Min kat skider i naboens have - gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.158 visninger
33 svar
48 synes godt om
22. maj 2016

A. Nonymsen

eller det tror jeg ihverfald den gør. 

Vi bor i et område med mange rækkehuse sammen, vi har en facebook side hvor en person raser over at en kat skider i hendes have, hvilket jeg fuldt ud kan forstå.

ud fra den farve hun skriver kunne der godt være vores kat. Det lyder på vedkommende som om hun ved hvem ejeren er (men det er selvfølgeligt nemmere at svine ejerne til på facebook, end at finde en løsning på problemet 

hun er en person som gerne vil skabe drama og i stedet for at stille og roligt finde ud af noget truer hun med bål og brand på nettet.

nå men, hvad kan jeg gøre hvis det er min kat? Jeg overvejer at skrive til hende at jeg gerne vil købe en blomst eller noget til hende hun kan stille der hvor problemet er, men hun er ikke en person der kan snakkes til fornuft, slet ikke når hende og veninderne gejler hinanden op på facebook.

hvordan ville i gribe den an? Jeg ved jo ikke 100 om det er vores kat, men hvis nu det er min eneste umiddelbare løsning er at holde katten inde, synes bare det er synd når den har været udekat i seks år

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2016

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Du kan evt. prøve at sætte en blomsterkasse på din egen grund med lækker muldjord, så den måske fortrækker egen have.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld Citér

22. maj 2016

Bebsen

Skriv at hvis det er din kat, så vil du gerne købe en flaske gå-væk-kat som hun kan sprøjte med, eller selv komme og sprøjte med det, og ja, en blomst som plaster på såret ville nok ikke skade 

Og ellers må du hegne din have ind - bor selv i rækkehus kvarter og vil have hegnet haven ind, af hensyn til naboer, katte - og den store vej tæt på...

Anmeld Citér

22. maj 2016

Troldemommi

Åh ja kender det godt, vi bor også i et rækkehus kvarter og bor derfor meget tæt, vores kat færdes hvor den vil ude som inde, jeg sørger virkelig for at holde mig gode venner med alle de omkringliggende beboere fordi jeg ved jo godt vores kat går jo ikke altid hjem og skider, og det er jo vores ansvar.

Jeg siger til dem at hvis vores kat skider i deres have, så sig det til mig, jeg kommer gladeligt og fjerner det, men det er faktisk aldrig sket, de fleste mennesker syntes jo godt om katte og ved godt det er synd at nægte dem at komme ud.

Anmeld Citér

22. maj 2016

loop

A. Nonymsen skriver:

eller det tror jeg ihverfald den gør. 

Vi bor i et område med mange rækkehuse sammen, vi har en facebook side hvor en person raser over at en kat skider i hendes have, hvilket jeg fuldt ud kan forstå.

ud fra den farve hun skriver kunne der godt være vores kat. Det lyder på vedkommende som om hun ved hvem ejeren er (men det er selvfølgeligt nemmere at svine ejerne til på facebook, end at finde en løsning på problemet 

hun er en person som gerne vil skabe drama og i stedet for at stille og roligt finde ud af noget truer hun med bål og brand på nettet.

nå men, hvad kan jeg gøre hvis det er min kat? Jeg overvejer at skrive til hende at jeg gerne vil købe en blomst eller noget til hende hun kan stille der hvor problemet er, men hun er ikke en person der kan snakkes til fornuft, slet ikke når hende og veninderne gejler hinanden op på facebook.

hvordan ville i gribe den an? Jeg ved jo ikke 100 om det er vores kat, men hvis nu det er min eneste umiddelbare løsning er at holde katten inde, synes bare det er synd når den har været udekat i seks år

Du kan lave en kattevoliere i din have. Katten kan komme udenfor, du ved hvor den er og naboer bliver ikke generet af din kat.

Anmeld Citér

22. maj 2016

A. Nonymsen

Chrizta skriver:

Du kan evt. prøve at sætte en blomsterkasse på din egen grund med lækker muldjord, så den måske fortrækker egen have.

Det var faktisk en god idé, det vil jeg helt sikkert prøve 

Anmeld Citér

22. maj 2016

A. Nonymsen

loop skriver:

Du kan lave en kattevoliere i din have. Katten kan komme udenfor, du ved hvor den er og naboer bliver ikke generet af din kat.

Vi har en meget lille have, så ville ikke kunne lave noget rigtig

Anmeld Citér

22. maj 2016

migxher

Få lavet et voliere til den i jeres have så har i styr på katten men den kan stadig komme ud.

Som katteejer er det altså jeres ansvar at jeres kat ikke genere nogen.  Også hvis det betyder at i må hegne katten ind.

Anmeld Citér

22. maj 2016

A. Nonymsen

Bebsen skriver:

Skriv at hvis det er din kat, så vil du gerne købe en flaske gå-væk-kat som hun kan sprøjte med, eller selv komme og sprøjte med det, og ja, en blomst som plaster på såret ville nok ikke skade 

Og ellers må du hegne din have ind - bor selv i rækkehus kvarter og vil have hegnet haven ind, af hensyn til naboer, katte - og den store vej tæt på...

Ja der tænker jeg også, synes bare der er så åndssvagt at nogen mennesker hellere vil sidde og spille store på nettet, istedet for at gå til ejeren. 

Hun kunne i det mindste smide en seddel i postkassen når nu hun åbenlyst ved hvem ejeren er

Anmeld Citér

22. maj 2016

A. Nonymsen

migxher skriver:

Få lavet et voliere til den i jeres have så har i styr på katten men den kan stadig komme ud.

Som katteejer er det altså jeres ansvar at jeres kat ikke genere nogen.  Også hvis det betyder at i må hegne katten ind.

Så skal vi ligge låg på vores have, vi har en meget lille have, nærmest kun en terrasse. Den er hegnet helt ind (dog ikke med tag )

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.