Anonym skriver:
Inspireret af en anden tråd - hvor mange hurtigfødende kommer på banen - så er jeg lidt nysgerrig.
Hvordan oplever I folks reaktioner, når I fortæller om jeres fødsel?
Jeg oplever nemlig negative kommentarer - og det gør faktisk ondt.
Jeg fødte på 3 timer, og jeg blev hentede med ambulance, fordi det skulle gå hurtigt. Jeg var nemlig fuld åben, og havde presseveer fra starten af. Det er min fødsel. Meget kort fortalt.
Nå men hvis jeg fortæller folk, som spørger ind til det, så får jeg kommentarer om at det var en skrækfødsel, at jeg skal lade være med at fortælle min historie, fordi jeg skræmmer folk væk. Jeg ved godt at min fødsel lyder voldsom, men jeg oplevede det slet ikke som en skrækfødsel.
Og jeg fortæller det ikke til folk, som er højgravide og er bange for at føde osv. Jeg fortæller det i situationer, hvor der bliver spurgt ind til det, og der ikke er nogle man skal tage hensyn til. Når folk spørger ind til min fødsel - så har jeg ikke lyst til at fortælle om den.
Noget helt andet:
nu er det første gang, at jeg har født - og jeg ved, at vi forhåbentligt snart skal have barn nr. 2, hvordan håndterede I i forhold til fødsel anden gang? Jeg er blevet anbefalet hjemmefødsel - og jeg bor 20-30 min fra sygehuset, men jeg vil ikke føde hjemme - og jeg ved godt, at der er chance for det går hurtigere anden gang.
Jeg har før fået afvide at jeg ikke har oplevet en rigtig fødsel fordi jeg fødte så hurtigt begge gange - 3 timer og 42 min - 2 timer og 27 min.
Jeg er sådan set ligeglad med hvad andre synes. Jeg vil 100 gange hellere føde på så kort tid end at rende med veer mv i 24-48 timer.