Som overskriften lyder. Så er vi herhjemme i tvivl om vi skal have et barn mere. Vi har i forvejen en dreng på 3,9 og en pige på 1,10 år.
Da jeg var på barsel med nr. 2 var jeg slet ikke i tvivl om at jeg da skulle have en mere, men nu hvor hverdagen har meldt sig, er jeg kommet i tvivl, om der er overskud til et barn mere.
Min mand har hele tiden været i tvivl, han har de samme tanker som jeg har nu. Vi arbejder begge37 timer i ugen og lige nu er der ikke så meget overskud tilbage.
Vi har pladsen og har en bil, som kan rumme 3 børn, økonomisk finder vi ud af det.
Jeg er ikke interesseret i at få en efternøler, så barn3 skal være på vej, indenfor 2 år, ellers syntes jeg at aldersforskellen bliver for stor og jeg vil gerne have mine børn tæt på hinanden, så de kan få glæde af hinanden hele barndommen igennem.
grunden til at jeg/vi overvejer en mere, er at jeg slet ikke kan forstille mig aldrig mere at være gravid, se maven vokse, føde, og havde barsel og en lille baby i mine arme. Men hvad når hverdagen melder sig igen.?
Jeg er også sikker på at hvis min mand, kom og sagde at han godt vil en mere, så var jeg med på den, og kom han og sagde, det er slut jeg vil ikke mere, så bliver det nok også sådan, da jeg ikke rigtig kan komme med gode argumenter for andet.
Jeg vil gerne kunne give mine 2 børn en god fremtid og vi skal gerne kunne komme på ferie hvert år, ved at få et barn mere, vil der så ikke blive taget noget fra de 2 andre.?
Vi fik barn nr. 1 fordi vi begge ønskede at få børn og være forældre.
Barn nr. 2 fordi vi ville have mere end en og give min søn en søster eller bror at vokse op med
barn nr. 3 tja...
Hvad gør barn 3 ved de andre børn og hvad gør det ved parforholdet. Vi skal jo endnu en gang tilsidesatte os selv og vores parforhold. Kan det klare et barn mere.
jeg sidder med følelsen om at jeg ikke har lyst til at det skal stoppe her og at jeg vil fortryde at vi ikke fik det barn resten af livet, være ked af det over at det er slut og at barsel aldrig kommer til at ske mere, det har jeg rigtig svært ved at skulle leve med, men det skal ikke være på grund af at det er på bekostning af de andre børn eller parforholdet eller vores familieliv.
Hvad gjorde I af overvejelser. Jer der valgte barn 3 fra, har I fortrudt i dag, at I aldrig fik en mere. Jer med 3 børn, har I haft overskuddet og hvordan er det.?