Anderledes (specielle) drengenavne og pigenavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2016

Beti89

Anonym skriver:

Min søn hedder Max 

Ellers havde jeg på listen: 

Romeo

Evian

Kian 

Sian 

Darian 

Sean 

Gabriel

Jeg er nemlig heller ikke fan af Top 50 

Max er altså også sødt

Kian har jeg også haft overvejet... Zian eller Zion kunne klart også være en mulighed

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2016

Beti89

Årgangs Mor skriver:

Ingen af mine børns navne er i top 50, og min datters navn er ikke så ofte hørt heller 

Piger synes jeg feks røskva og Esther er fine navne 

der er også drengenavne som

Gabriel 

milliam

gideon

dante

anakin

levi

i kunne jo også kigge på nogle af de gamle navne som ikke er steget til tops som feks Viggo, Holger Carl, Anton osv har gjort 

feks 

per 

preben 

wilfred

egon 

sven

gorm 

predbjørn

harry 

helge

wilhelm 

Det var en god idé - dog er vi ikke så meget til de gammeldags navne, men jeg er da stadig åben hvis der skulle dukke et godt et op

Anmeld Citér

2. juni 2016

Anonym

Beti89 skriver:

Hej Alle

Kæresten og jeg forsøger at blive gravide, og vi er allerede startet på snakken om navne. Pigenavne har vi mange af, men det er straks værre at finde på fine drengenavne synes jeg, så jeg håber på at få lidt ny inspiration herinde.

Af pigenavne har vi snakket om Safira, Safina, Evelina, Elvira, Lucia, Vanessa,  Felina, Malina, Malika. Som i kan se er jeg mest fan af navne der ender på a og gerne med 3 stavelser

Vi ønsker ikke at navngive vores barn med et af de populære navne ( ikke i top 50), da jeg ikke gider at der er mange i vuggestue/skole der hedder det samme  Så navne som Mathias, Magnus, Noah, Silas, Victor osv. er udelukket. Når det så er sagt skal det selvfølgelig heller ikke være alt for specielt

I kan lige få nogle af vores/mine forslag, så i måske har en idé om hvor vi er henne af  Jeg er ikke så meget til navne med kun én stavelse og det skal helst kunne udtales på dansk, da min ældre generation ikke kan engelsk særlig godt.

I må meget gerne sige jeres meningen om navnene og rigtig gerne komme med nye forslag. Jeg har læst diverse debatter igennem, men synes stadig jeg mangler inspiration til de mere anderledes drengenavne:

- Tristan (kan vi begge godt lide og er mere råt)

- Valentin (super sødt og minder mig om en følsom sød fyr - dog er kæresten ikke fan desværre )

- Melias (har ikke nået at foreslå det for kæresten endnu, men jeg synes det er sødt)

- Matheus (i starten synes vi begge det var lidt underligt, men er efterhånden blevet ret vild med det og synes det er super sødt)

- Matheo (kender jeg desværre en der har døbt sin søn)

- Micas (kender jeg desværre også en der hedder)

- Max - (sødt, men synes måske det er lidt for kort)

- Zack (igen måske lidt kort)

- Jason (engelsk udtale - dog kan jeg ikke lide den danske udtale)

- Mason (det samme)

- Milo (synes det er ok, men kæresten siger nej)

Jeg kan åbenbart godt lide navne med M som i kan se, men det behøver det absolut ikke starte med hehe.

På forhånd tak for hjælpen!

Mine børn hedder Manja og Milas.

Anmeld Citér

2. juni 2016

Vik

amkjaer skriver:

Vi har en Elliott og en Marley og havde lidt samme kriterier som jer :-)

Vi har også en Marley og ønskede et lidt speciel navn og der er bestemt ikke mange i dk med dette navn 

Anmeld Citér

2. juni 2016

Kløver

Beti89 skriver:

Det var en god idé - dog er vi ikke så meget til de gammeldags navne, men jeg er da stadig åben hvis der skulle dukke et godt et op

Der er vist en på Facebook som udlovede 10.000 til den som navngav deres dreng Preben  

Anmeld Citér

2. juni 2016

L-Mortil3

Hvis i synes Max er sødt, hvad så med Maximillian ? Så kan man kalde ham max i en hurtig vending :-)

Anmeld Citér

2. juni 2016

Beti89

Der er vist en på Facebook som udlovede 10.000 til den som navngav deres dreng Preben  

Haha ja det har jeg også set, men nej tak

Anmeld Citér

2. juni 2016

Beti89

L-Mortil3 skriver:

Hvis i synes Max er sødt, hvad så med Maximillian ? Så kan man kalde ham max i en hurtig vending :-)

Synes nu det er ok sødt, men det er for langt og besværligt at sige og lidt som om man bare har sat max og millian sammen, og jeg er ikke fan af sammesatte navne som fx emma-emilie osv.

Anmeld Citér

2. juni 2016

Beti89

Vik skriver:

Vi har også en Marley og ønskede et lidt speciel navn og der er bestemt ikke mange i dk med dette navn 

Marley er også rigtig sødt. Desværre kan jeg bare ikke lide at det både kan være et pige- og drengenavn  er jeres børn drenge eller?

Anmeld Citér

2. juni 2016

Vik

Beti89 skriver:

Marley er også rigtig sødt. Desværre kan jeg bare ikke lide at det både kan være et pige- og drengenavn  er jeres børn drenge eller?

Ja, vores er en dreng. Synes at det er slet ikke pige navn. Vi har også en pige -Angelia

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.