2721 skriver:
Jeg føler mig ikke i særligt trygge hænder. Jamen de havde holde en konference hvor alle prøver osv blev gennemgået og var kommet frem til at var en vandcyste. Problemet er bare at det er det ikke, det blev allerede afkræftet af lægen der lavede ultralydsscanning og det stod også i papirerne . Kirurgen scannede mig også i går og på 1 min kunne hun konkludere at det var ikke en vandholdigcyste. Uspecificeret betyder i bund og grund at de ikke aner hvad det er. Kort efter jeg var gået ringede lægen for at spørge ind til kræft i min familie. 
Aj, søde dig. Det er selvfølgelig suuuper kritisabelt. For dem er det et arbejde, for dig SÅ meget mere. Det kan de godt glemme engang i mellem. Var det dig der gjorde dem opmærksom på, at de byggede deres konklusion på et forkert grundlag, eller var det en ansat?
At de ikke aner hvad det er kan også være positivt. Kræftknuder vokser på en helt bestemt måde, så vidt jeg ved. Jeg har både fået tjekket en fedtknude og en bindevævsknude, og de adskiller sig alle tre fra hinanden i forhold til hvordan de infiltrerer eller ikke gør, i forhold til det omkringliggende væv og blodkar. Min mor fik selv konstateret tyktarmskræft stadie T2 for år tilbage. Og på skanningsbilledet ser knuderne meget anderledes ud i forhold til andre knuder som er harmløse.
At de spørger ind til om der er tilfælder af kræft i din familie skyldes, at det er i dit bryst at knuden er. Ikke at det er det du har, men pga. stedet må de ikke udelukke den mulighed. Derfor spørger de ind til, om der er andre i familien der har haft kræft og specielt i brystet, da det er et af de steder hvor der er påvist genfejl der øger risikoen.
Håber jeg kunne hjælpe lidt på din utryghed.
Knus M
Anmeld
Citér