Beti89 skriver:
Hej Alle
Kæresten og jeg forsøger at blive gravide, og vi er allerede startet på snakken om navne. Pigenavne har vi mange af, men det er straks værre at finde på fine drengenavne synes jeg, så jeg håber på at få lidt ny inspiration herinde.
Af pigenavne har vi snakket om Safira, Safina, Evelina, Elvira, Lucia, Vanessa, Felina, Malina, Malika. Som i kan se er jeg mest fan af navne der ender på a og gerne med 3 stavelser 
Vi ønsker ikke at navngive vores barn med et af de populære navne ( ikke i top 50), da jeg ikke gider at der er mange i vuggestue/skole der hedder det samme
Så navne som Mathias, Magnus, Noah, Silas, Victor osv. er udelukket. Når det så er sagt skal det selvfølgelig heller ikke være alt for specielt 
I kan lige få nogle af vores/mine forslag, så i måske har en idé om hvor vi er henne af
Jeg er ikke så meget til navne med kun én stavelse og det skal helst kunne udtales på dansk, da min ældre generation ikke kan engelsk særlig godt.
I må meget gerne sige jeres meningen om navnene og rigtig gerne komme med nye forslag. Jeg har læst diverse debatter igennem, men synes stadig jeg mangler inspiration til de mere anderledes drengenavne:
- Tristan (kan vi begge godt lide og er mere råt)
- Valentin (super sødt og minder mig om en følsom sød fyr - dog er kæresten ikke fan desværre
)
- Melias (har ikke nået at foreslå det for kæresten endnu, men jeg synes det er sødt)
- Matheus (i starten synes vi begge det var lidt underligt, men er efterhånden blevet ret vild med det og synes det er super sødt)
- Matheo (kender jeg desværre en der har døbt sin søn)
- Micas (kender jeg desværre også en der hedder)
- Max - (sødt, men synes måske det er lidt for kort)
- Zack (igen måske lidt kort)
- Jason (engelsk udtale - dog kan jeg ikke lide den danske udtale)
- Mason (det samme)
- Milo (synes det er ok, men kæresten siger nej)
Jeg kan åbenbart godt lide navne med M som i kan se, men det behøver det absolut ikke starte med hehe.
På forhånd tak for hjælpen! 
Mine børn hedder Manja og Milas.