Min kat skider i naboens have - gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2016

migxher

A. Nonymsen skriver:

Så skal vi ligge låg på vores have, vi har en meget lille have, nærmest kun en terrasse. Den er hegnet helt ind (dog ikke med tag )

Man kan godt hegne have ind så katten ikke kan komme ud. Det kræver bare lidt arbejde. Det er jo super at i har en lille have, så er det nemmere og billigere. 
http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/off-topic/11218-loebegaard___indhegning_af_haven_
Her kan du se en måde at gøre det på. Hegnet skal være højt og det skal være et indbuk så katten ikke kan hoppe over.
Om det lige er din kat der genere genboen er ikke til at sige. Men så generer den sikkert nogle andre. Det gør udekatte altså tit. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2016

lineog4

Jeg ville banke på med et eller andet til hende, blomst eller.... Og sige jeg har set på Facebook du er generet af en kat, håber ikke det er min selvom beskrivelsen lyser sådan. Og om ikke andet fik du mig til at tænke at min kat jo nok også besøger andre haver så nu vil jeg se på muligheden for at forhøje hegn så min kat bliver hjemme.

Og så ville jeg skabe en hyggelig have til jer alle sammen hvor katten ikke kan komme ud. 

Anmeld Citér

22. maj 2016

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg synes folk er så hysteriske. 
Ja, det er irriterende, men hvorfor synes vi mennesker, at vi ejer alt plads her i verden.

Jeg kan da også godt synes det er ærgerligt, at harerne æder mine blomsterne og rådyrene barken på træerne, mens fuglene klatter på min bil, men sådan er livet jo.

Min nabo har så valgt at indhegne sin have, for at holde rådyrene ude.

Nå, det var ikke det du spurgte om. 

Anmeld Citér

22. maj 2016

Junipige15

RGN skriver:

Jeg synes folk er så hysteriske. 
Ja, det er irriterende, men hvorfor synes vi mennesker, at vi ejer alt plads her i verden.

Jeg kan da også godt synes det er ærgerligt, at harerne æder mine blomsterne og rådyrene barken på træerne, mens fuglene klatter på min bil, men sådan er livet jo.

Min nabo har så valgt at indhegne sin have, for at holde rådyrene ude.

Nå, det var ikke det du spurgte om. 

Arrh, der er jeg bestemt ikke enig. Jeg gider da feks ikke at min datter ikke kan lege i vores have, uden at træde/sætte sig i kattelorte fra naboens kat. Jeg har trods alt købt og betalt mit hus, inkl mit frimærke af en have 

Anmeld Citér

22. maj 2016

Bebsen

A. Nonymsen skriver:

Ja der tænker jeg også, synes bare der er så åndssvagt at nogen mennesker hellere vil sidde og spille store på nettet, istedet for at gå til ejeren. 

Hun kunne i det mindste smide en seddel i postkassen når nu hun åbenlyst ved hvem ejeren er

Jeg er helt enig, jeg har 3 katte, de 2 af dem meget let genkendelige, så halvdelen af min lille by ved hvor de bor, og jeg håber inderligt at de siger det direkte til mig hvis mine katte generer dem. 

Men uanset er planen at haven skal hegnes ind, jeg er ærligt talt mere ræd for kattehadere end for vejen 

Anmeld Citér

22. maj 2016

Bebsen

A. Nonymsen skriver:

Vi kunne godt lave et voliere, men så er der intet have tilbage til vores børn, havestole osv. 

Vi gør virkeligt hvad vi kan for at holse katten inde på egen grund, men det er svært. For kan godt forstå det er møg irriterende. Som sagt ved jeg ikke om det er vores kat, men det er muligt. 

Synes egentligt også mest det er synd at skabe splid og uvenskaber når man måske kunne klare det på en ordenligt måde

Min have er også meget lille og derfor bliver det ikk en voilerne vi skal have, men et trådhegn på 2m med indhæng - så haven altså ikke er helt indhegnet i en boks 

ikke mine billeder 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

22. maj 2016

Bebsen

Junipige15 skriver:

Arrh, der er jeg bestemt ikke enig. Jeg gider da feks ikke at min datter ikke kan lege i vores have, uden at træde/sætte sig i kattelorte fra naboens kat. Jeg har trods alt købt og betalt mit hus, inkl mit frimærke af en have 

Det er klart, det gider ingen - men hvordan ville du videreformidle beskeden til ejeren? Fange katten ind og aflevere på internatet, brokke dig på den lokale FB gruppe, eller banke på døren, eller? 

For man kommer sku langt med venlighed og godt naboskab, blev en af mine afleveret på internat af en nabo der ved det er min, ville jeg blive godt tosset... Og den dag hans hund render løs, hans unge er i min have eller hva det nu er, så er det nok ikke venlighed der strømmer ud af mig 

Anmeld Citér

22. maj 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker at der er 4 muligheder.

1- hold katten inde, det gør vi.

2- hegn haven ordenligt ind, så katten ik ka komme ud af haven.

3- ha katten i snor, det fungere også fint for os.

4- tá et billede med af jeres kat, og gå over og få en god snak med damen. Det burde tros alt være til at finde ud af hvor hun bor, nu i har hende på FB. Vh stine

Anmeld Citér

22. maj 2016

RGN

Profilbillede for RGN
Junipige15 skriver:

Hvis katten skider så meget, at din datter ikke kan lege i haven uden at træde i efterladenskaber fra katten tror jeg også, den skal akut til dyrlæge. 

Som sagt kan jeg også godt forstå, at det kan være irriterende, men jeg synes stadig man er hysterisk, hvis man bitcher over det på facebook eller taler om at skyde katten. (Det var en anden debat herinde om akkurat samme emne)

Men jeg skal selvfølgelig bare være glad for selv at være så rummelig over for andres dyr, at det ikke er en hovedpine jeg har.

Anmeld Citér

22. maj 2016

(august)

Hold din kat på egen matrikel, står i laven man skal, så bliver ingen generede af det. 

Det katte som kommer ind i vores have får et skud vand med have slangen, og der skal ikke mange gange til før de bliver væk. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.