Min kat skider i naboens have - gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2016

Junipige15

RGN skriver:

Hvis katten skider så meget, at din datter ikke kan lege i haven uden at træde i efterladenskaber fra katten tror jeg også, den skal akut til dyrlæge. 

Som sagt kan jeg også godt forstå, at det kan være irriterende, men jeg synes stadig man er hysterisk, hvis man bitcher over det på facebook eller taler om at skyde katten. (Det var en anden debat herinde om akkurat samme emne)

Men jeg skal selvfølgelig bare være glad for selv at være så rummelig over for andres dyr, at det ikke er en hovedpine jeg har.

Men hvis katten konsekvent bruger naboens have som kattebakke, så er det jo ikke kun én lort vi taler om, men mange. Så der ville jeg også blive irriteret. Og der er det, i mine øjne, ejerens ansvar at katten ikke er til gene for andre. 

Vi er helt enige om at det er langt ude at f.eks ville skyde katten, det er helt uhørt. 

Men hvis jeg reelt ikke vidste hvis kat det var, ville jeg godt kunne efterlyse ejeren i den lokale Facebook gruppe - på en pæn måde vel at mærke.   Men hvis naboen ved det er ts' kat, så ville jeg nok bare gå Over med en blomst og sige undskyld, og så må katten jo blive indenfor indtil de har indhegnet haven så den bliver der. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2016

FruK

Tarveligt at brokke sig på nettet over det, i stedet for at gå til ejeren.

Når det er sagt, så jan jeg godt forstå, at hun synes det er irriterende. Vi har nabokattei vores have. De skider i min køkkenhave, hvilket altså ikke er ret lækkert. Og så graver de jo når de har skidt - forleden var det gået ud over en masse af mine nyspirede radiser. Det er jeg godt nok træt af. 

Men jeg har selv haft kat, og ved jo godt at man ikke kan styre dem - med mindre man burer dem inde. Og det forstår jeg godt, at man ikke vil.

Jeg prøver selv med kaffegrums, peber, gå-væk-kat osv - og så forbeholder jeg mig ret til at skræmme dem og/eller sprøjte vand på dem, hvis jeg kan slippe afsted med det, når jeg ser dem i min have.

Du kan vist øge chancen for, at de skider i din egen have ved at sørge for at der er noget sand, som er godt at grave i. 

Og så ville jeg nok enten svare på en af hendes kommentarer på Facebook eller gå hen til hende med en blomst og sige at du beklager. Evt. købe en flaske Gå-væk-kat til hende.

Anmeld Citér

22. maj 2016

2babygirls

A. Nonymsen skriver:

eller det tror jeg ihverfald den gør. 

Vi bor i et område med mange rækkehuse sammen, vi har en facebook side hvor en person raser over at en kat skider i hendes have, hvilket jeg fuldt ud kan forstå.

ud fra den farve hun skriver kunne der godt være vores kat. Det lyder på vedkommende som om hun ved hvem ejeren er (men det er selvfølgeligt nemmere at svine ejerne til på facebook, end at finde en løsning på problemet 

hun er en person som gerne vil skabe drama og i stedet for at stille og roligt finde ud af noget truer hun med bål og brand på nettet.

nå men, hvad kan jeg gøre hvis det er min kat? Jeg overvejer at skrive til hende at jeg gerne vil købe en blomst eller noget til hende hun kan stille der hvor problemet er, men hun er ikke en person der kan snakkes til fornuft, slet ikke når hende og veninderne gejler hinanden op på facebook.

hvordan ville i gribe den an? Jeg ved jo ikke 100 om det er vores kat, men hvis nu det er min eneste umiddelbare løsning er at holde katten inde, synes bare det er synd når den har været udekat i seks år

Slet dig fra gruppen!!! Bor også i et rækkehus område og der var ikke andet end negativitet om alt og det orkede jeg ikke at være en del af! Du kan intet gøre ved at katten gør det i hendes have andet end at holde den inde for evigt

Anmeld Citér

22. maj 2016

Benjamins'mor

A. Nonymsen skriver:

eller det tror jeg ihverfald den gør. 

Vi bor i et område med mange rækkehuse sammen, vi har en facebook side hvor en person raser over at en kat skider i hendes have, hvilket jeg fuldt ud kan forstå.

ud fra den farve hun skriver kunne der godt være vores kat. Det lyder på vedkommende som om hun ved hvem ejeren er (men det er selvfølgeligt nemmere at svine ejerne til på facebook, end at finde en løsning på problemet 

hun er en person som gerne vil skabe drama og i stedet for at stille og roligt finde ud af noget truer hun med bål og brand på nettet.

nå men, hvad kan jeg gøre hvis det er min kat? Jeg overvejer at skrive til hende at jeg gerne vil købe en blomst eller noget til hende hun kan stille der hvor problemet er, men hun er ikke en person der kan snakkes til fornuft, slet ikke når hende og veninderne gejler hinanden op på facebook.

hvordan ville i gribe den an? Jeg ved jo ikke 100 om det er vores kat, men hvis nu det er min eneste umiddelbare løsning er at holde katten inde, synes bare det er synd når den har været udekat i seks år

Jeg har desværre ingen råd. 

Men da vi boede i rækkehus var en af reglerne i beboer mappen at katte ikke måtte rende ude, man måtte kun lufte dem i snor.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.