Smølfine123 skriver:
Tja I er vel "mærkelige" .. I ikke følger normen. I kan jo Ikke gøre så meget ved at I er anderledes - men faktum er at I har flere end gennemsnittet. At folk siger onde ting forstår jeg så ikke 
Jeg ser ikke ned på folk med mange børn.. Dog vil jeg sige at man nogle gange med mere end tre børn har svært ved to fuldtidsstillinger eller økonomi til at tage på ferier og give børnene andre goder. Børn er dyre.. Jeg bryder mig ikke om hvis man ikke tidsmæssigt eller økonomisk kan give børnene gode rammer... Hvis årsagen er at man har fået en kæmpe flok.
Jeg føler mig ikke ramt af dit indlæg, men vil gerne være lidt modvægt til det.
Jeg arbejder 37 timer i ugen og har 1,5 times transport, min mand arbejder ude mandag-fredag.
Vi har 5 børn. Vi tager jævnligt en individuel snak med børnene om de føler sig overset, mangler opmærksomhed eller andre aspekter (i går var emnet faktisk, om det var godt eller skidt at have mange søskende). Ingen af børnene har nogensinde haft negative kommentarer til vores livsstil, dog har de været undrende over, at der er nogle fædre, der kommer hjem hver dag efter arbejde, hvilket de ikke efterspørger, men bare synes er lidt underligt.
Da vi har en meget høj indtægt, er der absolut ingen, der mangler noget materielt, men vi kæmper nok lidt mere med, at de skal vide, at man ikke bare får hele tiden. Af samme årsag er jeg medlem af hjælpegrupper, hvor børnene deltager i donation af deres tøj osv således at de ved, at der er mange, der er mindre heldige end os.
Vores weekender er helliget familien, vi deltager selvfølgelig i fester m.v., men vi gør alting sammen, også selvom det ville være nemmere for en voksen alene.
Jeg synes ikke, at det er specielt dyrt at have børn, men det hænger nok sammen med, at vi ikke behøver tænke over det, hvis jeg havde begrænsninger, ville jeg måske nok synes det.