Meget rød numse - What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2009

Tynen

Joan ( Smallie ) skriver:

Ha ha ja det gjorde Niels også. Anne hun sked bare heletiden derfor fik hun rød numse.
Niels fik svamp i numsen fordi han fik en fæl omgang trøske og det eneste der virket der var det bretan du kan få. Det var så han fik helt små blæner på den lille numse. Og det tog rigtig langtid at komme af med det. Jeg fik at vide af min læge at når de havde trøske kunne det godt gå hele vejen gennem deres system så de blev smittet i numsen også. Jeg syntes du skal ringe til din læge og snakke om det

Joan med unger der skider helt vildt når de ammer

Så vil jeg da næsten vædde en 10ér med at det er det der trøske!
Han har nemlig fået nogle knopper på det røde område her til aften..

Har faktisk noget Brentan liggende til "bleområdet" som der står (Hmmm... Gad vide hvor jeg har den fra egentlig   )
Måske jeg skulle prøve det hvis de der klude ikke virker.

Ringer lige til lægen imorgen.. Mine brystvorter svider som en i helvede og jeg har bare lyst til at smide mig tudende og hyperventilerende ud fra overetagen når han skal lægges til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2009

Nadi

Susan1978 skriver:

den bruger vi også, hvis den ikke er hudløs... for så gør det dælme nas.. har du prøvet at putte det på et åbent sår selv... whuhaaaaaaaaaa

Ved godt det gør pænt nas!!
Har simpelthen også så ondt af Ollie når vi smører ham, men det er desværre det der virker. Men er der meget hul så får han skiftevis en fed creme på og kopattesalve.

Anmeld

29. september 2009

Tynen

Susan1978 skriver:

nårh din lille stakkel

here it goes.

1. klip en ren stofble i små stykker ca 5*5 cm  nummeren er jo ik så stor på sådan en bette en.

2.  enten så koger du (start med en 10 stykker) stykkerne i en gryde, eller også sætter du elkedlen igang.  ned i med de rene små stykker klude.

3. sæt de varme kogte klude i køleskabet (i vandet, hæl lidt fra), så de kan køle af..  og du holder dem i køleskabet og helst i en bøtte med låg. Så holder de den rene bakteriefrie stand de har.

4. læg den afkølet lille klud i bleen og ja den skal være våd - vrid den dog lige inden (med rene hænder) 

5 kluden skiftes hver gang du skifter ble.... gør det gerne lidt oftere end  normalt.

mens dette står på - er det forbudt at bruge nogen former for creme. og sørg for at nummeren er godt tør (lufttør gerne) inden du lægger en ny ble med klud i  på baby. 

Tunis var det for dummies..   ej var det til at forstå... bare spørg.. jeg har virkelig gjort kun med held hver gang.. hvis du kan lægge en klud i inden du går i seng... den skal jo være køles af.   så tænker jeg han nok skal skiftes i løbet af natten også. så vil du altså se forbedringer allerede i morgen tidlig.

TUSINDE TAK!!!
Og ja - Jeg forstod hvert et ord

Jeg var faktisk på vej i kassen nu han var gået til ro, så starter projektet når Stella er i DP imorgen!
Håber virkelig det virker.. Kan næsten ikke holde ud at vaske ham fordi man næsten kan forestille sig hvor ondt det må gøre

Anmeld

29. september 2009

Susan1978

Tynen skriver:

TUSINDE TAK!!!
Og ja - Jeg forstod hvert et ord

Jeg var faktisk på vej i kassen nu han var gået til ro, så starter projektet når Stella er i DP imorgen!
Håber virkelig det virker.. Kan næsten ikke holde ud at vaske ham fordi man næsten kan forestille sig hvor ondt det må gøre

kan du ikke skynde dig at gøre kludene klar inden du går i seng...så er de klar til næste gang du skal skifte.. jo hurtigere forsvinder det.

gør dig selv den tjeneste.. det tager 10 min max... come on.. for lille baby´s skyld..   (ja sorry aner jo ik hvad drengen hedder.. griner) 

Anmeld

29. september 2009

Tynen

Susan1978 skriver:

kan du ikke skynde dig at gøre kludene klar inden du går i seng...så er de klar til næste gang du skal skifte.. jo hurtigere forsvinder det.

gør dig selv den tjeneste.. det tager 10 min max... come on.. for lille baby´s skyld..   (ja sorry aner jo ik hvad drengen hedder.. griner) 

Jo, det kunne jeg jo selvfølgelig gøre..
Det tager jo ingen tid at klargøre

Off med mig så  (Der jo heller ikke selv aner hvad barnet hedder   )

Anmeld

30. september 2009

Susan1978

Tynen skriver:

Jo, det kunne jeg jo selvfølgelig gøre..
Det tager jo ingen tid at klargøre

Off med mig så  (Der jo heller ikke selv aner hvad barnet hedder   )

Tunis, hvordan går det med projektet. ? 

Anmeld

30. september 2009

Tikki

Ja, hvordan går det?

Her lider Malthe også under rød numse - han bløder sågar  Jeg har vasket ham og tørret ham med føntørreren på kold luft. Og derefter smurt et tykt lag
A-derma numse salve på (apoteket) - det har hjulpet nu efter nogle dage med denne behandling efter lidt hyppigere bleskift. Men for f...... - tror sgu drenge er mere sarte lige der end piger. Jeg har ikke prøvet det med Iza.

Anmeld

30. september 2009

Tynen

Jeg skal altså lige høre jer - Må man bruge kogtvandsklude når han er i behandling for svamp i nummeren?
Skulle smøre ham med Brentan men ved ikke om man må kombinere det

Anmeld

30. september 2009

Mary

Tynen skriver:

Jeg skal altså lige høre jer - Må man bruge kogtvandsklude når han er i behandling for svamp i nummeren?

JEg er ret sikker på det er enten eller! Kludene hjælper næppe alligevel på svamp, så hvis det er det den bette mand har fået, så er det vist ligemeget med kludene  Hvordan ser det ud 'dernede'? Er der små knopper i det? Så lyder det i hvert fald som svamp, og i øvrigt hvis det ligesom bobler op hvis der kommer zinksalve på

Anmeld

30. september 2009

Susan1978

Tynen skriver:

hvad så hvad er du blevet enig med dig selv om at bruge? creme eller klude.?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.