Erfaring med Quicklån søged

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er bestemt ikke for at sparke til dig. Det er netop fordi jeg prøver at hjælpe dig til IKKE at grave dit hul dybere. 

Det er måske hårdt at høre , men sandheden. Og måske nødvendigt nogen siger det.

Men det lyder til, at du har set dig blind på en bestemt løsning. Jeg håber ikke det bider dig i røven. 

Held og lykke med alt

Der er mange ting i det der gør det ikke er en mulighed. Ting jeg ikke har fortalt da det ikke er nødvendigt at fortælle. 

Kunne banken låne mig pengene var det klart at foretrække. eller hvis jeg havde familie der kunne hjælpe. 

Jeg ved det er lort. Men når jeg siger der ikk er anden udvej så ligger der grund bag! 

Derudover tror i alle (næsten) at det drejer sig om et lille beløb på et par tusind. Har aldrig nævnt beløbet. Plus i tror alle det er flere lån og ikke kun et enkelt. 

Jeg har set luksusfælden. Men der er der tale om sindsyge lån til tv, mobiler, rejser og andre personlige fornøjelser. 

Her er der tale om ren og skær overlevelse. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2016

lineog4

Anonym skriver:

Beder ikke om fordømmelse. Ved sq godt det er noget lort. Men forstå det nu. Jeg har ikk andre muligheder!! Har talt med banken for pokker!

Skal lige forstå har du +200 på din konto og en mulighed for at bruge 5000 kr (din kassekredit) før banken siger noget eller har du -4800 og kan bruge 200 og så er din kassekredit opbrugt? 

Hvis det er det første er det helt hen i vejret du vil tage et kviklån, for det er langt billigere og langt mere fleksibelt at låne af kassekreditten. Og kan så heller ikke forstå hvad banken skal hjælpe med yderligere

Er det det sidste og banken har sagt nej til mere hjælp, ja så ved jeg ikke nok om kviklån til at give råd. 

Anmeld Citér

7. juni 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Skal lige forstå har du +200 på din konto og en mulighed for at bruge 5000 kr (din kassekredit) før banken siger noget eller har du -4800 og kan bruge 200 og så er din kassekredit opbrugt? 

Hvis det er det første er det helt hen i vejret du vil tage et kviklån, for det er langt billigere og langt mere fleksibelt at låne af kassekreditten. Og kan så heller ikke forstå hvad banken skal hjælpe med yderligere

Er det det sidste og banken har sagt nej til mere hjælp, ja så ved jeg ikke nok om kviklån til at give råd. 

Du behøver ikke forstå. 

Anmeld Citér

7. juni 2016

Anonym

Kan se du søger råd og vejledning fra nogle der har prøvet det. Jeg har og det er det værste jeg nogensinde har gjort. Lige nu står jeg i en situation hvor jeg betaler 3000-4000 i regninger på lån alene fra kvik lån. Jeg startede med et lån der var rimeligt. Men så kom jeg igen i en situation hvor penge blev nødvendigt og så lånte jeg et andet sted. Du siger det handler om overlevelse. Går ud fra det er mad på bordet det handler om. For så kan beløbet jo ikke være et af de større. 

Du er nødt til at forstå at folk ikke er efter dig eller dømmer dig, men prøver at få dig til at træffe det bedste valg for dig. Jeg er enig med alle de andre for jeg har været der og er der jo stadig.

Anmeld Citér

7. juni 2016

lineog4

Anonym skriver:

Du behøver ikke forstå. 

nej selvsagt behøver jeg ikke forstå og det gør ingen. Og måske har du brug for mere end de 5000 kr. 

Men har du ikke skal du huske kassekreditten er billigere og ja man opretter den for at have en sikkerhed, men det er jo netop nu du har brug for sikkerheden. Og skulle det så vise sig du også har brug for den sikkerhed i næste måned så kan du ty til kviklån. 

Tror de fleste af os har stået der hvor kassekreditten ramte loftet fordi noget uforudset skete eller vi slet og ret bare havde været økonomisk naive. Og så kæmper man for at få den ned igen hver måned præcis som man betaler et lån tilbage. Eneste forskel er et almindelig banklån er billigere end kassekreditten og derfor er at foretrække og et kviklån er langr dyrere end kassekreditten og derfor er det bedre at bruge kassekreditten. 

Tror egentlig bare vi er en lille flok der håber du ved at bruge kassekredit eller tage kviklån er det samme, dog er kviklån bare meget dyrere og langt mere ufleksibelt 

Anmeld Citér

7. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg har fundet en anden løsning. Har solgt min gamle iPhone og mit 42" fladskærm for 3000 kr så nu har jeg til sidste regning og mad til måneden. 

Anmeld Citér

7. juni 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Jeg har fundet en anden løsning. Har solgt min gamle iPhone og mit 42" fladskærm for 3000 kr så nu har jeg til sidste regning og mad til måneden. 

Se, det var en super god og fornuftig løsning! Godt gået!

Anmeld Citér

7. juni 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Se, det var en super god og fornuftig løsning! Godt gået!

Tak. Har bare haft det til salg på både dba og Facebook i så lang tid så troede ikke på det blev solgt. Bare heldigt at det er lige nu den rigtige køber så kom. 

Mer meget lettet for det var jo slet ikk lån jeg ville ud i. Var bare desperat 

Anmeld Citér

7. juni 2016

Mette0105

Anonym skriver:

jeg står i den uheldige situation at jeg har 200 kr til resten af måneden pga nogle uforudsete udgifter. 

Jeg har altid været modstander af Quicklån men ser ingen anden udvej. 

Søger derfor råd og vejledning. Evt anbefalinger. Har prøvet at Google men der er jo en milliard forskellige. 

Håber nogen kan hjælpe mig?

P.s. Det er sødt af jer, jer der tilbyder økonomisk støtte eller poser med mad. Men det takker jeg nej tak til. 

Jeg har brugt Vivus :-) hvis det er første gang man låner er det uden renter og gebyr men de skal betales tilbage inden 30 dage

Anmeld Citér

7. juni 2016

Anonym

Jeg har været ung og dum engang så jeg har et hav af de dumme lån. 

Jeg kan på stående fod ikke huske renter og gebyr på de forskellige. Dog kan jeg huske at leasy har en meget højere rente end mange andre steder. Så har jeg et hvor jeg betaler 100 kr af om måneden (kan ikke huske hvor) men 50 kr er renteudgifter og 25 kr er gebyr. Så kig dig godt for, for det er træls med de lån der bliver dyrere end hvad godt er. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.