Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Vi går og leger lidt med tanken om at få en hund vi har lidt forelsket os i en corgi, nogle der kender noget til racen og kan fortælle os om den
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Corgi er en fantastisk hund men....
De er hyrde hunde og kan finde på at "hyrde" mindre børn ved at nappe dem i haserne. De er lynende intelligente og kræver udfordringer mentalt ligesom de er temmelig aktive. Træning er et must.
Men de er lækre hunde deres sind er fantastisk men ville ikke anbefale den som 1 gangs hund hvis det er det.
Vi havde en corgi...
Det er en fantastisk hund, men som sagt, så er det en hyrdehund, og derfor kræves der træning.
De er super intelligente, og har derfor brug for at blive udfordret....
Vi oplevede dog aldrig det med at hyrde børn
alenemor42 skriver: Corgi er en fantastisk hund men.... De er hyrde hunde og kan finde på at "hyrde" mindre børn ved at nappe dem i haserne. De er lynende intelligente og kræver udfordringer mentalt ligesom de er temmelig aktive. Træning er et must. Men de er lækre hunde deres sind er fantastisk men ville ikke anbefale den som 1 gangs hund hvis det er det.
Jeg har haft hund før, det har min mand også. Det var dog da vi begge boede hjemme
jeg har en veninde der har en corgi og det har hun heller aldrig snakket om med at hyrde børn.
Saphiira skriver: Vi havde en corgi... Det er en fantastisk hund, men som sagt, så er det en hyrdehund, og derfor kræves der træning. De er super intelligente, og har derfor brug for at blive udfordret.... Vi oplevede dog aldrig det med at hyrde børn
Synes Simpelthen også de er så smukke og kære samtidig bor vi i et rækkehus med have så vi vil ikke have en alt for stor hund.
Vi leger også med tanken om en bassethund.
Sprit25 skriver: Jeg har haft hund før, det har min mand også. Det var dog da vi begge boede hjemme jeg har en veninde der har en corgi og det har hun heller aldrig snakket om med at hyrde børn.
Der er heller ikke sikkert den gør det Men nogle af dem kan gøre det hvis hyrde instinkt er stort min onkels hund hyrdede os og nappede os i haserne haha.
Men ja træning er et must. Vil vildt gerne selv have en syntes bare ikke vi har tiden pt. Har i talt med nogle opdræt? Syntes nemlig ikke de hænger på træerne herhjemme. Aner heller ikke hvad prisen er på dem herhjemme.
Sprit25 skriver: Synes Simpelthen også de er så smukke og kære samtidig bor vi i et rækkehus med have så vi vil ikke have en alt for stor hund. Vi leger også med tanken om en bassethund.
Uha basset er såååå søde De er noget mere lade Men mener at huske de har en del helbreds problemer pga. Lang ryg osv.
alenemor42 skriver: Der er heller ikke sikkert den gør det Men nogle af dem kan gøre det hvis hyrde instinkt er stort min onkels hund hyrdede os og nappede os i haserne haha. Men ja træning er et must. Vil vildt gerne selv have en syntes bare ikke vi har tiden pt. Har i talt med nogle opdræt? Syntes nemlig ikke de hænger på træerne herhjemme. Aner heller ikke hvad prisen er på dem herhjemme.
Overhovedet ikke. Vi snakker stadig bare. Det er en mega beslutning og vi skal også være sikre på vi har tiden til en hund men i morges over morgenmaden begyndte vi at snakke navne til en hund så det vare nok ikke længe inden det er mere end snakken
alenemor42 skriver: Uha basset er såååå søde De er noget mere lade Men mener at huske de har en del helbreds problemer pga. Lang ryg osv.
De er nemlig så fine!!!
Ja har vi også hørt og da vi he trapper tænker vi det er en dårlig ide
Ellers kan jeg klart anbefale en Mops
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128