Anderledes (specielle) drengenavne og pigenavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2016

Abracadabra

Til en dreng: Hans-Jørgen eller Mogens. Til en pige: Jytte eller Birthe. Altså hvis jeg gik meget op i, at navnene skulle være unikke. Alle og enhver hedder jo Anakin, Perleblomst og Amadeus. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2016

MKBP

Profilbillede for MKBP
Abracadabra skriver:

Til en dreng: Hans-Jørgen eller Mogens. Til en pige: Jytte eller Birthe. Altså hvis jeg gik meget op i, at navnene skulle være unikke. Alle og enhver hedder jo Anakin, Perleblomst og Amadeus. 

Anmeld Citér

5. juni 2016

Beti89

karivinc skriver:

Marley er et unisex navn 

Ja det da også det jeg skriver eller mener i hvert fald 

Anmeld Citér

5. juni 2016

Beti89

MKBP skriver:

Haha kan slet ikke li de der helt gammeldags navne og heller ikke sammensatte  ja det er blevet mere populært med specielle navne, men der er dog stadig mange der ikke er brugt særlig meget 

Anmeld Citér

5. juni 2016

Beti89

Looni skriver:

Mine drenge hedder Matteo og Samuel... - så jeg ville klart ikke kalde mit barn Matheus, hvis I kender nogen der har en søn der hedder Matheo, og derfor ikke kan vælge det navn.

Hilsen hende der (stadig) er lidt forarget over at et familiemedlem har valgt at kalde deres søn for Matheus 

ps. 

Hvis vi får en dreng mere en dag, er disse navne på min liste:

Elliot

Hector

Teodor

Haha sjovt nok  hvis det var et familiemedlem el tæt ven ville jeg heller ikke kalde mitil barn det, men det ikke nogen jeg sådan snakker med , jeg kender dem bare så det gør ikke så meget  at det ligger tæt på ad mattheo heldigvis   

Theodor el theo er sødt men også ved at være ret populært og det er Elliott vist også igang med.. Hector er jeg ikke fan af med  tak for forslagene 

Anmeld Citér

5. juni 2016

Aristocats

Abracadabra skriver:

Hold kæft jeg griner 

Anmeld Citér

6. juni 2016

karivinc

Beti89 skriver:

Ja det da også det jeg skriver eller mener i hvert fald 

Jeg misforstod det 

Anmeld Citér

7. juni 2016

*CKB*

Beti89 skriver:

Hej Alle

Kæresten og jeg forsøger at blive gravide, og vi er allerede startet på snakken om navne. Pigenavne har vi mange af, men det er straks værre at finde på fine drengenavne synes jeg, så jeg håber på at få lidt ny inspiration herinde.

Af pigenavne har vi snakket om Safira, Safina, Evelina, Elvira, Lucia, Vanessa,  Felina, Malina, Malika. Som i kan se er jeg mest fan af navne der ender på a og gerne med 3 stavelser

Vi ønsker ikke at navngive vores barn med et af de populære navne ( ikke i top 50), da jeg ikke gider at der er mange i vuggestue/skole der hedder det samme  Så navne som Mathias, Magnus, Noah, Silas, Victor osv. er udelukket. Når det så er sagt skal det selvfølgelig heller ikke være alt for specielt

I kan lige få nogle af vores/mine forslag, så i måske har en idé om hvor vi er henne af  Jeg er ikke så meget til navne med kun én stavelse og det skal helst kunne udtales på dansk, da min ældre generation ikke kan engelsk særlig godt.

I må meget gerne sige jeres meningen om navnene og rigtig gerne komme med nye forslag. Jeg har læst diverse debatter igennem, men synes stadig jeg mangler inspiration til de mere anderledes drengenavne:

- Tristan (kan vi begge godt lide og er mere råt)

- Valentin (super sødt og minder mig om en følsom sød fyr - dog er kæresten ikke fan desværre )

- Melias (har ikke nået at foreslå det for kæresten endnu, men jeg synes det er sødt)

- Matheus (i starten synes vi begge det var lidt underligt, men er efterhånden blevet ret vild med det og synes det er super sødt)

- Matheo (kender jeg desværre en der har døbt sin søn)

- Micas (kender jeg desværre også en der hedder)

- Max - (sødt, men synes måske det er lidt for kort)

- Zack (igen måske lidt kort)

- Jason (engelsk udtale - dog kan jeg ikke lide den danske udtale)

- Mason (det samme)

- Milo (synes det er ok, men kæresten siger nej)

Jeg kan åbenbart godt lide navne med M som i kan se, men det behøver det absolut ikke starte med hehe.

På forhånd tak for hjælpen!

Jeg er også glad, for navne med M. 

Vi havde også Micas på listen. Men så hørte vi Milas, og det forelskede vi os i.  Det er lidt mere "blødt", hvis man kan sige det sådan.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.