Ser i ned på storfamilier?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2016

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej
Anonym skriver:

Vi er for nyligt blevet til en storfamilie og jeg oplever, at folk ser lidt skævt til os. Det andre børn siger til vores børn, er lidt sårende og bliver sagt på en dømmende måde; f.eks "hvor mange børn skal i have"  "hvornår er det nok" og lyder som om deres forældre har sagt noget.

Vi har fem børn til sammen (den ene er ikke min) - synes i vi er tja.. "mærkelige" eller andet?

Tja I er vel "mærkelige" ..  I ikke følger normen. I kan jo Ikke gøre så meget ved at I er anderledes - men faktum er at I har flere end gennemsnittet. At folk siger onde ting forstår jeg så ikke

Jeg ser ikke ned på folk med mange børn.. Dog vil jeg sige at man nogle gange med mere end tre børn har svært ved to fuldtidsstillinger eller økonomi til at tage på ferier og give børnene andre goder. Børn er dyre.. Jeg bryder mig ikke om hvis man ikke  tidsmæssigt eller økonomisk kan give børnene gode rammer... Hvis årsagen er at man har fået en kæmpe flok.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

27. juli 2016

Kay

Profilbillede for Kay
??
Anonym skriver:

Vi er for nyligt blevet til en storfamilie og jeg oplever, at folk ser lidt skævt til os. Det andre børn siger til vores børn, er lidt sårende og bliver sagt på en dømmende måde; f.eks "hvor mange børn skal i have"  "hvornår er det nok" og lyder som om deres forældre har sagt noget.

Vi har fem børn til sammen (den ene er ikke min) - synes i vi er tja.. "mærkelige" eller andet?

Er der seriøst nogle der ser ned på store familier? 

jeg ser med beundring på hvilket overskud i må havde   

elsker min lille familie   

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym

Hvis jeg havde muligheden,  ville jeg have et helt fodboldhold. 

Så længe det fungere og man kan finde ud af, at passe sine børn, synes jeg man skal få alle de børn man vil have. 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym

Smølfine123 skriver:

Tja I er vel "mærkelige" ..  I ikke følger normen. I kan jo Ikke gøre så meget ved at I er anderledes - men faktum er at I har flere end gennemsnittet. At folk siger onde ting forstår jeg så ikke

Jeg ser ikke ned på folk med mange børn.. Dog vil jeg sige at man nogle gange med mere end tre børn har svært ved to fuldtidsstillinger eller økonomi til at tage på ferier og give børnene andre goder. Børn er dyre.. Jeg bryder mig ikke om hvis man ikke  tidsmæssigt eller økonomisk kan give børnene gode rammer... Hvis årsagen er at man har fået en kæmpe flok.

Jeg føler mig ikke ramt af dit indlæg, men vil gerne være lidt modvægt til det.

Jeg arbejder 37 timer i ugen og har 1,5 times transport, min mand arbejder ude mandag-fredag.

Vi har 5 børn. Vi tager jævnligt en individuel snak med børnene om de føler sig overset, mangler opmærksomhed eller andre aspekter (i går var emnet faktisk, om det var godt eller skidt at have mange søskende). Ingen af børnene har nogensinde haft negative kommentarer til vores livsstil, dog har de været undrende over, at der er nogle fædre, der kommer hjem hver dag efter arbejde, hvilket de ikke efterspørger, men bare synes er lidt underligt.

Da vi har en meget høj indtægt, er der absolut ingen, der mangler noget materielt, men vi kæmper nok lidt mere med, at de skal vide, at man ikke bare får hele tiden. Af samme årsag er jeg medlem af hjælpegrupper, hvor børnene deltager i donation af deres tøj osv således at de ved, at der er mange, der er mindre heldige end os.

Vores weekender er helliget familien, vi deltager selvfølgelig i fester m.v., men vi gør alting sammen, også selvom det ville være nemmere for en voksen alene.

Jeg synes ikke, at det er specielt dyrt at have børn, men det hænger nok sammen med, at vi ikke behøver tænke over det, hvis jeg havde begrænsninger, ville jeg måske nok synes det.

Anmeld Citér

27. juli 2016

Zicla

Profilbillede for Zicla

Jeg tænker mere, kan man klare så mange børn?! Men jeg blander mig ikke, hvorfor skulle jeg det? Det er folk selv der bestemmer, hvor mange børn der fuldender deres liv... 

Jeg har en svigerinde som har 2 børn fra tidligere ægteskab. Hendes kæreste har 3 børn fra tidligere ægteskab. Og nu har de 1 fælles barn. De skal så ikke have flere børn, ikke fordi at de har så mange børn, men fordi at min svigerinde ikke kan tåle at være gravid.

Som sagt skal jeg ikke blande mig i hvor mange børn folk skal have. Jeg tror at fordi af jeg er en af de børn med mange søskende (Mere fra min fars side) at jeg tænker på den måde.

Zia 23 maj 2009

Clara 29 juni 2012

SA - Juli 2015 - 11+2

MA - Marts 2016 - 13+0

Gravid igen: December 2017

Anmeld Citér

27. juli 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84
årgang84 skriver:

Jeg ser op til de velfungerende stor familier jeg ser rundt omkring. 

Jeg har nok i to ( læs overskud,  økonomim.v men især overskuddet)  .

Men et enig med ovenstående. Hvis økonomi og overskud er tilrettelagt så go fore it. 

Derudover ser jeg ikke en sammenbragt familie som en stor familie. 

Forstå mig ret der har været andre ind over og planlægge antallet ;-) 

Men stadig lidt hatte af. 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Mamacita til 2 piger

Profilbillede for Mamacita til 2 piger

Jeg synes det er fedt! Havde vi overskud i økonomi og sind så havde vi også en hel flok..  

Min bedste veninde, som jeg har kendt siden bh-klassen, har 6 søskende. Ingen tvillinger og alle med samme forældre - som ikke er skilt. De er godtnok også blevet mødt med megen undren gennem tiden. Om de var religiøse osv. 

Men jeg misunder hende have så mange søskende i dag hvor de alle er teenagere/voksne.  

Anmeld Citér

27. juli 2016

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Jeg har fået 8 børn og møder jævnligt fordomme -

Men lige så meget undren over hvordan vi kan overskue det samtidig med at vi er selvstændige.

Og da vi var i Bulgarien her for et par uger siden fik vi mange kommentarer om alle vores rollinger især i flyveren 

Elsker mine rollinger men havde ikke fået så mange hvis det ikke var fordi vi har økonomi  og overskud til det .

Kender igennem en facebookgrp til flere der mener at deres børn bare må acceptere at der ikke er penge til computer i skolen eller nyt tøj indimellem osv fordi de har valgt at få mange børn.

Og at børnene jo helt sikkert synes søskende opvejer det hele-Nej de gør ej  at have 6 søskende opvejer ikke at man skal låne skolens hakkebræt imens alle ens kammerater har deres egen com til skolearb.

Og flere af dem brokker sig jævnligt over at de er trætte og at ungerne roder og lamer- Øhh ja det gør 6 børn self mere end 2 børn.

Synes man skylder sine børn en ordentlig økonomi og overskud men det gør man også selv om det evt kun er et barn man har. 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym

Overhovedet ikk! Jeg tror aldrig jeg blir færdig med at få børn, har to nu ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.