Hvornår barn nr 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.323 visninger
28 svar
27 synes godt om
22. juni 2016

BabyDrømme23

Hej søde baby.dk brugere

Vil lige høre hvilke erfaringer eller tanker i har omkring at planlægge barn nr 2.

Hvor stor betydning synes I det har at barn nr 2 kommer inden barn nr 1 er 3 år? Tænker de 3 år som grænse da det er den alder man tit hører om som max imellem børnene. 

Jeg kan godt se fordelene ved de er tæt på alder med hinanden, men kan samtidig godt se at de kan få glæde af hinanden på en lidt anderledes måde når der er mere end 3 år. Det er ligesom hvor går grænsen for hvad er alt for langt imellem dem. 

Blev jeg gravid nu så ville ser blive ca 3 år og 4 måneder imellem dem.

vi har bare ikke følt os klar endnu. Jeg selv føler mig klar, da jeg er færdig med min uddannelse og er startet i job for en måned siden. Min kæreste er desværre arbejdsløs lige pt, så det venter vi på, men forventer han snart finder noget. 

Jeg ved også at når man har flere så små børn så er der meget travlt, og jeg har en forestilling om at man ikke rigtig får nydt dem når de er helt små, hvorimod man bedre kan nyde dem når de ikke er helt så små alle sammen men er samtidig bekymret om det bliver sådan at mit barn kommer til at føle sig udenfor. 

Ellers er jeg mega skruk ind imellem, og glæder mig til at komme igang igen men har det også lige modsat engang imellem. Da jeg føler lidt jeg har brug for bare at nyde at have tid og hygge med kæresten/som jeg har barn med. Da jeg ved at det er meget hårdere med 2 børn i modsætning til 1

Jeg bliver 27 år om nogle måneder, så alderen har også stor indflydelse på min beslutning, da jeg ved det kan gøre chancen dårligere. 

Blev gravid i første hug med vores barn, da var jeg 23 år

hilsen den der glæder sig til barn nr 2

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2016

Liv_86

BabyDrømme23 skriver:

Hej søde baby.dk brugere

Vil lige høre hvilke erfaringer eller tanker i har omkring at planlægge barn nr 2.

Hvor stor betydning synes I det har at barn nr 2 kommer inden barn nr 1 er 3 år? Tænker de 3 år som grænse da det er den alder man tit hører om som max imellem børnene. 

Jeg kan godt se fordelene ved de er tæt på alder med hinanden, men kan samtidig godt se at de kan få glæde af hinanden på en lidt anderledes måde når der er mere end 3 år. Det er ligesom hvor går grænsen for hvad er alt for langt imellem dem. 

vi har bare ikke følt os klar endnu. Jeg selv føler mig klar, da jeg er færdig med min uddannelse og er startet i job for en måned siden. Min kæreste er desværre arbejdsløs lige pt, så det venter vi på, men forventer han snart finder noget. 

Jeg ved også at når man har flere så små børn så er der meget travlt, og jeg har en forestilling om at man ikke rigtig får nydt dem når de er helt små, hvorimod man bedre kan nyde dem når de ikke er helt så små alle sammen men er samtidig bekymret om det bliver sådan at mit barn kommer til at føle sig udenfor. 

Ellers er jeg mega skruk ind imellem, og glæder mig til at komme igang igen men har det også lige modsat engang imellem. Da jeg føler lidt jeg har brug for bare at nyde at have tid og hygge med kæresten/som jeg har barn med. Da jeg ved at det er meget hårdere med 2 børn i modsætning til 1

Jeg bliver 27 år om nogle måneder, så alderen har også stor indflydelse på min beslutning, da jeg ved det kan gøre chancen dårligere. 

Der kommer til at være 7 år mellem min datter og tvillingerne. 

Jeg synes det er en kæmpe aldersforskel og hvis jeg selv kunne have bestemt skulle der max have været 2-3 år imellem. Men sådan gik det ikke. 

Tænker der er fordele og eksempler ved begge. De har fx mere glæde af hinanden i børneårene når der er tæt aldersforskel. Men på den anden siden når den er stor kan de bedre forstå hvorfor mor ikke lige kan være der med det samme. 

Jeg har to søskende hvor der er 2,5 år og 6 år i mellem. Og jeg har klart gennem hele mit barndom haft det tætteste forhold til hende med 2,5 år imellem. Men her i vores voksenliv betyder det ingenting og vi har alle tre et fantastisk forhold. 

Anmeld Citér

22. juni 2016

MissTas

BabyDrømme23 skriver:

Hej søde baby.dk brugere

Min datter blir 5 til februar og vi venter lillebror til november. Der blir knapt 5 år imellem dem. Godtnok har vi kæmpet halvandet år med at lave lillebror, men ville aldrig gøre det anderledes. Synes alderen mellem dem er perfekt. Vores den store er så selvstændig og hjælpsom at hun bare vil være en stor del af hjælpen til lillebror. Samtidig er hun bare SÅ klar til at blive storesøster at jeg ikke tænker der vil opstå jalousi på samme måde som hvis barnet var 2-3 år. Derudover har hun langt mere forståelse for det hele end end på 2-3 år og ser jeg også kun som en kæmpe fordel 

Anmeld Citér

22. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg har det helt omvendt! 

Vi vil have mindst 3 år i mellem vores børn. Så kan vores den første også lettere forstå hvad det er der skal ske, og der er intet hastværk med at han pludselig skal være den store, ift. Hvis han var 1,5 år eller 2 år, når nummer 2 kom til verdenen. 

Vi satser på ca 4 år i mellem. Så er han forhåbentlig færdig med sut og ble, og har haft en god indkøring i børnehave.

Anmeld Citér

22. juni 2016

lineog4

Tror der er fordele og ulemper ved alle aldersforskelle og den perfekte aldersforskel er den som forældrene synes er den perfekte. Jeg har prøvet både 4 1/2 og under 3 år imellem, og ungerne har det godt sammen, er tætte osv. Men personligt var det bedre for mig der var 4 1/2 og kunne endda have haft mere, af den simple grund jeg føler jeg er gået glip af meget hos den der var under 3 da jeg stod med en baby. 

Og ja nu har jeg en på 13, en på 8, en på snart 6 og kan se de har et søskende forhold på godt og ondt og mit håb er at det har de resten af livet. Vi skal fx på vores obligatoriske telt ferie om knapt 3 uger og se glæder sig helt vildt til at skulle sove sammen hver nat.

Anmeld Citér

22. juni 2016

FrkLarsen

BabyDrømme23 skriver:

Hej søde baby.dk brugere

Der kommer til at være 6 år og 4 måneder i mellem vores store og den lille ny vi venter til December 

Jeg synes det er et super mellemrum da vores store pige et blevet så selvstændig at hun sagens ville kunne hjælpe med den lille ny i form af leg, snak osv uden det bliver for voldsomt 

Anmeld Citér

22. juni 2016

serinasmor

Her er der 6,5 år imellem dem -  vi har slet ikke været klar før...  Til gengæld var den store mega klar på at blive storesøster og har gerne villet hjælpe med alt hvad hun kunne slippe afsted med  

Det bliver måske  lidt som  at have 2 enebørn - storesøster vil være  ret stor når lillebror kan finde ud af at lege..  Men jeg er ret sikker på at de nok skal få glæde af hinanden alligevel..  

Det er svært at spå om hvordan det vil blive senere hen...  Lillebror er kun 3 uger gammel   

Anmeld Citér

22. juni 2016

baby_drømme

Vores søn bliver 3 til september og vi er ikke klar til nr 2. Vi nyder vores tid med sønnen og give ham den opmærksomhed han har brug for - de første 3 år af barnets liv, er 3 meget vigtige år i forhold til læring, udvikling og selvstændighed  

Vi vil rigtig gerne have nr 2 om 2 års tid, det passer også perfekt i forhold til uddannelse og så forstår vores søn også hvad der sker 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Dorthe1986

Min søn er 5 og om 4 ugers tid kommer en lillesøster. Jeg synes det er perfekt, for storebror er så meget med i det hele og giver mig ustandseligt gode råd 

Jeg har altid sagt minimum 4 år imellem, hvis jeg skulle have flere end en. 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Soonmom

Der bliver 1 år mellem mine hvis alt går vel og det synes  vi er den perfekte alder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.