Erfaring med Quicklån søged

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.164 visninger
54 svar
150 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juni 2016

Anonym trådstarter

jeg står i den uheldige situation at jeg har 200 kr til resten af måneden pga nogle uforudsete udgifter. 

Jeg har altid været modstander af Quicklån men ser ingen anden udvej. 

Søger derfor råd og vejledning. Evt anbefalinger. Har prøvet at Google men der er jo en milliard forskellige. 

Håber nogen kan hjælpe mig?

P.s. Det er sødt af jer, jer der tilbyder økonomisk støtte eller poser med mad. Men det takker jeg nej tak til. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2016

Chellie

Quicklån er en ond cirkel at begynde på, så jeg ville for alt i verden undgå det. Prøv istedet om du kan få bevilget et overtræk i banken eller lignende. Måske en kassekredit? Det er billigere i længden, og allerede betalt af om en måned eller to. Meget mere overskueligt.

Anmeld Citér

6. juni 2016

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Quicklån er en ond cirkel at begynde på, så jeg ville for alt i verden undgå det. Prøv istedet om du kan få bevilget et overtræk i banken eller lignende. Måske en kassekredit? Det er billigere i længden, og allerede betalt af om en måned eller to. Meget mere overskueligt.

Jeg har allerede en kassekredit på 5000 kr. Men trækker jeg over og bruger af den mangler jeg bare pengene i næste måned i stedet. 

Derfor vil jeg tage er enkelt Quicklån. Vil kunne betale det ud hurtigt i løbet af få måneder og igen så er det eneste udvej for mig nu. 

Anmeld Citér

6. juni 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg har allerede en kassekredit på 5000 kr. Men trækker jeg over og bruger af den mangler jeg bare pengene i næste måned i stedet. 

Derfor vil jeg tage er enkelt Quicklån. Vil kunne betale det ud hurtigt i løbet af få måneder og igen så er det eneste udvej for mig nu. 

Men hvis du kan betale Kviklånet af i løbet af et par måneder, vil du vel også kunne betale kassekreditten af tilsvarende.

Anmeld Citér

6. juni 2016

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Men hvis du kan betale Kviklånet af i løbet af et par måneder, vil du vel også kunne betale kassekreditten af tilsvarende.

Nej for hvis jeg trækker over og bruger 4000 kr på kassekreditten i denne måned så er de trukket i næste måned og så har jeg problemet igen. 

Med lån kan jeg nøjes med at betale 200 kr i næste måned og måske 2000 måneden efter. Der kan jeg selv styrer tilbage betalingen 

Anmeld Citér

6. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Quicklån er bare så fandens dyre! Du kommer til at betale så meget mere end hvad godt er! Som nødløsning er det bare en rigtig ondt spiral at komme ind i! 

Jeg vil på ingen måde anbefale dig at tage et quicklån. Tal med din bank om dine muligheder og fortæl dem din situation. Hvis ikke de vil hjælpe, så pres lidt mere på og sig hvad du har i tankerne. De vil helt klart også tale dig fra et quicklån. 

Kan du evt. låne af noget familie? 

Renterne er bare så tårnhøje på de lån, at du i sidste ende gør det mere elendigt for dig selv.

håber du finder en bedre løsning! 

Anmeld Citér

6. juni 2016

Panther

Nej for hvis jeg trækker over og bruger 4000 kr på kassekreditten i denne måned så er de trukket i næste måned og så har jeg problemet igen. 

Med lån kan jeg nøjes med at betale 200 kr i næste måned og måske 2000 måneden efter. Der kan jeg selv styrer tilbage betalingen 

Jeg tror ikke, at jeg forstår din logik.

Du har +200 på din konto nu ikke? På den konto er der en kassekredit på 5000 kr. Hvis du bliver ved med at svinge dankortet, så ryger den langsomt ned i minus - lad os bare sige -4000kr. Så kommer der løn ind, og så går den i plus igen. I næste måned har du igen ikke helt nok, så den går den i -2000kr i slutningen af juli måned. I august får du løn igen og så er den i plus og du har akkurat nok til resten af august måned.

Og jeg tror i øvrigt ikke selv, at du kan styre tilbagebetalingen med Kviklån - jo måske med store renter/gebyrer.

Anmeld Citér

6. juni 2016

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Jeg tror ikke, at jeg forstår din logik.

Du har +200 på din konto nu ikke? På den konto er der en kassekredit på 5000 kr. Hvis du bliver ved med at svinge dankortet, så ryger den langsomt ned i minus - lad os bare sige -4000kr. Så kommer der løn ind, og så går den i plus igen. I næste måned har du igen ikke helt nok, så den går den i -2000kr i slutningen af juli måned. I august får du løn igen og så er den i plus og du har akkurat nok til resten af august måned.

Og jeg tror i øvrigt ikke selv, at du kan styre tilbagebetalingen med Kviklån - jo måske med store renter/gebyrer.

Både og rigtigt. Men vil ikke have akkurat nok i august. 

Som jeg skriver så ser jeg ingen anden udvej. Der er en masse personlig økonomiske årsager indover jeg ikke vil komme ind på. 

Jeg har vendt og drejet hver 50 øre i budgettet og igen igen så kan jeg ikke se anden udvej. 

Det er helt ok at du ikke forstår det. Jeg oprettede for at få råd og vejledning og evt anbefaling. 

Anmeld Citér

6. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Quicklån er bare så fandens dyre! Du kommer til at betale så meget mere end hvad godt er! Som nødløsning er det bare en rigtig ondt spiral at komme ind i! 

Jeg vil på ingen måde anbefale dig at tage et quicklån. Tal med din bank om dine muligheder og fortæl dem din situation. Hvis ikke de vil hjælpe, så pres lidt mere på og sig hvad du har i tankerne. De vil helt klart også tale dig fra et quicklån. 

Kan du evt. låne af noget familie? 

Renterne er bare så tårnhøje på de lån, at du i sidste ende gør det mere elendigt for dig selv.

håber du finder en bedre løsning! 

Ved udemærket renterne er tårnhøje. Ved også det er noget rigtig lort for at sige det mildt. Men jeg har IKKE andre muligheder. Banken kan ikke hjælpe og har ikke noget familie der kan hjælpe heller. 

Derfor er det eneste udvej for mig lige nu. !

Anmeld Citér

6. juni 2016

Panther

Anonym skriver:

Både og rigtigt. Men vil ikke have akkurat nok i august. 

Som jeg skriver så ser jeg ingen anden udvej. Der er en masse personlig økonomiske årsager indover jeg ikke vil komme ind på. 

Jeg har vendt og drejet hver 50 øre i budgettet og igen igen så kan jeg ikke se anden udvej. 

Det er helt ok at du ikke forstår det. Jeg oprettede for at få råd og vejledning og evt anbefaling. 

Jamen jeg prøver netop også at give dig råd og vejledning: jeg ville til hver en tid vælge kassekreditten frem for Kviklån. Og hvis du akkurat ikke har nok i august, så tager du bare en måned mere med at betale af. Men vi er enige om, at det sagtens kan lade sig gøre at bruge kassekreditten i stedet for Kviklån?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.