ErDetSnartNU skriver:
Jeg ved slet ikke, hvor du får det der med max 3 år fra? Så vidt jeg ved, så er den bedste aldersforskel netop omkring (eller er det minimum?) 3 år, da barnet går gennem en selvstændighedsfase der, og netop kan føle det som en sorg, hvis h*n skal dele mor og far med en lille søskende før det.
Vi satser selv på at begynde på nr 2 når sønnike bliver 2 år. Så passer det sikkert meget godt med at han bliver godt og vel 3 år når han bliver storebror, hvis det tager lige så lang tid at blive gravid 3. gang, som det gjorde 1. (BIO) og 2. gang.
Synes bare det er 3 år som max jegtit hører og læser om i debatter, som som det bedste for at børnene får mest glæde af hinanden.
Men det du siger om at barnet kan føle svigt hvis der kommer et søskende før barnet er blevet 3 år, lyder også meget logisk og noget jeg også vil tage med i mine overvejelser. Og kan faktisk godt se det hvis jeg nu tænker på hvor min søn er udviklingsmæssigt, han er 2 år og 5 måneder og han bliver mere og mere selvstændig og forstår mere. Så kan faktisk godt se at han kan blive klar til et søskende om 9 mdn eller hvor hurtigt det nu kan lykkes, blev gravid med ham i første forsøg i en alder af 23 og er nu næsten 27. Ved alderen har stor indflydelse på fertiliteten, så det vejer også tungt i mine overvejelser.
Anmeld
Citér