Min kat skider i naboens have - gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2016

loop

A. Nonymsen skriver:

Vi har en meget lille have, så ville ikke kunne lave noget rigtig

Men hvis der er så lidt plads at der ikke kan bygges en lille voliere, så er der jo ikke plads til at i kan have en kat der hvor i bor. I hvert fald ikke en udekat. 

Når der er så lidt plads bliver naboen jo også mere generet af det.

Hvad nu hvis naboen vil have en fuglevoliere eller et lille basin med fisk ude i haven? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2016

A. Nonymsen

loop skriver:

Men hvis der er så lidt plads at der ikke kan bygges en lille voliere, så er der jo ikke plads til at i kan have en kat der hvor i bor. I hvert fald ikke en udekat. 

Når der er så lidt plads bliver naboen jo også mere generet af det.

Hvad nu hvis naboen vil have en fuglevoliere eller et lille basin med fisk ude i haven? 

Vi kunne godt lave et voliere, men så er der intet have tilbage til vores børn, havestole osv. 

Vi gør virkeligt hvad vi kan for at holse katten inde på egen grund, men det er svært. For kan godt forstå det er møg irriterende. Som sagt ved jeg ikke om det er vores kat, men det er muligt. 

Synes egentligt også mest det er synd at skabe splid og uvenskaber når man måske kunne klare det på en ordenligt måde

Anmeld Citér

22. maj 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
A. Nonymsen skriver:

Vi kunne godt lave et voliere, men så er der intet have tilbage til vores børn, havestole osv. 

Vi gør virkeligt hvad vi kan for at holse katten inde på egen grund, men det er svært. For kan godt forstå det er møg irriterende. Som sagt ved jeg ikke om det er vores kat, men det er muligt. 

Synes egentligt også mest det er synd at skabe splid og uvenskaber når man måske kunne klare det på en ordenligt måde

Det synes jeg lyder underligt.. De fleste som jeg kender, har bare gjort, så katten ikke kam stikke af fra deres have.. Dvs. De har ikke en decideret kattevolier, som kun er til katten. Derfor er det da en stor fordel at I har en lille have, fordi så er det ikke dyrt at hegne den ordentligt ind...

http://katteindhegning.dk Er en genial side til inspiration  

Det er synd, at man ikke bare kan snakke med vedkommende... Og finde en løsning... Men nogle ser sig desværre meget sure, når det er :/

Anmeld Citér

22. maj 2016

komodo

A. Nonymsen skriver:

Så skal i bygge hele haven som voliere så i også er i den når i er i haven

Anmeld Citér

22. maj 2016

Abracadabra

Start med blomst/vin og undskyldning ansigt til ansigt. 

Dernæst hegn haven ordentligt ind. 

At du synes, at naboen har en træls indgangsvinkel undskylder ikke, at I ikke har styr på katten. Hun har ret til at have sin have i fred. 

Anmeld Citér

22. maj 2016

A. Nonymsen

Saphiira skriver:

Det synes jeg lyder underligt.. De fleste som jeg kender, har bare gjort, så katten ikke kam stikke af fra deres have.. Dvs. De har ikke en decideret kattevolier, som kun er til katten. Derfor er det da en stor fordel at I har en lille have, fordi så er det ikke dyrt at hegne den ordentligt ind...

http://katteindhegning.dk Er en genial side til inspiration  

Det er synd, at man ikke bare kan snakke med vedkommende... Og finde en løsning... Men nogle ser sig desværre meget sure, når det er :/

Måske jeg ikke er helt med på hvad et voliere er  men vores have er hegnet helt ind, (der er dog hæk ind til den ene nabo fordi denne ikke vil have hegn) men der er sådan noget hønsenet halløj under, men den hopper over hegnet

Anmeld Citér

22. maj 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
A. Nonymsen skriver:

Måske jeg ikke er helt med på hvad et voliere er  men vores have er hegnet helt ind, (der er dog hæk ind til den ene nabo fordi denne ikke vil have hegn) men der er sådan noget hønsenet halløj under, men den hopper over hegnet

Prøv kig hjemmesiden.. Der er mange gode forslag til hvordan man kan holde katten inde men det kræver lidt arbejde  

Anmeld Citér

22. maj 2016

A. Nonymsen

Abracadabra skriver:

Start med blomst/vin og undskyldning ansigt til ansigt. 

Dernæst hegn haven ordentligt ind. 

At du synes, at naboen har en træls indgangsvinkel undskylder ikke, at I ikke har styr på katten. Hun har ret til at have sin have i fred. 

Nu ved jeg jo igen ikke om det er min kat, og ved ikke hvilket nummer vedkommende bor i, det er ikke vores direkte nabo, men en der bor i området. 

Prøver bare at være på forkant, og få ideer til hvad jeg kan gøre, netop fordi jeg godt ved det er irriterende for hende

Anmeld Citér

22. maj 2016

FruHolm <3

A. Nonymsen skriver:

eller det tror jeg ihverfald den gør. 

Vi bor i et område med mange rækkehuse sammen, vi har en facebook side hvor en person raser over at en kat skider i hendes have, hvilket jeg fuldt ud kan forstå.

ud fra den farve hun skriver kunne der godt være vores kat. Det lyder på vedkommende som om hun ved hvem ejeren er (men det er selvfølgeligt nemmere at svine ejerne til på facebook, end at finde en løsning på problemet 

hun er en person som gerne vil skabe drama og i stedet for at stille og roligt finde ud af noget truer hun med bål og brand på nettet.

nå men, hvad kan jeg gøre hvis det er min kat? Jeg overvejer at skrive til hende at jeg gerne vil købe en blomst eller noget til hende hun kan stille der hvor problemet er, men hun er ikke en person der kan snakkes til fornuft, slet ikke når hende og veninderne gejler hinanden op på facebook.

hvordan ville i gribe den an? Jeg ved jo ikke 100 om det er vores kat, men hvis nu det er min eneste umiddelbare løsning er at holde katten inde, synes bare det er synd når den har været udekat i seks år

Du kunne eventuelt bygge et katte voliere i din have , så er du også sikker på den ikk render i de andres haver, + at den ikk bliver kørt over ��

Hvis det var mig der oplevede det , ville jeg selv indfange katten og aflevere den på internat , så kunne ejer selv betale og afhente , for man skal faktisk holde sine kæledyr på ejen grund , så vær glad for at man ikke længere må aflive de katte der render ind på ens grund , det måtte man indtil for 2 år siden, nu må man kun skræmme dem væk eller indfange , men det ændrer ikk på din pligt som ejer er at holde katten på egen grund ☺️

Anmeld Citér

22. maj 2016

Fru Ebied

Hvad med at lukke den ud i en snor?

Evt sådanne en snor som man bruger til hunde hvor snoren automatisk går ind når katten er tættere på så den ikke bliver kvalt eller så nemt bliver viklet ind i snoren?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.