Tenesprog med den lille?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2009

Maise

Miamaja skriver:

lige saa snart barnet er fodt

det er helt fantastisk og vi brugte det med vores fra baby. kan kun sige godt om det

hvilken bog/dvd brugte/bruger i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2009

Lærke90

synes bare det er så vildt facinerende og besluttede mig også for i starten af min graviditet at jeg ville lære vores datter lidt tegnsprog.

Jeg tror jeg vil bruge "mit eget" og forenkle det meget. Ellers kan jeg nok ikke selv huske det hver gang

Anmeld

25. oktober 2009

Trolde_mor

Betina88 skriver:

Hvor var det imponerende at se den video ..

Ja ikke.. Det er den der er min store inspiration

Anmeld

26. oktober 2009

Miamaja

Maise skriver:

hvilken bog/dvd brugte/bruger i?

vi brugte forskellige baby signs boger fra det lokale bibliotek og saa var vi vilde med dvd'erne 'Signing Time'

Anmeld

10. december 2009

Kløver

Ansemusen skriver:

Jeg har hørt rigtig meget godt om, at bruge lidt regn, når man siger nogle bestemte ord til til barnet, fx ' Er du sulten?' eller 'Har du lavet i bleen?' Hvad ved jeg. De skulle lære at kommunikere hurtigere, da de vil kunne bruge tegnene langt hurtigere end de vil kunne tale. Jeg har slet ikke tænkt mig at bruge tegnsprog i alt hvad jeg siger til barnet, men i visse situationer. Så vi skal ud og have købt den bog der er med tegnsprog til babyer.

Har I tænkt på det og hvad synes I om det?

Jeg har tænkt på det, og vil rigtig gerne kigge mere på emnet, men ikke før det er lykkedes os at blive gravide, men ja har også hørt det skulle gøre en masse godt

Anmeld

10. december 2009

LouiseNielsen

Jeg må ærligt indrømme at jeg syntes det lyder en tand for pædagogisk for mig.... Men det er måske fordi jeg ikke har gidet at sætte mig ind i det! Jeg har uden problemer kunne forstå min søn helt fra han var spæd, også uden nogen form for tegn...

Anmeld

10. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
LouiseLarsen skriver:

Jeg må ærligt indrømme at jeg syntes det lyder en tand for pædagogisk for mig.... Men det er måske fordi jeg ikke har gidet at sætte mig ind i det! Jeg har uden problemer kunne forstå min søn helt fra han var spæd, også uden nogen form for tegn...

Sådan oplevede jeg rigtig mange af de amerikanske bøger jeg kiggede i!!! ARGH... :-S Men det er også filosofien bag baby-tegn, at der ikke er nogen tegn der er rigtig og forkert, bare du tager udgangspunkt i barnets motorik og gør det SAMME tegn, til det SAMME ord, hvergang

Så laver man bare sit eget og fortæller andre, hvordan barnet kommunikerere...

Anmeld

10. december 2009

Ansemusen

Zafir skriver:

Sådan oplevede jeg rigtig mange af de amerikanske bøger jeg kiggede i!!! ARGH... :-S Men det er også filosofien bag baby-tegn, at der ikke er nogen tegn der er rigtig og forkert, bare du tager udgangspunkt i barnets motorik og gør det SAMME tegn, til det SAMME ord, hvergang

Så laver man bare sit eget og fortæller andre, hvordan barnet kommunikerere...

Jeg tror også bare vi laver vores eget, så det bliver så let for barnet sm muligt at lave tegnene, så det fx. ikke skal stave 'kiwi' som i den ene video der er lagt herinde!

Men jeg tror det er super godt for barnet at blive udfordret på den måde når det er klar til det!

Anmeld

10. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ansemusen skriver:

Jeg tror også bare vi laver vores eget, så det bliver så let for barnet sm muligt at lave tegnene, så det fx. ikke skal stave 'kiwi' som i den ene video der er lagt herinde!

Men jeg tror det er super godt for barnet at blive udfordret på den måde når det er klar til det!

Altså basalt set, så startede vi kun med et PAR tegn.:

Spise

Drikke

Sove

Ble

Babs

Mere

Det var det eneste vi snakkede om. Da hun så begyndte at sætte lyde på, så tog lydende over. Så var der drikke - og hvad - Men vi brugte længe kun de få ord. Drikke om alt drikkeligt, spise om alt spiseligt, så man ikke siger, sulten, spise, mad osv.

Så spise? - om alt vedr spisning...

Så behøver man ikke mere, for lynhurtigt, vil der komme lyde på.

Man skal passe på, tror jeg, at det ikke bliver et helt sprog, men at det er for få ting.

Vi udvidede med far, mor, bad, bog(læse) den slags småting.

Tænk et lille barn, spørger på babytegn: Far bad? - da han er i prøverummet og prøve tøj hehe...

Sådan tænker de også så meget.

Men man behøver ikke alle mulige ord for kiwi, zebra og alt det shite der

Anmeld

10. december 2009

Ansemusen

Zafir skriver:

Altså basalt set, så startede vi kun med et PAR tegn.:

Spise

Drikke

Sove

Ble

Babs

Mere

Det var det eneste vi snakkede om. Da hun så begyndte at sætte lyde på, så tog lydende over. Så var der drikke - og hvad - Men vi brugte længe kun de få ord. Drikke om alt drikkeligt, spise om alt spiseligt, så man ikke siger, sulten, spise, mad osv.

Så spise? - om alt vedr spisning...

Så behøver man ikke mere, for lynhurtigt, vil der komme lyde på.

Man skal passe på, tror jeg, at det ikke bliver et helt sprog, men at det er for få ting.

Vi udvidede med far, mor, bad, bog(læse) den slags småting.

Tænk et lille barn, spørger på babytegn: Far bad? - da han er i prøverummet og prøve tøj hehe...

Sådan tænker de også så meget.

Men man behøver ikke alle mulige ord for kiwi, zebra og alt det shite der

Nej det har vi heller ikke tænkt os, for man skal jo også selv være konsekvent og bruge tegnene hver gang, og det gider jeg ikke med flere ord end højst nødvendigt! Men hvem ved når vi kommer igang, hehe!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.