Anonym skriver:
Der er tvangs arv såfremt man ikke bliver adopteret.
Herhjemme ved min søn udemærket hvem der er hans biologiske far, kalder heller ikke min kæreste far, men ved navn.
Jeg mener at man som barn har ret til at kende sin biologiske baggrund, nogle har bare mere behov end andre for at vide om hvor ens udseende stammer fra osv!
Hos os behøver vi ikke et stykke papir på titler, de kommer af sig selv, for de der betyder noget for barnet får en plads i hjertet alligevel.
Men nu nævner du netop tvangsarv i forbindelse med adoption:"Der vil altid være en tvangs arv, familiære sygdomme, genetiske træk fra den biologiske forældre, som man aldrig blot kan "adoptere". "
Og så er det altså på mange felter en god idé at lade ham, der i praksis er Far, være det i juridisk forstand også. Hvis der sker Mor noget alvorligt, hvis de senere skulle gå fra hinanden, arvemæssige spørgsmål og at være stillet lige med evt. søskende - blot som eksempler.
Du lader til at sætte lighedstegn mellem adoption og ikke at vide noget om sin biologiske far - men hvorfor skulle det dog være sådan?
Anmeld
Citér