Ser i ned på storfamilier?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Det er underligt at have mere end

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.275 visninger
38 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juli 2016

Anonym trådstarter

Vi er for nyligt blevet til en storfamilie og jeg oplever, at folk ser lidt skævt til os. Det andre børn siger til vores børn, er lidt sårende og bliver sagt på en dømmende måde; f.eks "hvor mange børn skal i have"  "hvornår er det nok" og lyder som om deres forældre har sagt noget.

Vi har fem børn til sammen (den ene er ikke min) - synes i vi er tja.. "mærkelige" eller andet?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

26. juli 2016

Mortilah

Profilbillede for Mortilah

Jeg synes det er lidt spøjst når jeg ser andre med flere end 4. Men vi har selv 6 stk tilsammen og jeg er stolt af det! Man vænner sig hurtigt til at det er "normalt" for os. Jeg tænker da ofte, wow det må være let for de og de med kun 1-2 børn..

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym

Nej selvfølgelig er i ikke det? <3 

Jeg er gravid og når jeg føder har vi i alt 4 børn. 3 sammen også har min kæreste en fra tidligere. Min bror og hans kone venter også deres 4. barn. 

Det er da fantastisk med børn  

Ihvertfald så synes jeg folk selv må om hvor mange børn de har. Så længe folk har råd til det. Nogengange synes jeg man ser folk med 5-6-7 børn hvor ungerne render rundt i slidte sko og tøj, der undre det mig, at man bliver ved med at få børn.

Men generelt har man råd til at give sine børn det de behøver og har nok overskud og kærlighed, så er det da bare skønt med mange børn :-)

Anmeld Citér

26. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Vi er for nyligt blevet til en storfamilie og jeg oplever, at folk ser lidt skævt til os. Det andre børn siger til vores børn, er lidt sårende og bliver sagt på en dømmende måde; f.eks "hvor mange børn skal i have"  "hvornår er det nok" og lyder som om deres forældre har sagt noget.

Vi har fem børn til sammen (den ene er ikke min) - synes i vi er tja.. "mærkelige" eller andet?

Har stemt blank. Synes ikke der er noget loft for hvor mange børn man skal/bør have eller hvad man skal sige. Det må være op til den individuelle familie hvad der er økonomi og overskud til. Så længe ingen der kærlighed og omsorg nok til dem alle så kan man have et fodboldhold hvis det er det der er lykken :-)

Anmeld Citér

26. juli 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg ser op til de velfungerende stor familier jeg ser rundt omkring. 

Jeg har nok i to ( læs overskud,  økonomim.v men især overskuddet)  .

Men et enig med ovenstående. Hvis økonomi og overskud er tilrettelagt så go fore it. 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Kløver

Profilbillede for Kløver
<3 <3 At blive mor er den største gave, livet kan give en <3 <3
Anonym skriver:

Slet ikke 

synes det er fantastisk, har selv 4 og havde vi haft mulighed ville jeg gerne have haft flere  

har man mulighed og lyst til at skabe en stor familie er det fantastisk men jeg hører det også ofte: godt i ikke skal have flere, godt det ikke er mig, i må godt nok være nogle vilde kaniner hva

det er ubehageligt at istedet for glæde møder man sure miner især da vi annoncerede ankomst af nr 4 var det slemt 

Anmeld Citér

26. juli 2016

migxher

Profilbillede for migxher

Hvis man har økonomi ig overskud så skal man da få alle de børn man vil jeg har desværre bare oplevet en enkelt stor familie hvor forældrene nok har fået flere børn end hvad godt er, vi snakker 12 børn. Men de er også socialt udsatte begge 2, og ikke specielt recourse stærke.

Personligt kan jeg ikke se mig selv have mere end 2, Max 3 børn. Lysten er bare ikke til det for at være ærlig tror jeg ikke jeg har de psykiske og mentale ressourcer og overskud til det. 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Overhovedet ikke. Kommer meget an på hvordan familien kører, ikke om hvor mange børn de har.

Kender familier med både 2 og 9 børn der ikke har styr på noget som helst. Og familier med 2 og 10 børn som er super familier. Synes ikke man kan sige der er et loft.

Anmeld Citér

26. juli 2016

Ciss

Profilbillede for Ciss

Jeg bliver nok nærmere en lille smule misunnelig. 

Har selv 2 og er glad for det, men inderst inde har jeg lyst til at have en stor familie. Desværre delte mannen ikke den drøm, og nu er jeg alene og ved at falde for aldersgrænsen.

Nej, jeg synes ikke I er merkelige eller noget andet negativt. Det er utroligt så mange mennesker, som måler andre ud fra, hvad der passer dem selv. Hvis de er til fodbold er alle,  som ikke er det, mærkelige osv. Jeg tror, det er samme effekt. Det er som om at mange bliver lidt fornærmede, hvis man tager nogle andre valg, som om man derved siger, at deres egne valg er forkerte.  Men det er jo slet ikke det, der er snak om.

Anmeld Citér

26. juli 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til verdens dejligste lille pige

Jeg tænker at som regel er det ikke antallet der gør udfaldet om jeg for øje på en familie. Nok nærmere hvordan de opfører sig/om de larmer/har nyfødt eller sådan noget. 

Min lillesøster havde en god veninde i børnehaven. De var oppe på 6 børn til sidst. Der tænkte vi seriøst "skal I virkelig have en til?" Med den sidste. Men det var mest på grund af deres lille hjem og mange dyr samt vilde børn. 

Men nu tænker jeg ikke meget over det. Bare herinde på baby.dk er der da mange med 4+. jeg tænker nærmeat om de mødre med ærefrygt og tager hatten af for deres evner

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+