Ser i ned på storfamilier?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2016

Rikke _ Mor til Ida <3

Nej, er der virkelig nogen der gør det?! 

Folk skal da blande sig fuldstændig udenom hvor vidt andre skal have 1 barn, 2 børn eller 7! 

Jeg ser ikke ned på familier med flere børn end gennemsnittet. Tværtimod! Jeg misunder deres (måske) sunde økonomi, tålmodighed og overskuddet til dem. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

27. juli 2016

Anonym

Nej slet ikke... Er det et hjem med økonomisk overskud og hjerterum til mange børn, så helt fint. Jeg elsker de familier der har overskud til at tage plejebørn til sig, jeg synes det er SÅ sejt og ved også hvilken kæmpe opgave det er.

MEN jeg ser ned på de familier, hvor de udelukkende får børn for at udnytte systemet. Familier hvor kommunen måske er en smule obs. måske har de endda været inde og tvangsfjerne, eller tilbyde støtte på anden vis. Den mor der nærmest bevist sætter flere børn i verden, men ikke magter dem hun har i forvejen. Flytter fra by til by, og tager hele familien med, blot for at flygte fra myndighederne. 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym

Har stemt blank, syntes overhovedet ikke man kan sætte loft på sådan noget. Folk skal få alle de børn de vil have, hvis de tager sig ordentligt af dem. 

Det eneste jeg kan blive ked af, er at jeg til  tider tænker "hvad er det dog for en verden vi sætter vores fantastiske børn i" 

i går blev vores barn på seks år holdt tilbage, af to drenge af anden etnisk baggrund på fire år, de havde råbt mit barn ind i hovedet og sagt  "gi os dine penge din eller vi klemmer hovedet af dig" 

en meget meget venlig mand så og  hørte det hele heldigvis, så intet skete.

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym

Jeg synes det er fantastisk med en stor familie.

Min kæreste og jeg har 5 sammenbragte børn og vi venter nu vores første fælles barn ( og også den sidste)  vores sammenbragte børn har det super godt sammen. Der er altid gang i den og jeg elsker det liv det giver 

Anmeld Citér

27. juli 2016

MissTas

Anonym skriver:

Vi er for nyligt blevet til en storfamilie og jeg oplever, at folk ser lidt skævt til os. Det andre børn siger til vores børn, er lidt sårende og bliver sagt på en dømmende måde; f.eks "hvor mange børn skal i have"  "hvornår er det nok" og lyder som om deres forældre har sagt noget.

Vi har fem børn til sammen (den ene er ikke min) - synes i vi er tja.. "mærkelige" eller andet?

Synes ikke det er mærkeligt og ser ikke ned på store familier. Jeg tænker bare, de må dælme ha godt med overskud i den familie  så luk ørene for folks negative kommentarer det er vist mit råd 

Anmeld Citér

27. juli 2016

LLT.

Profilbillede for LLT.
Anonym skriver:

Nej men jeg ser lidt ned på mennesker der får børn med flere forskellige. 

er nysgerrig, hvorfor??

Anmeld Citér

27. juli 2016

LLT.

Profilbillede for LLT.

Nej, men igen, jo hvis der ikke er overskud og økonomi, men ellers kan folk få 20 børn uden det kan sætte mit pis i kog

her har vi 3 og det er faktisk meget normalt i vores omgangs kreds, der er flere med 3 end med 1-2 børn

Anmeld Citér

27. juli 2016

et-ønske

Profilbillede for et-ønske
Liv og My dobbelt lykke
Anonym skriver:

Vi er for nyligt blevet til en storfamilie og jeg oplever, at folk ser lidt skævt til os. Det andre børn siger til vores børn, er lidt sårende og bliver sagt på en dømmende måde; f.eks "hvor mange børn skal i have"  "hvornår er det nok" og lyder som om deres forældre har sagt noget.

Vi har fem børn til sammen (den ene er ikke min) - synes i vi er tja.. "mærkelige" eller andet?

Har stemt blank da folk skal få lige så mange børn de har lyst til <3 så længe der er kærlighed og overskud til det  

vi har 5 tilsammen hvoraf de to af dem er fælles (jeg har en fra tidligere - min mand har 2) vi skulle bare have en fælles - men fik tvillinger  

vi har kærlighed nok til alle 5 - synes det er lidt stramt økonomisk, fra tid til anden, men nu er de snart på vej i børnehave - så lysner det  

føler absolut der bliver set ned på os der er faktisk en kollega der har sagt ordret at ingen frivilligt ville ønske mit liv 

min familie er nærmest hånlige omkring det! 

Men det værste er folks holdning og tanke om det at få tvillinger  Det er bestemt pisse hårdt fra tid til anden - men omvendt er det bare helt fantastisk og helt specielt at få lov til at være forældre til tvillinger <3 men det er blevet mere regel en undtagelse at kommentaren ved familieforøgelse er "der var heldigvis kun 1" 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer
Anonym skriver:

Nej slet ikke... Er det et hjem med økonomisk overskud og hjerterum til mange børn, så helt fint. Jeg elsker de familier der har overskud til at tage plejebørn til sig, jeg synes det er SÅ sejt og ved også hvilken kæmpe opgave det er.

MEN jeg ser ned på de familier, hvor de udelukkende får børn for at udnytte systemet. Familier hvor kommunen måske er en smule obs. måske har de endda været inde og tvangsfjerne, eller tilbyde støtte på anden vis. Den mor der nærmest bevist sætter flere børn i verden, men ikke magter dem hun har i forvejen. Flytter fra by til by, og tager hele familien med, blot for at flygte fra myndighederne. 

Er fuldstændig enig

Anmeld Citér

27. juli 2016

Anonym

LLT. skriver:

er nysgerrig, hvorfor??

Jeg er ret gammeldags på nogle områder. Jeg synes der er alt for mange der sætter børn i verden men så går fra hinanden. Selvfølgelig findes der gode grunde men det virker på mig, som om nogle folk ikke kæmper nok. Når man har valgt at få børn, skylder man sin partner og sine børn at give det en fair chance og ikke stikke halen mellem benene ved den første diskussion. Men går man så fra hinanden og finder en ny partner, synes jeg at det ofte går ret hurtigt med at "nu skal vi have et fælles barn, så vi kan være en rigtig familie". Uden at tænke på sine eksisterende børn. Jeg ved at hvis min mand og jeg går fra hinanden, vil jeg ikke have lyst til at få børn med andre men i stedet fokusere på mine drenges trivsel. Jeg vil8 ikke udelukke kærligheden men jeg vil ikke sætte flere børn til. 

Selvfølgelig kan der være forskellige årsager til brud og vi sætter forhåbentlig alle vores børns tarv først, men jeg har det bare lidt svært med dem som forsøger at skabe en ny kernefamilie så hurtigt efter et brud mens deres første børn bliver kastet rundt mellem mor og far. Tænk på børnene først og fremmest. Og møder jeg en som fortæller at han eller hun har børn med 2-3 forskellige partner tænker jeg da mit. Ikke at personen bliver mindre værd, men jeg tænker da på børnenes trivsel i alt det flytten rundt og at personen måske lige skulle stoppe op og være lidt nærværende og fokuseret på børnene. 

Igen der er mange grunde til vores handlinger og vi er heldigvis ikke ens.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+