Anderledes (specielle) drengenavne og pigenavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2016

Ciss

Milton

Pascal

Leonel

Anora

Eliane

Jonetta

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2016

Aristocats

Gabriel 

Konrad

Rune

Julio 

Isaac/Isak (you name it   ) 

Augustus 

Pelle

Anmeld Citér

2. juni 2016

amkjaer

Beti89 skriver:

Marley er også rigtig sødt. Desværre kan jeg bare ikke lide at det både kan være et pige- og drengenavn  er jeres børn drenge eller?

Vores er også dreng jeg sybtes så absolut heller ikke det er særlig piget selvom det er unisex. Ville som udgangspunkt forvente det var en dreng. Var det Marly ville jeg nok nærmere være i tvivl om kønnet

Anmeld Citér

2. juni 2016

Beti89

Vik skriver:

Ja, vores er en dreng. Synes at det er slet ikke pige navn. Vi har også en pige -Angelia

Efter min mening er det også et drengenavn

Angelia er også sødt

Anmeld Citér

2. juni 2016

Beti89

amkjaer skriver:

Vores er også dreng jeg sybtes så absolut heller ikke det er særlig piget selvom det er unisex. Ville som udgangspunkt forvente det var en dreng. Var det Marly ville jeg nok nærmere være i tvivl om kønnet

Jeg ville også synes at både Marley og Marly er drengenavne

Anmeld Citér

2. juni 2016

Mullesmith

Beti89 skriver:

Hej Alle

Kæresten og jeg forsøger at blive gravide, og vi er allerede startet på snakken om navne. Pigenavne har vi mange af, men det er straks værre at finde på fine drengenavne synes jeg, så jeg håber på at få lidt ny inspiration herinde.

Af pigenavne har vi snakket om Safira, Safina, Evelina, Elvira, Lucia, Vanessa,  Felina, Malina, Malika. Som i kan se er jeg mest fan af navne der ender på a og gerne med 3 stavelser

Vi ønsker ikke at navngive vores barn med et af de populære navne ( ikke i top 50), da jeg ikke gider at der er mange i vuggestue/skole der hedder det samme  Så navne som Mathias, Magnus, Noah, Silas, Victor osv. er udelukket. Når det så er sagt skal det selvfølgelig heller ikke være alt for specielt

I kan lige få nogle af vores/mine forslag, så i måske har en idé om hvor vi er henne af  Jeg er ikke så meget til navne med kun én stavelse og det skal helst kunne udtales på dansk, da min ældre generation ikke kan engelsk særlig godt.

I må meget gerne sige jeres meningen om navnene og rigtig gerne komme med nye forslag. Jeg har læst diverse debatter igennem, men synes stadig jeg mangler inspiration til de mere anderledes drengenavne:

- Tristan (kan vi begge godt lide og er mere råt)

- Valentin (super sødt og minder mig om en følsom sød fyr - dog er kæresten ikke fan desværre )

- Melias (har ikke nået at foreslå det for kæresten endnu, men jeg synes det er sødt)

- Matheus (i starten synes vi begge det var lidt underligt, men er efterhånden blevet ret vild med det og synes det er super sødt)

- Matheo (kender jeg desværre en der har døbt sin søn)

- Micas (kender jeg desværre også en der hedder)

- Max - (sødt, men synes måske det er lidt for kort)

- Zack (igen måske lidt kort)

- Jason (engelsk udtale - dog kan jeg ikke lide den danske udtale)

- Mason (det samme)

- Milo (synes det er ok, men kæresten siger nej)

Jeg kan åbenbart godt lide navne med M som i kan se, men det behøver det absolut ikke starte med hehe.

På forhånd tak for hjælpen!

Her har vi 4 drenge og de hedder: Falke, Emil, Sofus og Felix. Så det er selvfølgelig mine favorit navne. pigenavne der slutter på a så tænker jeg Felicia, Silja, Filucca, Maja, Julia eller Ronja 

Anmeld Citér

3. juni 2016

Ai sha

Mine sønner hedder pa modou, habib og lamin. 

Tænker alligevel de er lidt for specielle i Danmark.

Jeg kan godt lide Marley men syndes også det er et drengenavn 

Ellers jer jeg vild med 

Maggie

Amie 

Ibrahim 

Youssef 

Anmeld Citér

5. juni 2016

Looni

Mine drenge hedder Matteo og Samuel... - så jeg ville klart ikke kalde mit barn Matheus, hvis I kender nogen der har en søn der hedder Matheo, og derfor ikke kan vælge det navn.

Hilsen hende der (stadig) er lidt forarget over at et familiemedlem har valgt at kalde deres søn for Matheus 

ps. 

Hvis vi får en dreng mere en dag, er disse navne på min liste:

Elliot

Hector

Teodor

Anmeld Citér

5. juni 2016

karivinc

Beti89 skriver:

Dejligt med alle de forslag bare fortsæt  hehe

Glemte måske lige at sige, at vi ikke er fan af unisex navne. Jeg er fx også ret vildt med Charlie, men kan ikke lide det både kan være et drenge- og pigenavn  Ellers så havde Marley også været sødt

Romeo er sødt, men kender vi desværre også en der hedder.

Marley er et unisex navn 

Anmeld Citér

5. juni 2016

lineog4

Fik jeg en dreng og måtte helt selv vælge hans navn ville jeg vakle mellem:

Vitus

Dante

Sylvester

fik jeg en pige så er jeg blevet lun på: Elvira (men nu hedder min kat det), Suleima og Ursula.

Mine børn hedder forresten: Dina, Lia, Liam og Linus - synes stadig Dina og Lia er se smukkeste pigenavne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.