MysteriousAngel skriver:
Jeg kan nævne en masse forskelle der blev gjort på mine søskende og jeg.
Da jeg voksede op, skulle jeg cykle i skole hver dag. Uanset vejret. Dvs. når det haglede, sneede eller regnede, også styrtregn. Det samme hjem. Der var 4 km hver vej og nogle dage måtte jeg have 2 sæt ekstra tøj med så jeg kunne skifte på skolen, da jeg jo blev gennemblødt.
Mine yngste søskende blev transporteret i skole i vores bil, da mine forældre syntes de var for unge til at cykle så langt.
Jeg blev aldrig fragtet nogle steder. Hvis jeg ville i byen, måtte jeg finde overnatning derinde da mine forældre ikke ville hente.
Mine søskende kunne bare ringe. Så kom min far. Også selvom kl. var 4 om natten og han skulle på arbejde næste dag.
Jeg fik for 300 kr i fødselsdagsgave og 200 i julegave.
Mine søskende fik for markant mere. Det fandt jeg ud af da jeg en dag så bonnen på deres gaver.
Min far holdt ikke en tale til mit bryllup. Han ville ikke være sådan i rampelyset.
Han holdt taler for begge mine søskende da de blev konfirmeret.
Da vi for nylig var i hansapark, betalte min far for mine søskende. Selvom de begge er flyttet hjemmefra. Mad, drikkelse, indgang osv. Han ville ikke betale en is til mig.
Da min bror fik en bøde, betalte mine forældre den. "For han var under uddannelse". Da jeg fik en bøde, måtte jeg betale den selv, selvom jeg var under uddannelse.
Mine forældre har betalt mine søskendes kørekort. "Det er synd de skal bruge deres børneopsparing på det". Jeg måtte selv betale.
Mange vil sige, at det er materielle ting. Ja det er det. Men når det sker så meget, så lægger man mærke til det. Og føler ikke at man har samme status i familien.
Mht. de bøger der. Ja den ene kostede mere end den anden. Men de bøger ville gøre dem hver især glade. Og så er det ligemeget. 
Til TS, synes absolut ikke du har gjort forskel, de har to vidt forskellige aldre og vil formodentligt altid have forskellige interesser og behov.
Håber virkelig jeg kan få opdraget mine børn til ikke at gå op i hver en krone der bliver brugt og bare være tilfredse med hvad de hver især får....