Anderledes (specielle) drengenavne og pigenavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31.293 visninger
37 svar
24 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. juni 2016

Beti89

Hej Alle

Kæresten og jeg forsøger at blive gravide, og vi er allerede startet på snakken om navne. Pigenavne har vi mange af, men det er straks værre at finde på fine drengenavne synes jeg, så jeg håber på at få lidt ny inspiration herinde.

Af pigenavne har vi snakket om Safira, Safina, Evelina, Elvira, Lucia, Vanessa,  Felina, Malina, Malika. Som i kan se er jeg mest fan af navne der ender på a og gerne med 3 stavelser

Vi ønsker ikke at navngive vores barn med et af de populære navne ( ikke i top 50), da jeg ikke gider at der er mange i vuggestue/skole der hedder det samme  Så navne som Mathias, Magnus, Noah, Silas, Victor osv. er udelukket. Når det så er sagt skal det selvfølgelig heller ikke være alt for specielt

I kan lige få nogle af vores/mine forslag, så i måske har en idé om hvor vi er henne af  Jeg er ikke så meget til navne med kun én stavelse og det skal helst kunne udtales på dansk, da min ældre generation ikke kan engelsk særlig godt.

I må meget gerne sige jeres meningen om navnene og rigtig gerne komme med nye forslag. Jeg har læst diverse debatter igennem, men synes stadig jeg mangler inspiration til de mere anderledes drengenavne:

- Tristan (kan vi begge godt lide og er mere råt)

- Valentin (super sødt og minder mig om en følsom sød fyr - dog er kæresten ikke fan desværre )

- Melias (har ikke nået at foreslå det for kæresten endnu, men jeg synes det er sødt)

- Matheus (i starten synes vi begge det var lidt underligt, men er efterhånden blevet ret vild med det og synes det er super sødt)

- Matheo (kender jeg desværre en der har døbt sin søn)

- Micas (kender jeg desværre også en der hedder)

- Max - (sødt, men synes måske det er lidt for kort)

- Zack (igen måske lidt kort)

- Jason (engelsk udtale - dog kan jeg ikke lide den danske udtale)

- Mason (det samme)

- Milo (synes det er ok, men kæresten siger nej)

Jeg kan åbenbart godt lide navne med M som i kan se, men det behøver det absolut ikke starte med hehe.

På forhånd tak for hjælpen!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2016

Anonym

Milton 

Bertram 

Milou 

Wilhelm 

Anmeld Citér

2. juni 2016

amkjaer

Vi har en Elliott og en Marley og havde lidt samme kriterier som jer :-)

Anmeld Citér

2. juni 2016

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Romeo

Samuel

Tristan

Gabriel

Viggo

Alfred

Cornelius

Maxime

charlie

Vilhelm

Anmeld Citér

2. juni 2016

Beti89

Dejligt med alle de forslag bare fortsæt  hehe

Glemte måske lige at sige, at vi ikke er fan af unisex navne. Jeg er fx også ret vildt med Charlie, men kan ikke lide det både kan være et drenge- og pigenavn  Ellers så havde Marley også været sødt

Romeo er sødt, men kender vi desværre også en der hedder.

Anmeld Citér

2. juni 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Zaza er både et drenge og pige navn ��

Anmeld Citér

2. juni 2016

MissTas

Beti89 skriver:

Hej Alle

Kæresten og jeg forsøger at blive gravide, og vi er allerede startet på snakken om navne. Pigenavne har vi mange af, men det er straks værre at finde på fine drengenavne synes jeg, så jeg håber på at få lidt ny inspiration herinde.

Af pigenavne har vi snakket om Safira, Safina, Evelina, Elvira, Lucia, Vanessa,  Felina, Malina, Malika. Som i kan se er jeg mest fan af navne der ender på a og gerne med 3 stavelser

Vi ønsker ikke at navngive vores barn med et af de populære navne ( ikke i top 50), da jeg ikke gider at der er mange i vuggestue/skole der hedder det samme  Så navne som Mathias, Magnus, Noah, Silas, Victor osv. er udelukket. Når det så er sagt skal det selvfølgelig heller ikke være alt for specielt

I kan lige få nogle af vores/mine forslag, så i måske har en idé om hvor vi er henne af  Jeg er ikke så meget til navne med kun én stavelse og det skal helst kunne udtales på dansk, da min ældre generation ikke kan engelsk særlig godt.

I må meget gerne sige jeres meningen om navnene og rigtig gerne komme med nye forslag. Jeg har læst diverse debatter igennem, men synes stadig jeg mangler inspiration til de mere anderledes drengenavne:

- Valentin (super sødt og minder mig om en følsom sød fyr - dog er kæresten ikke fan desværre )

- Melias (har ikke nået at foreslå det for kæresten endnu, men jeg synes det er sødt)

- Matheus (i starten synes vi begge det var lidt underligt, men er efterhånden blevet ret vild med det og synes det er super sødt)

- Mason (det samme)

Jeg kan åbenbart godt lide navne med M som i kan se, men det behøver det absolut ikke starte med hehe.

Samme problem her.. Pigenavne har vi masser af og er også blevet enige 

drengenavne er derimod et stort problem, men er da kommet frem til lidt og disse har vi på listen: 

milas

milian

elliot

julius

adrian 

Anmeld Citér

2. juni 2016

Anonym

Min søn hedder Max 

Ellers havde jeg på listen: 

Romeo

Evian

Kian 

Sian 

Darian 

Sean 

Gabriel

Jeg er nemlig heller ikke fan af Top 50 

Anmeld Citér

2. juni 2016

Kløver

Hej Alle

- Mason (det samme)

Ingen af mine børns navne er i top 50, og min datters navn er ikke så ofte hørt heller 

Piger synes jeg feks røskva og Esther er fine navne 

der er også drengenavne som

Gabriel 

milliam

gideon

dante

anakin

levi

i kunne jo også kigge på nogle af de gamle navne som ikke er steget til tops som feks Viggo, Holger Carl, Anton osv har gjort 

feks 

per 

preben 

wilfred

egon 

sven

gorm 

predbjørn

harry 

helge

wilhelm 

Anmeld Citér

2. juni 2016

Mutti84

herhjemme har vi en Zoey Aurora og lillebror i maven kommer til at hedde Xavier Matheo

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.