Hvornår barn nr 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
MissTas skriver:

Min datter blir 5 til februar og vi venter lillebror til november. Der blir knapt 5 år imellem dem. Godtnok har vi kæmpet halvandet år med at lave lillebror, men ville aldrig gøre det anderledes. Synes alderen mellem dem er perfekt. Vores den store er så selvstændig og hjælpsom at hun bare vil være en stor del af hjælpen til lillebror. Samtidig er hun bare SÅ klar til at blive storesøster at jeg ikke tænker der vil opstå jalousi på samme måde som hvis barnet var 2-3 år. Derudover har hun langt mere forståelse for det hele end end på 2-3 år og ser jeg også kun som en kæmpe fordel 

Vi har samme forskel på vores sønner og det er SÅ dejligt - helt perfekt, hvis du spørger mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2016

BabyDrømme23

lineog4 skriver:

Tror der er fordele og ulemper ved alle aldersforskelle og den perfekte aldersforskel er den som forældrene synes er den perfekte. Jeg har prøvet både 4 1/2 og under 3 år imellem, og ungerne har det godt sammen, er tætte osv. Men personligt var det bedre for mig der var 4 1/2 og kunne endda have haft mere, af den simple grund jeg føler jeg er gået glip af meget hos den der var under 3 da jeg stod med en baby. 

Og ja nu har jeg en på 13, en på 8, en på snart 6 og kan se de har et søskende forhold på godt og ondt og mit håb er at det har de resten af livet. Vi skal fx på vores obligatoriske telt ferie om knapt 3 uger og se glæder sig helt vildt til at skulle sove sammen hver nat.

Tak for svar det er nemlig det som du siger man kan komme til at føle man går glip af den alder det barn er i der fx er 3 år når en baby kommer. Det bekræfter mig også i den fornemmelse jeg har, men kan selvfølgelig godt se fordelene med tætte børn. Men samtidig så forventer jeg som sagd man i mindre grad har overskud til at nyde børnes første år. 

Nogle får sig tætte børn med det argument at så tager man alle bleerne samtidig, den tanke har jeg slet ikke. Jeg vil heller kunne nyde dem når de er helt små og der ligesom er ro omkring det ynskte barn, hvis man kan sige det sådan så man der ligesom er mere ro på. 

Anmeld Citér

22. juni 2016

MissTas

SØS skriver:

Vi har samme forskel på vores sønner og det er SÅ dejligt - helt perfekt, hvis du spørger mig 

Jeg er heller ikke et sekund i tvivl om at aldersforskellen er helt perfekt! Nu vil jeg faktisk ikke ønske der var mindre år mellem dem. Ser kun fordele ved der er lidt forskel 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Moar2011

har en på 5år og 2mdr nyder at gi ham all min tid, se hans udvikling, være der for ham og føle at jeg gir mig max til ham og hans behov og samtidigt også have overskud udover at være mor er dejligt. Her er jeg slet ikke klar til en mere  

selvom knægten rigtig gerne vil være Storbror ligesom de andre i hans børnehave  

men tror man ska mærke på sig selv, om man er klar til flere eller ej og ikke hvad omverden siger  

Anmeld Citér

22. juni 2016

BabyDrømme23

ErDetSnartNU skriver:

Jeg ved slet ikke, hvor du får det der med max 3 år fra? Så vidt jeg ved, så er den bedste aldersforskel netop omkring (eller er det minimum?) 3 år, da barnet går gennem en selvstændighedsfase der, og netop kan føle det som en sorg, hvis h*n skal dele mor og far med en lille søskende før det. 

Vi satser selv på at begynde på nr 2 når sønnike bliver 2 år. Så passer det sikkert meget godt med at han bliver godt og vel 3 år når han bliver storebror, hvis det tager lige så lang tid at blive gravid 3. gang, som det gjorde 1. (BIO) og 2. gang. 

Synes bare det er 3 år som max jegtit hører og læser om i debatter, som som det bedste for at børnene får mest glæde af hinanden. 

Men det du siger om at barnet kan føle svigt hvis der kommer et søskende før barnet er blevet 3 år, lyder også meget logisk og noget jeg også vil tage med i mine overvejelser. Og kan faktisk godt se det hvis jeg nu tænker på hvor min søn er udviklingsmæssigt, han er 2 år og 5 måneder og han bliver mere og mere selvstændig og forstår mere. Så kan faktisk godt se at han kan blive klar til et søskende om 9 mdn eller hvor hurtigt det nu kan lykkes, blev gravid med ham i første forsøg i en alder af 23 og er nu næsten 27. Ved alderen har stor indflydelse på fertiliteten, så det vejer også tungt i mine overvejelser. 

Anmeld Citér

22. juni 2016

BabyDrømme23

Soonmom skriver:

Lige netop selvstændighedsfasen er efter min mening det værste tidspunkt at få en mere på,  men det skal nu nok gå alligevel. 

Men forstår ikke dit indlæg for så risikere i jo netop at ramme selvstændighedsfasen

Nu kommenterer jeg lige på det her, jeg tænker også meget på det med selvstændighedsfasen omkring det med 3 år stoppe med ble og sut. Det er selvfølgelig meget forskelligt fra barn til barn. Men tror man bare skal indstille sig på at tage den med ro og ikke presse barnet til at stoppe med ble og sut  

Anmeld Citér

22. juni 2016

BabyDrømme23

God-mor skriver:

Vi er lige gået i gang med at prøve at lave en lillesøster/bror til vores datter. Der kommer til at være minimum 3 år og 8 måneder imellem dem, og det er perfekt for os. Ønsker ikke to børn meget tætte på hinanden, så derfor har vi ventet. Nu er vi også top klar

Lyder som vi kommer til at ligge ca på samme sted som jer men først skal manden finde et arbejde. Vil heller ikke vente for længe med at starte, da det ikke er til at vide hvor hurtigt det lykkes, har også altid forestillet mig at have 3 eller 4 børn. Men i hvert fald mere end kun et barn  

Anmeld Citér

22. juni 2016

God-mor

BabyDrømme23 skriver:

Lyder som vi kommer til at ligge ca på samme sted som jer men først skal manden finde et arbejde. Vil heller ikke vente for længe med at starte, da det ikke er til at vide hvor hurtigt det lykkes, har også altid forestillet mig at have 3 eller 4 børn. Men i hvert fald mere end kun et barn  

Jeg krydser fingre for at din mand finder sig et arbejde snart, så i kan komme i gang, og ellers så har han jo 9 måneder til det, hvis du skulle gå hen og blive gravid før Ja jeg tror omkring 4 år er en rigtig god aldersforskel, fordi den store kan være mere med i det hele og er mere selvstændig. Tror i hvert tilfælde det vil fungere bedst for os med nogle års forskel.     :-)

Anmeld Citér

22. juni 2016

BabyDrømme23

God-mor skriver:

Jeg krydser fingre for at din mand finder sig et arbejde snart, så i kan komme i gang, og ellers så har han jo 9 måneder til det, hvis du skulle gå hen og blive gravid før Ja jeg tror omkring 4 år er en rigtig god aldersforskel, fordi den store kan være mere med i det hele og er mere selvstændig. Tror i hvert tilfælde det vil fungere bedst for os med nogle års forskel.     :-)

Ja håber det hehe har også tænkt det at han har 9 måneder til at finde et arbejde så jeg overvejer og prøve overtale ham lidt til at vi måske snart skal igang

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.