han er helt helt modsat. 

Men de er jo ogsp forskellige men det lyder som en hund for os

Anmeld Citér

11. september 2016

alenemor42

Lige en thumbs up til jer Spirit25!

Fedt at se i søger info på hund inden anskaffelse. Mange  køber bare hund i blinde uden at sætte sig ind i race og hvad den kræver af motion osv.

Og fedt din mand er imod de hunde der  får vejrtrækningsproblemer  og i bund og grund er avlet på gen fejl fordi vi mennesker syntes de er såååå søde.

Anmeld Citér

11. september 2016

Sprit25

alenemor42 skriver:

Lige en thumbs up til jer Spirit25!

Fedt at se i søger info på hund inden anskaffelse. Mange  køber bare hund i blinde uden at sætte sig ind i race og hvad den kræver af motion osv.

Og fedt din mand er imod de hunde der  får vejrtrækningsproblemer  og i bund og grund er avlet på gen fejl fordi vi mennesker syntes de er såååå søde.

Åh tak

for mig er hunde ligesom børn man skal være sikker på det er rigtigt fordi man skiller sig ikke bare af med en hund igen. 

Vi leder videre og måske bliver det først om et år måske om en mdr nu ser vi

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.