I tvivl om barn nr. 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2016

Babilooo

Diduu skriver:

Tak for alle svarende. Vi er ikke kommet en beslutning nærmere endnu, men jeres svar har helt sikkert givet noget at tænke over. 

Det er vel spørgsmålet om det er følelserne eller fornuften der vinder denne sag.��

Jeg ville altid lade følelserne styre sådan et valg. Men det skal være med det lange perspektiv taget i betragtning

held og lykke

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2016

Rockertand

Diduu skriver:

Som overskriften lyder. Så er vi herhjemme i tvivl om vi skal have et barn mere. Vi har i forvejen en dreng på 3,9 og en pige på 1,10 år. 

Da jeg var på barsel med nr. 2 var jeg slet ikke i tvivl om at jeg da skulle have en mere, men nu hvor hverdagen har meldt sig, er jeg kommet i tvivl, om der er overskud til et barn mere. 

Min mand har hele tiden været i tvivl, han har de samme tanker som jeg har nu. Vi arbejder begge37 timer i ugen og lige nu er der ikke så meget overskud tilbage. 

Vi har pladsen og har en bil, som kan rumme 3 børn, økonomisk finder vi ud af det. 

Jeg er ikke interesseret i at få en efternøler, så barn3 skal være på vej, indenfor 2 år, ellers syntes jeg at aldersforskellen bliver for stor og jeg vil gerne have mine børn tæt på hinanden, så de kan få glæde af hinanden hele barndommen igennem.

grunden til at jeg/vi overvejer en mere, er at jeg slet ikke kan forstille mig aldrig mere at være gravid, se maven vokse, føde, og havde barsel og en lille baby i mine arme. Men hvad når hverdagen melder sig igen.? 

Jeg er også sikker på at hvis min mand, kom og sagde at han godt vil en mere, så var jeg med på den, og kom han og sagde, det er slut jeg vil ikke mere, så bliver det nok også sådan, da jeg ikke rigtig kan komme med gode argumenter for andet. 

Jeg vil gerne kunne give mine 2 børn en god fremtid og vi skal gerne kunne komme på ferie hvert år, ved at få et barn mere, vil der så ikke blive taget noget fra de 2 andre.? 

Vi fik barn nr. 1 fordi vi begge ønskede at få børn og være forældre. 

Barn nr. 2 fordi vi ville have mere end en og give min søn en søster eller bror at vokse op med 

barn nr. 3 tja... 

Hvad gør barn 3 ved de andre børn og hvad gør det ved parforholdet. Vi skal jo endnu en gang tilsidesatte os selv og vores parforhold. Kan det klare et barn mere.

jeg sidder med følelsen om at jeg ikke har lyst til at det skal stoppe her og at jeg vil fortryde at vi ikke fik det barn resten af livet, være ked af det over at det er slut og at barsel aldrig kommer til at ske mere, det har jeg rigtig svært ved at skulle leve med, men det skal ikke være på grund af at det er på bekostning af de andre børn eller parforholdet eller vores familieliv. 

Hvad gjorde I af overvejelser. Jer der valgte barn 3 fra, har I fortrudt i dag, at I aldrig fik en mere. Jer med 3 børn, har I haft overskuddet og hvordan er det.? 

Gik med til 1 barn, men der skulle også være en helsøskende, så det blev til 2, og så var det slut.

Efter en periode med undersøgelse for blødningsforstyrrelser og præventionssnak diskuterede vi, om vi skulle have en 3'er, eller om jeg skulle have spiral eller manden steriliseres, vi gav det en chance (vi er hyperfertile, men pga ovenstående kunne noget jo være ændret, så tænkte, at det nok slet ikke blev alligevel)........3 UGER senere var der gevinst.

Livet med 3 børn er meget forskelligt fra familie til familie, for mig har aldersforskellen været afgørende for min overlevelse som sund mor (far er kun hjemme i weekenden), den ældste bliver snart 10 år, den næste 5 år, nummer 3 er 3 år, det er SÅ vigtigt, at der er een eller 2, der er selvhjulpne og forstår situationen, så der ikke opstår unødige konflikter.

Det der med "jamen der skal være lille aldersforskel, så de får et tæt forhold" kan du stikke op et vist sted, nr 1 og 2 hænger sammen som ærtehalm, alderen betyder intet.

............nå ja, host-host, og så fik vi en lille smutter sidste år, så nummer 4 er tilføjet familie-idyllen (og nummer 4 har indtil videre ikke gjort nogen forskel i arbejdsbyrden, der er alligevel ikke tid til at være kærester).

Mor- og far-tid indføres igen om 8-10 år.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.