I tvivl om barn nr. 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2016

Diduu

Troldemommi skriver:

Der hvor du er er nu, der var jeg for 1 år siden, vi havde fået vores to drømmebørn endda en af hver, og da vi skulle bestemme om vi ville have tre børn kom vi frem til at to børn var nok.

Børn er fantastiske, men de kræver også meget, og ligesom jer er vi også to voksne med fuldtidsjobs og vi følte simpelthen ikke vi ville have overskuddet til endnu et barn.

Jeg bestemte mig derfor til at komme af med de babyting mere som vi ikke skal bruge, og det var nærmest en slags terapi for mig..

held og lykke med jeres beslutning 

Troldemommis. Og har du så nogensinde fortrudt at du ikke fik en mere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2016

Diduu

Loa skriver:

Jeg synes dine argumenter mod et barn nr. 3 er stærkere end for nr. 3... Det lyder som om du "bare" vil have en mere, fordi du ikke kan forestille dig ikke at være gravid mere og ikke at have en lille bebs mere. Men jeg tænker, vil den følelse måske så ikke også komme når nr. 3 er blevet lidt større?

Jeg synes helt klart det lyder som om du/i vil kunne give jeres familie de bedste rammer og forudsætninger ved at "nøjes" med de to børn i har.

Men det er selvfølgelig kun jer to der kan vide hvad i ønsker allermest..

Jeg kan allerede sige med 100% sikkerhed, at vi stopper efter nr. 3 kan slet ikke se livet med 4 børn og jeg har også taget beslutning om at blive steril efter 3. barn. 

Men ja, jeg er også i tvivl om det er graviditet, fødsel, lille baby og barsel jeg vil have eller om det virkelig er et barn i 18 år jeg ønsker mig

Anmeld Citér

6. juni 2016

Babilooo

Diduu skriver:

Som overskriften lyder. Så er vi herhjemme i tvivl om vi skal have et barn mere. Vi har i forvejen en dreng på 3,9 og en pige på 1,10 år. 

Da jeg var på barsel med nr. 2 var jeg slet ikke i tvivl om at jeg da skulle have en mere, men nu hvor hverdagen har meldt sig, er jeg kommet i tvivl, om der er overskud til et barn mere. 

Min mand har hele tiden været i tvivl, han har de samme tanker som jeg har nu. Vi arbejder begge37 timer i ugen og lige nu er der ikke så meget overskud tilbage. 

Vi har pladsen og har en bil, som kan rumme 3 børn, økonomisk finder vi ud af det. 

Jeg er ikke interesseret i at få en efternøler, så barn3 skal være på vej, indenfor 2 år, ellers syntes jeg at aldersforskellen bliver for stor og jeg vil gerne have mine børn tæt på hinanden, så de kan få glæde af hinanden hele barndommen igennem.

grunden til at jeg/vi overvejer en mere, er at jeg slet ikke kan forstille mig aldrig mere at være gravid, se maven vokse, føde, og havde barsel og en lille baby i mine arme. Men hvad når hverdagen melder sig igen.? 

Jeg er også sikker på at hvis min mand, kom og sagde at han godt vil en mere, så var jeg med på den, og kom han og sagde, det er slut jeg vil ikke mere, så bliver det nok også sådan, da jeg ikke rigtig kan komme med gode argumenter for andet. 

Jeg vil gerne kunne give mine 2 børn en god fremtid og vi skal gerne kunne komme på ferie hvert år, ved at få et barn mere, vil der så ikke blive taget noget fra de 2 andre.? 

Vi fik barn nr. 1 fordi vi begge ønskede at få børn og være forældre. 

Barn nr. 2 fordi vi ville have mere end en og give min søn en søster eller bror at vokse op med 

barn nr. 3 tja... 

Hvad gør barn 3 ved de andre børn og hvad gør det ved parforholdet. Vi skal jo endnu en gang tilsidesatte os selv og vores parforhold. Kan det klare et barn mere.

jeg sidder med følelsen om at jeg ikke har lyst til at det skal stoppe her og at jeg vil fortryde at vi ikke fik det barn resten af livet, være ked af det over at det er slut og at barsel aldrig kommer til at ske mere, det har jeg rigtig svært ved at skulle leve med, men det skal ikke være på grund af at det er på bekostning af de andre børn eller parforholdet eller vores familieliv. 

Hvad gjorde I af overvejelser. Jer der valgte barn 3 fra, har I fortrudt i dag, at I aldrig fik en mere. Jer med 3 børn, har I haft overskuddet og hvordan er det.? 

Når jeg læser dit indlæg så pointerer du at grunden til nr 3 er fordi du gerne vil være gravid og på barsel med en baby. Det kan jeg sådan set godt forstå.. Men det er i mine æjne ikke gode grunde .. Sorry. 

Man er gravid meget kort tid, og man har heller ikke babyer i lang tid. Jeg ville sige at du skal kigge på havd du samlet ønsker for dit liv... En stor børneflok..? Prøv at forestille dig livet med tre teenagere eller tre voksne børn osv. Jeg synes ikke man skal få er ekstra barn fordi man synes det var hyggeligt at være gravid eller at amme. Jeg kan fuldt ud forstå dig - det er svært at sige "ok - det var sidste amning, ble sut, første skridt osv. 

Anmeld Citér

6. juni 2016

Diduu

Smølfine123 skriver:

Når jeg læser dit indlæg så pointerer du at grunden til nr 3 er fordi du gerne vil være gravid og på barsel med en baby. Det kan jeg sådan set godt forstå.. Men det er i mine æjne ikke gode grunde .. Sorry. 

Man er gravid meget kort tid, og man har heller ikke babyer i lang tid. Jeg ville sige at du skal kigge på havd du samlet ønsker for dit liv... En stor børneflok..? Prøv at forestille dig livet med tre teenagere eller tre voksne børn osv. Jeg synes ikke man skal få er ekstra barn fordi man synes det var hyggeligt at være gravid eller at amme. Jeg kan fuldt ud forstå dig - det er svært at sige "ok - det var sidste amning, ble sut, første skridt osv. 

Det er lige præcis også derfor at jeg er i tvivl. 

Vil jeg være gravid igen - 100%

vil jeg føde igen - 100%

vil jeg have et spædbarn, søvnløse nætter, barsel og bleskift - 100% 

vil jeg have et barn mere fra 2-18 år med en stresset hverdag - det ved jeg ikke. 

Anmeld Citér

6. juni 2016

Babilooo

Diduu skriver:

vil jeg føde igen - 100%

vil jeg have et barn mere fra 2-18 år med en stresset hverdag - det ved jeg ikke. 

Ja... Og det er forkert at skrive 18 år. 

Det er snarer 40+ år  man vil altid føle et ansvar og bekymre sig osv. Du vil have tre hold børnebørn at jonglere (potentielt) osv osv.

Anmeld Citér

6. juni 2016

Troldemommi

Diduu skriver:

Troldemommis. Og har du så nogensinde fortrudt at du ikke fik en mere. 

Nej, jeg er sikker på det er den rette beslutning for os, vi nyder at babystadiet er overstået, ikke mere søvnunderskud, ingen amning eller flaskeræs og gylp i lange baner, nu er vores børn stadig kun 2 og 4 år så de er jo ikke store endnu, mn alligevel er alting bare meget nemmere nu end dengang man havde en baby.

Men jeg elsker nu stadig at sidde med en baby, deres duft er henrivende 

Anmeld Citér

6. juni 2016

Bshizzle

6. juni 2016

Bshizzle

lineog4 skriver:

Hvis du med voksentid mener tid sammen uden børn, så stort set aldrig for når de endelig sover alle sammen så har vi sovet et stykke tid  hvis du mene tid som lige nu, hvor jeg lige kan svare dig så er der små pauser i dagen fx nu hvor jeg er i gang med aftensmaden og skal vente på vandet koger, når jeg kører på cykel hjem fra arbejde osv. 

Men nu fik jeg kun beskrevet dagene, men glemte at skrive at ja logistikken er nogle gange ulidelig, men jeg elsker min familie, elsker mine børn. 

Det var egentlig mere for at vise at der skal prioriteres med flere børn. Vi har ikke ønsket at de skulle begrænses med fritidsaktiviteter fordi de blev en børneflok og derfor drøner bi rundt, så har vi nedprioriteret noget andet. Vi knokle for st spise sammen hver dag, vi holder nogle weekender hellige (nærmest umuligt), har nedprioriteret det sociale liv med en masse venner, vi voksne har ikke fået egen motion ind mm. 

Vi har også prioriteret at jeg har været på nedsat tid - går så på fuld tid efter sommerferien igen (gisp). 

Alle prioriteter har været bevidste og selvvalgte. Men tænker når de alle er teenagere kommer vi til at kede os helt vildt  og jeg er glad for jeg elsker sysler her hjemme for der er meget ventetid. 

Men voksentid nope den eksisterer ikke på den måde. 

Jeg kan sagtens forstå at i sætter børnenes tid og fritids interesser som nr 1.

Jeg har osse den overbevisning at når vores unger er blevet teenagere, så er de mere mobile og kan selv tage Fra og Til div aktiviteter.. Dvs mere plads til at smide benene op på sofaen efter arbejde 

Selvom vi har 2 børn på 4 år 10 år, så kræver de allerede en del.

Men de skal ha lov til at lave det de gerne vil i deres fritid (efter lektier) og så må jeg ellers fise byen rundt med/efter dem 

Men ja.. Som min mand sagde tidligere idag, så ser han frem til vi blir gamle og grå og ungerne er fløjet fra reden.. SÅ blir der masser af voksen tid.. Men NØJ vi vil savne dem!!! 

Anmeld Citér

6. juni 2016

lineog4

Diduu skriver:

vil jeg føde igen - 100%

Men der er mest af tiden 2-18 år. 

Jeg elsker at have 3 børn, er så stolt SF min børneflok og der er noget helt fantastisk ved at netop have en flok. 

Men i hvert fald for vores vedkommende er der også en pris, fx den famøse voksentid, der er ikke nogen omkring der tager alle 3 med glæde (mormor tager dem her hjemme, men en hel weekend fx er no go), når den ene sover så er den anden vågen, der er altid et barn der vil tale, spille spil, har en aftale, er sulten, mangler noget, ikke kan finde osv. Prioriteringen af en selv som voksen er meget lav, men det er okay (til en grænse). 

Der er altid liv og glade dage med venner og veninder og fritidsinteresser. Vi oplevede fx for et par måneder siden at vi pludselig en søndag havde to timer sammen uden børn, det var helt vildt tror det er 8 år siden vi har haft børnefri tid sammen uden der var en plan. 

Og en ting er små søde pus der ikke vil sove, en anden ting er 3 ugeplaner, 3 gange forældreintra, 3 gange lektier, 3 gange fritidsinteresser, 3 gange lege/spisegrupper, 3 gange forældremøder, 3 gange det hele - gab. Det kræver struktur, det kræver 30 timer i døgnet i hvert fald hvis man også vil læse en bog, få nok søvn, få gjort rent, få motioneret osv. 

Så i overvejelserne skal man tænke længere en børnehavealderen, længere end den søde tumlinge tid, for jo det er hårdt med opbrudt søvn, bleer og og og men det kan føles som paradis i den travle hverdag med skolebørn (i hvert fald her hjemme). 

Men hold nu op hvor jeg ikke ville ændre noget af det og egentlig kunne der sagtens være endnu et barn i flokken (bare ikke en baby).

Anmeld Citér

6. juni 2016

Diduu

Tak for alle svarende. Vi er ikke kommet en beslutning nærmere endnu, men jeres svar har helt sikkert givet noget at tænke over. 

Det er vel spørgsmålet om det er følelserne eller fornuften der vinder denne sag.��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.