Middel mod "eksamensangst"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
dorthemus skriver:

Linket er halvanden år gammelt  der er allerede bestilt ny køreprøve så må have noget der angriber kroppen fysiologisk fordi mit hjerte føles som om det springer ud af min krop. Det er så ubehageligt. Jeg har altid haft det sådan i en eksamenssituation. 

Men tak for svar. 

Noget så simpelt som vejrtrækningsøvelser kan give det samme resultat. Sidst jeg var til mundtlig eksamen følte jeg at hjertet var ved at hoppe ud af brystkassen på mig. Men jeg brugte lige 2 minutter på at trække vejret dybt ned i maven og tømme hovedet. Og så fik jeg styr på hjertet og ro i kroppen.

Mere sådan hvis du måske ville undgå medicin.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2016

dorthemus

God-mor skriver:

Den er jeg med på. Jeg er voldsomt eksamensangst men gik i december op og scorede et 12 tal til min eksamen! Jeg havde aldrig præsteret så godt uden, da min angst løber af med mig. De hjælper på at holde kroppen lidt i ro. 

Nu skal jeg igen til køreprøve  har købt betablokkere men er usikker på hvor lang tid i forvejen jeg skal tage dem. Og kan du beskrive virkningen?

Anmeld Citér

22. juli 2016

dorthemus

Julletullemor skriver:

Jeg lider af voldsom eksamensangst, og betablokkere reddede virkelig min røv i år! 

Betablokkere er købt. Hvor mange tog du og hvor længe inden. Jeg har prøvet at tage dem og kan intet mærke 

Anmeld Citér

22. juli 2016

dorthemus

Hike skriver:

Jeg dumpede min første køreprøve pga nervøsitet. Der gik 10 min. så bad dem motersagkyndige mig om at stoppe bilen, og sagde at jeg var til fare for alle i min tilstand. Jeg havde mest af alt lyst til at sige "fuck det kørekort" det var så ydmygende at han kørte bilen tilbage igen.. 

Jeg gik til lægen og fik betablokkere, de reddede min røv, og ugen efter gik jeg op og kørte det bedste bil nogensinde, og mærkede stort set ikke nerverne! Jeg bestod selvfølgelig

Kan du beskrive virkningen for har prøvet at taget par stykker og mærker intet. Hvor længe inden tog du den/dem?

Anmeld Citér

22. juli 2016

Hectar

dorthemus skriver:

Kan du beskrive virkningen for har prøvet at taget par stykker og mærker intet. Hvor længe inden tog du den/dem?

En time til halvanden inden 

Anmeld Citér

22. juli 2016

dorthemus

Hectar skriver:

En time til halvanden inden 

1 eller 2? De er på 25 mg.

Anmeld Citér

22. juli 2016

Hectar

dorthemus skriver:

1 eller 2? De er på 25 mg.

Hvilket præparat har du fået?

Anmeld Citér

22. juli 2016

dorthemus

Hectar skriver:

Hvilket præparat har du fået?

Metoprololsuccinat Orion 25 mg

Anmeld Citér

22. juli 2016

God-mor

dorthemus skriver:

Nu skal jeg igen til køreprøve  har købt betablokkere men er usikker på hvor lang tid i forvejen jeg skal tage dem. Og kan du beskrive virkningen?

Jeg skulle tage to piller 1 time før eksamen. Den gav ro i kroppen. Dvs ingen hjertebanken, ingen sitren i stemmen og en fysisk afslappethed. Den får de fysiske symptomer til at forsvinde men du vil stadig kunne være meget nervøs. Men det er ikke på samme måde, da kroppen ikke reagerer. Jeg skal også have betablokker når jeg skal til køreprøve. 

Pøj pøj

Anmeld Citér

22. juli 2016

dorthemus

God-mor skriver:

Jeg skulle tage to piller 1 time før eksamen. Den gav ro i kroppen. Dvs ingen hjertebanken, ingen sitren i stemmen og en fysisk afslappethed. Den får de fysiske symptomer til at forsvinde men du vil stadig kunne være meget nervøs. Men det er ikke på samme måde, da kroppen ikke reagerer. Jeg skal også have betablokker når jeg skal til køreprøve. 

Pøj pøj

Ok tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.