Kigger bare på :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2016

Beti89

Anonym skriver:

hvor kunne jeg godt tænke mig at finde overskuddet til at tænke på min kost og krop. Jeg "kigger bare på" mens min krop buler mere og mere ud. 

Jeg bevæger mig ikke ret meget i daglig dagen da jeg har et stille siddende job og dagligdagen lidt presset. 

Nogen der har tid, lyst og ved noget om at spise for at tabe sig, der har lyst til at vejlede mig, med kost og hvor meget jeg burde bevæge mig om dagen. 

Vil hvertfald sætte stor pris på det. Trænger så meget til at få bevæget mig og få styr på kosten så jeg får et mere positiv og overskud i hverdag dag, i ved. 

Hejsa

Jeg kan sagtens vejlede dig el udarbejde en kostplan til dig hvis du ønsker det. Jeg er uddannet bachelor i ernæring og sundhed. Dog vil det koste lidt penge, da jeg jo ska bruge en del tid på det ellers så du velkommen til bare at spørge om lidt råd  

Men  ellers så er det altid godt at følge sundhedsstyrelsens anbefalinger om kost, så er du godt på vej det vigtigste er egentlig at du ikke spiser flere kalorier end du forbrænder ellers vil du tage på i vægt. Det handler om at spise varieret og indtage komplekse kulhydrater i form groft brød og grønt og en del protein i form af fedtfattigt kød, bønner osv. Det behøver skam ikke være kedeligt at leve sundt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2016

EnGodMor

Kattha skriver:

Det lyder meget fint og er også sundt i forhold til meget andet. Men spørgsmålet her var om vægttab og ikke så meget hvad man kan vælge der har mest vitaminer. Disse kan også sagtens fås ved et utal andre grøntsager, der så bare ikke indeholder nær så meget stivelse, der omdannes til sukker inde i kroppen, især efter kogning. Så guleroden indeholder en masse mere sundt end en kartoffel, men hjælper ikke på vægttabet.

Det lyder skam fint nok, men derfor vil jeg nu alligevel gerne svare på det svar der kom til min lille kommentar. 

Intet andet

Anmeld Citér

12. juli 2016

Abracadabra

Det lyder mere kompliceret end forskellige debattører med meget holdninger kan løse det. De helt store problemer er din manglende motivation og at du er vegetar (som gør, at du skal have en specialtilrettelagt kostplan).

Du må til din egen læge og videre til en god diætist.

Anmeld Citér

12. juli 2016

A.n.onym.

Anonym skriver:

hvor kunne jeg godt tænke mig at finde overskuddet til at tænke på min kost og krop. Jeg "kigger bare på" mens min krop buler mere og mere ud. 

Jeg bevæger mig ikke ret meget i daglig dagen da jeg har et stille siddende job og dagligdagen lidt presset. 

Nogen der har tid, lyst og ved noget om at spise for at tabe sig, der har lyst til at vejlede mig, med kost og hvor meget jeg burde bevæge mig om dagen. 

Vil hvertfald sætte stor pris på det. Trænger så meget til at få bevæget mig og få styr på kosten så jeg får et mere positiv og overskud i hverdag dag, i ved. 

Har du mulighed for at feks cykle på job? Ellers er træning hjemme via fit.nu eller fotnessblender (på youtube) måske en idé?

Anmeld Citér

12. juli 2016

sandramor

Anonym skriver:

Kan du se resultater? 

Bruger du den meget eller finder man hurtig ud af hvordan og hvorledes uden man skal kigge i bogen hele tiden? 

Altså tror ikke jeg har tabt mig så meget men det er jeg egentlig også ligeglad med... Så længe jeg kan se på centimetermålet at jeg taber mig der og det gær jeg... Uden overhovedet at dyrke mortion har jeg på en uge tage mig næsten 2 cm om taljen og en cm om hofterne.... 

Jaah lige i starten kiggede jeg meget i den men kan godt mærke jeg går mere og mere væk fra den og kigger kun i den hvis der er noget jeg lige i tvivl om :-) 

Anmeld Citér

12. juli 2016

sandramor

Anonym skriver:

tak hvordan tilbereder du dem?

Jeg vil anbefale søde kartofler eller yams i stedet for gulerødder :-) lav dem som fritter.... Olivenolie og krydderi på og så i ovnen i en halv times tid... Smager AFSINDIG GODT!! Mig og mine piger ELSKER dem :-)  Og sundt da det jo ikke er kartofler men rodfrugter og derfor ikke har det samme stivelse i 

Anmeld Citér

12. juli 2016

lineog4

Jeg tænker din største hindring er din motivation og din sukkertrang. Jeg er der selv. Har taget meget på ved hver graviditet, har tabt det igen men ikke den sidste gangen forskellen er motivationen. Jeg kan ikke finde den, kan starte på en sund livsstil og falde i efter en uge igen. 

Jeg søger også med lys og lygte efter den hurtige vej, efter trylleformularen om det så er 5:2, LCHF, sense eller tryllepulver, men faktum er der er ikke en teylleformular. Der er "kun" at indtage mindre en man bruger og ja for nogle er det så bedre at indtage mindre stivelse og for andre ikke. 

Jeg ved fra tidligere at pasta ikke er godt for mig (hvis jeg skal tabe mig), mens kartofler går fint hånd i hånd med et vægttab for mig. Du skal finde din måde, eventuelt med hjælp fra en diætist og du skal finde den måde der passe dig og kan holde ikke bare i den tid hvor du taber dig men også når du ikke skal tage det hele på.

men aller aller først skal du finde din motivation, hvorfor vil du tabe dig? Hvad vil det gøre af godt i dit liv? 

Anmeld Citér

12. juli 2016

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Jeg vil anbefale søde kartofler eller yams i stedet for gulerødder :-) lav dem som fritter.... Olivenolie og krydderi på og så i ovnen i en halv times tid... Smager AFSINDIG GODT!! Mig og mine piger ELSKER dem :-)  Og sundt da det jo ikke er kartofler men rodfrugter og derfor ikke har det samme stivelse i 

Så jeg ska bare gå i en dagligvarer butik og lede efter søde kartofler?

Anmeld Citér

12. juli 2016

Anonym trådstarter

MommyK skriver:

Har du mulighed for at feks cykle på job? Ellers er træning hjemme via fit.nu eller fotnessblender (på youtube) måske en idé?

Jeg har ingen cykel men arbejder os 10min fra min bopæl

Anmeld Citér

12. juli 2016

Anonym trådstarter

Beti89 skriver:

Hejsa

Jeg kan sagtens vejlede dig el udarbejde en kostplan til dig hvis du ønsker det. Jeg er uddannet bachelor i ernæring og sundhed. Dog vil det koste lidt penge, da jeg jo ska bruge en del tid på det ellers så du velkommen til bare at spørge om lidt råd  

Men  ellers så er det altid godt at følge sundhedsstyrelsens anbefalinger om kost, så er du godt på vej det vigtigste er egentlig at du ikke spiser flere kalorier end du forbrænder ellers vil du tage på i vægt. Det handler om at spise varieret og indtage komplekse kulhydrater i form groft brød og grønt og en del protein i form af fedtfattigt kød, bønner osv. Det behøver skam ikke være kedeligt at leve sundt

Hvad vil sådan en kostplan koste? Jeg spiser ikke kød med mindre det lasagne så der kommer du nok lidt på prøve  

jeg har trang til søde sager og tror måske det skyldes mit blodsukker dukker sidst på dagen, og derved indtager jeg hurtigt noget som ofte er usunde ting (kiks, chokolade osv)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.