BabyDrømme23 skriver:
Hej søde baby.dk brugere 
Vil lige høre hvilke erfaringer eller tanker i har omkring at planlægge barn nr 2.
Hvor stor betydning synes I det har at barn nr 2 kommer inden barn nr 1 er 3 år? Tænker de 3 år som grænse da det er den alder man tit hører om som max imellem børnene.
Jeg kan godt se fordelene ved de er tæt på alder med hinanden, men kan samtidig godt se at de kan få glæde af hinanden på en lidt anderledes måde når der er mere end 3 år. Det er ligesom hvor går grænsen for hvad er alt for langt imellem dem.
Blev jeg gravid nu så ville ser blive ca 3 år og 4 måneder imellem dem.
vi har bare ikke følt os klar endnu. Jeg selv føler mig klar, da jeg er færdig med min uddannelse og er startet i job for en måned siden. Min kæreste er desværre arbejdsløs lige pt, så det venter vi på, men forventer han snart finder noget.
Jeg ved også at når man har flere så små børn så er der meget travlt, og jeg har en forestilling om at man ikke rigtig får nydt dem når de er helt små, hvorimod man bedre kan nyde dem når de ikke er helt så små alle sammen
men er samtidig bekymret om det bliver sådan at mit barn kommer til at føle sig udenfor.
Ellers er jeg mega skruk ind imellem, og glæder mig til at komme igang igen
men har det også lige modsat engang imellem. Da jeg føler lidt jeg har brug for bare at nyde at have tid og hygge med kæresten/som jeg har barn med. Da jeg ved at det er meget hårdere med 2 børn i modsætning til 1
Jeg bliver 27 år om nogle måneder, så alderen har også stor indflydelse på min beslutning, da jeg ved det kan gøre chancen dårligere.
Blev gravid i første hug med vores barn, da var jeg 23 år
hilsen den der glæder sig til barn nr 2
Her har vi lige fået lillebror som er små 6 uger gammel og vores datter bliver 3 år til august ( der er ca 2,9 år i mellem dem)
synest egentligt at aldersforskellen er rimelig god og storesøster forstår fint hvad der forgår osv. JA der opstår jalousi fra den store ind i mellem og det kan ikke undgåes, for der kræver tid at venne sig til at man ikke har mor og far alene 100% af tiden mere
men det ville også opstå hvis hun var 5 eller 8 år osv
hun har altid været meget mor afhængig så det er ikke noget at sige til at hun viser lidt jalousi og det skal der også være plads til.. Vi sørger bare for at give hende den opmærksomhed hun har brug for
hun ELSKER sin lillebror til skyerne og vil ham så meget (på trods af jalousien) hun elsker at være med til det hele og er så stolt over ham. Han skal vises frem til dagplejen når vi har ham med der over og hun er helt vild for at kysse og nusse ham
så ja jeg synes det er en fin alder der er i mellem dem men er glad for at der ikke er mindre år i mellem dem, da vores datter så ikke havde samme mulighed for at hjælpe til osv og det synes jeg ville være synd når jeg kan se glæden i hendes øjne ved at få lov at bade ham, give flaske mm
men synes helt klart at det er op til forældrene hver i sær at afgøre hvad den perfekte aldersforskel bør være