Adoptere.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.796 visninger
31 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. september 2016

Anonym trådstarter

Vi er en familie på 3. Mor,kæreste(far) og datter. Min datter bliver snart 5år og kender kun til min kæreste som far. Hu har ikke set sin biologiske far i over 4 år. Vi har ikke haft kontakt med ham. For nogle dage siden skrev han lige pludselig til mig på Facebook om min kæreste vil adoptere datteren. Jeg er så spittet og aner ikke mine levene råd. Skal lige siges, min kæreste vil heller end gerne adoptere hende, hun kender jo kun ham som far og han har jo altid været i hendes liv. Nogen der har en kæreeste der har adopteret partners barn? Vh En fustreret mor.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2016

Chub

Skal I ikke være gift, før han kan adoptere hende?

Anmeld Citér

6. september 2016

mpr

Anonym skriver:

Vi er en familie på 3. Mor,kæreste(far) og datter. Min datter bliver snart 5år og kender kun til min kæreste som far. Hu har ikke set sin biologiske far i over 4 år. Vi har ikke haft kontakt med ham. For nogle dage siden skrev han lige pludselig til mig på Facebook om min kæreste vil adoptere datteren. Jeg er så spittet og aner ikke mine levene råd. Skal lige siges, min kæreste vil heller end gerne adoptere hende, hun kender jo kun ham som far og han har jo altid været i hendes liv. Nogen der har en kæreeste der har adopteret partners barn? Vh En fustreret mor.

Pas kender ikke situationen personligt, men ved at statsforvaltningen kræver i er gift og har været det i mindst 2 år før det overhovedet kan komme på tale Til den tid skal far så skrive under.

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym

Min søn er adopteret af min Ex mand. Han havde heller aldrig kendt sin biologiske far. Og kun  kendt min exmand. Han var 7 år.

Du kan læse regler på statsforvaltningens hjemmeside.

Min søn har vidst siden 7 års alderen han har en anden biologisk far.

Han er nu voksen og har aldrig ønsket at opsøge sin bio far.

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym trådstarter

Chub skriver:

Skal I ikke være gift, før han kan adoptere hende?

Jeg ved intet om adoption. Har prøvet at læse mig lidt frem til det. 

Men hvis biologiske far vil give kæresten retten til datteren, så kan jeg ikke se hvorfor han ikke må det. 

Det er bio far, der selv er kommet med det.

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Pas kender ikke situationen personligt, men ved at statsforvaltningen kræver i er gift og har været det i mindst 2 år før det overhovedet kan komme på tale Til den tid skal far så skrive under.

Selvom det er bio fsr der vil have at kæresten adoptere hende nu? 

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min søn er adopteret af min Ex mand. Han havde heller aldrig kendt sin biologiske far. Og kun  kendt min exmand. Han var 7 år.

Du kan læse regler på statsforvaltningens hjemmeside.

Min søn har vidst siden 7 års alderen han har en anden biologisk far.

Han er nu voksen og har aldrig ønsket at opsøge sin bio far.

Men hvordan er reglerne når det er bio far der gerne vil have at kæresten adoptere hende? 

- Det er jo bio far der har skrevet til mig nu efter mere end 4 år, og spørger om min kæreste ikke kan adoptere hende. 

Anmeld Citér

6. september 2016

alenemor42

Men hvordan er reglerne når det er bio far der gerne vil have at kæresten adoptere hende? 

- Det er jo bio far der har skrevet til mig nu efter mere end 4 år, og spørger om min kæreste ikke kan 

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=6298

Anmeld Citér

6. september 2016

alenemor42

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=6298

Anmeld Citér

6. september 2016

mpr

Anonym skriver:

Selvom det er bio fsr der vil have at kæresten adoptere hende nu? 

Ja Det er barnets sikkerhed, og det er fordi der kommer krav om arv osv, og når det kommer til børn og adoption så skal man være gift for ellers opfattes det ikke som et seriøst forhold. Alle der adoptere uanset om det er stedbarn eller andre adoptions børn skal være gift, og læste forkert han skal have boet med barnet i mindst 2½ år forud for adoptionen. Du kan læse det hele inde på statsforvaltningens hjemmeside  

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=6328

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.