Tenesprog med den lille?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2009

Millepus

Vi har ikke rigtigt brugt det, men de har gjort det i min den mindstes vuggestue. De eneste tegn han har brugt vi kan forstaa er "mere", "spise" og "faerdig" det har vaeret rigtigt  dejligt er hjemme  hvor vi har kunne give ham hvad ville have paa et tidspunkt hvor han ikke har haft mulighed for at ellers kommunikere, hvad det har var han ville.
Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2009

Ansemusen

Betina88 skriver:

Jamen , så ved jeg allerede det , når Phillip kommer op i de 6-8 måneder ..

Tak for infoen ..

Men man kan lige så godt begynde fra start af. De lærer jo også sprog fordi man snakker lige fra de bliver født. Så selvom de endnu ikke kan svare, så tror jeg de lærer det hurtigere jo tidligere man starter!

Anmeld

29. september 2009

linemus

Ansemusen skriver:

Var det så sådan at de selv kunne lave tegnene med hænderne inden de kunne tale? Jeg har tænkt mig at bruge det helt fra start af som en integeret del af samværet med barnet. men kun i visse situationer, da jeg ikke gider tale tegnsprog hele tiden, hehe. Er spændt på hvor tidligt mit barn vil begynde at bruge tegnene!

Vi kom lidt sent i gang med babytegn, så de var 9-10 mdr. da vi startede, men de fangede det hurtigt og brugte det meget. Ja, de lavede tegnene inden de kunne tale. Jeg lavede tegnene, mens jeg talte, så det blev tilsidst bare en integreret vane fx "Skal vi høre musik?", mens jeg viftede med fingrene

Anmeld

29. september 2009

Ansemusen

Brugte du babytegnsprog eller almindeligt tegnsprog for døve?
Tænker også at man hurtigt vænner sig til at bruge det! Det neste jeg tror måske blir lidt svært, er når man fx. holder barnet og ikke rigtig har hænderne frie. Hvordan gjorde du?

Anmeld

29. september 2009

RumlesMor

Vi brugte også babytegn til vores datter, og var super glade for det. Det virker!

Vi valgte selv at "opfinde" tegn, og de mest brugte var ble (et klap på numsen), tørstig (pegefinger på læben), sulten (flad op op til munden) og bamse (kramme sig selv).

Man skal tænke på at jo enklere tegnet er, jo hurtigere vil barnet selv kunne bruge dem. De forstår dem ganske tidelig, men motorikken skal også lige følge med.

Det var også til stor gavn for familien når de passede hende, at kunne forstå hvornår hun var tørstig og hvornår hun var våd.

Vil helt klart bruge det igen ved andet barn, og denne gang vil min store pige også kunne være med til at kommunikere med baby.

-RumlesMor.

Anmeld

24. oktober 2009

DL

Ansemusen skriver:

Jeg har hørt rigtig meget godt om, at bruge lidt regn, når man siger nogle bestemte ord til til barnet, fx ' Er du sulten?' eller 'Har du lavet i bleen?' Hvad ved jeg. De skulle lære at kommunikere hurtigere, da de vil kunne bruge tegnene langt hurtigere end de vil kunne tale. Jeg har slet ikke tænkt mig at bruge tegnsprog i alt hvad jeg siger til barnet, men i visse situationer. Så vi skal ud og have købt den bog der er med tegnsprog til babyer.

Har I tænkt på det og hvad synes I om det?

hejsa...

jeg brugte tegn til tale, da jeg var dagplejemor og både jeg, børn og forældre var utrolig lettet, når de små pludselig kunne forstå og give udtryk for hvad de ville fortælle ... jeg har en lille bebs på 10 uger og vi er lige så stille gået igang.. men børn plejer selv, at være i stand til at give de mest simple tegn når de er ca. 7-9 mdr

held og lykke med det... du bliver så glad for det 

Anmeld

24. oktober 2009

Trolde_mor

Jeg har set og hørt meget til det.

Jeg vil helt sikkert bruge det til når vi får vores lille drømmebaby. Men jeg benytter det så også en smule på arbejdet, så det vil nok falde mere naturligt til den tid når jeg har arbejdet mere med det, end hvis jeg ikke havde.

Her er et lille link, om en mor der har lært sin lille pige tegnesprog Hun er 1 år og kan 50 tegn

http://www.youtube.com/watch?v=7gSZfW4gVhI

Anmeld

24. oktober 2009

Cris

Yeps yeps, der er flere tråd om babytegn her inde.

Vi har brugt det rigtigt rigtigt meget her hjemme. Vi bruger "Sign with your baby" fra Joseph Garcia. Han har brugt systemet i mange år og bruger rigtige tegn fra tegn sprog. Vores søn blev meget dygtig til det, men han var også meget hurtigt til at fange ordet, så han begyndte at bruge ordet meget hurtig og droppe tegnen. Faktisk da han allerede var 14 måneder kunne han rigtig mange ord og det fleste kom fra vores babytegn! Jeg kan anbefale at bruge det. Man starter når babier er mellem 6 og 9 måneder. Før er det lidt spild af tiden, for små babier hudkommelse virker ikke rigtigt. Efter 6 måneder begynder de at huske flere og flere ting også i længere tid.

Anmeld

25. oktober 2009

Betina88

Ansemusen skriver:

Men man kan lige så godt begynde fra start af. De lærer jo også sprog fordi man snakker lige fra de bliver født. Så selvom de endnu ikke kan svare, så tror jeg de lærer det hurtigere jo tidligere man starter!

Vi snakker osse meget til ham , og han snakkede tilbage på et tidspunkt da jeg lå samme med ham ,..

Anmeld

25. oktober 2009

Betina88

Senia skriver:

Jeg har set og hørt meget til det.

Jeg vil helt sikkert bruge det til når vi får vores lille drømmebaby. Men jeg benytter det så også en smule på arbejdet, så det vil nok falde mere naturligt til den tid når jeg har arbejdet mere med det, end hvis jeg ikke havde.

Her er et lille link, om en mor der har lært sin lille pige tegnesprog Hun er 1 år og kan 50 tegn

http://www.youtube.com/watch?v=7gSZfW4gVhI

Hvor var det imponerende at se den video ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.