Ms.Sunshine skriver:
I sommerferien købte jeg et par bøger til vores børn. Der var en til hver men bogen til vores 8-årige var næsten 3 gange så dyr som bogen til vores 2-årige, men begge to var om noget ungerne er meget optaget af.
Jeg syntes det var fair, men da min mand så bonen spurgte han hvorfor jeg gjorde forskel på dem.
Det fik mig så til at tænke på; Hvordan definerer I andre forskelsbehandling?
Jeg syntes ikke det er at gøre forskel da de har fået den bog de ønsker sig og ikke gå op i havde det har kostet.
Sådan gør vi også nå vores børn få noget.
Nå vores børn få julegaver og fødselsdag gaver så få de heller ikke for lige meget, da de få det de ønsker sig.
De få jo heller ikke tøj osv samtidig
Der er kun 13 mdr mellem mine børn så de kan være meget jaloux på hinanden og i sær min datter skal være sikker på at hun ikke bliver snydt, en dag blev hun sur da hendes bror havde brug for tøj og han fik og hun ikke fik, jeg måtte så forklarer hvorfor hun ikke fik og at hun jo fik nå hun manglede.
Og da vi har været meget til undersøgelse på sygehus med lucas øre så har han måske fået lidt og spise og måske en bil på vejen. Hvor hun bliver jaloux, men til gengæld tager vi så hende med i biografen eller andre ting nå han er i aflastning, så hun bliver ikke snydt igen det kan hun godt se og er efterhånden begyndt at finde ud af, de få bare på forskellige tidspunkter.
Min mor ville ikke gøre forskel da vi var små så nå vi fik slik delte hun det op i 3 skåle og vi fik de samme farver vingummi bamser osv. Vi fik for samme beløb til jul og fødselsdag og jeg kan ikke huske jeg har fået noget jeg virkelig ønsket mig osv.
og det har jeg svoret at det ville jeg aldrig. Men nå vi er ude og handle så få de ting samtidig 
Anmeld
Citér